Sevgili Günlük / Kitap Kokusu

in #tr6 years ago (edited)

Bugün kendime yeni bir sayfa açtım, bu sayfada umutsuzluk namına bir şey olmasın istiyorum. Yeni umutlara yelken açtım, rüzgârı bekliyorum hedefe varacağıma tüm kalbimle inanıyorum:)

Aldığım kararı küçük bir hediyeyle taçlandırmak ve kendimi ödüllendirmek istedim, bunun için en güzel dükkanda buldum kendimi:)

image

Tabi ki bir kitabevine uğradım, buradan başka kendimi nerede huzurlu hissedebilirdim ki:))
tek tek dolaştım standları, neredeyse tüm kitaplara dokundum, sayfalarını kokladım, arka kapakları okudum zaten çoğunu internetten takip ediyordum sepetim ağzına kadar doluydu ama görerek dokunarak kitap seçmenin keyfini veremiyor:)
Bu raftaki Aytmatov'ların hepsini alıp seriyi tamamlamak isterdim:)

Aslında buraya uğramak aklımda yoktu ta ki sabah okuduğum bir tivite kadar...

uzakta olsa da hep en yakınınızda, en zor anlarda bir tanıdık bakışı, gülümsemesi dünyalara bedel, uğruna ölünesi bu dünyada insanın başına gelebilecek en güzel şeylerden biri olan ve insana yedek bir kalbi olduğunu hissettiren kişi...

Bu satırları okuyunca kardeşim canlandı gözümde; kardeşten öte arkadaş, sırdaş, beraber gülüp beraber ağlayabildiğim, güzel kalpli iyilik meleğim o benim💕 umut serpti gönlümüze, müjdesiyle de yüzümüzü güldürdü, seni seviyorum @neokuduk😊

image

İşte bu sözlerin olduğu kitabı merak etmiştim ve onu aradım durdum yüzlercesinin arasında...
Tam buldum derken yazarının ismini görünce bir hayalkırıklığına uğramadım değil:(

'lügat365' taklidi olduğunu bilmeme rağmen alacaktım; bu sözü ilk defa kendi yazmışcasına orda burda paylaşmasına gıcık oluyordum, kitapta adını görünce rafa direkt bıraktım:/

Onun şokunu atlatamamışken bir üstte kendini risale sahibi sanan, devasa cilt yaptıran birini daha görünce o bölümden hızla uzaklaştım, tabi foto çektikten sonra:)

image

Raflar arasında "Göbekli Tepe" ile ilgili kitapları görünce, eski bir tanıdığa rastlamış gibi oldum.😊
Bundan birkaç hafta önce bazı arkadaşlarla ortaklaşa post hazırlamıştık itiraf etmek gerekirse işin gizem yönünü araştırmayı istediğim için bol bol efsaneler ilginç şeyler içinde bulmuştum kendimi ve projenin son bölümünü yazarken binlerce yıl önceki enteresan ayinlerin tam ortasındaydım sanki:)

image

Şanlıurfa'ya tekrar gidersem eğer, bu bilgiler ışığında o insanların gözüyle seyretmek isterim; eğer merak edeniniz varsa burdan ve burdan okuyabilirsiniz:)

2 saatin sonunda bu kitapla göz göze geldim ve hemen alıp okumaya başlamışım farkında bile değilim:)
İşte okunulası dediğin kitap budur; eve gitmeyi bile beklemeden oracıkta okurken bulursun kendini:))

Twitter'da bir inceleme floodu okumuştum daha önce ve alınacaklar listemdeydi zaten ve tek kalan 'kod5'i gördüğüm için mutlu oldum, hele yanındaki minnak kedili not defteri ve üzerinde "yazmak için bir milyon neden" yazmasa da şimdiden kalemimin en yakın arkadaşı oldu bile.🙆‍

Güzel günler hepimizin olsun, okuduğunuz için teşekkür ederim🙋‍

image

*buradan @ruen arkadaşıma da çok teşekkür ediyorum, sağolsun kodlarıyla, yazımın göze daha iyi hitap etmesini sağladı:)

Sort:  

Üniversitedeyken canım sıkıldığında kütüphanelere kaçardım, bulunduğum şehirde 4 tane kütüphane vardı, resmen kendimi aşka doymuş gibi hissederdim.

Bazen kütüphanelere yeni kitaplar gelirdi, ilk masanın üzerinde kayıt edilmeyi yeni kitaplar. Onları görünce içimdeki heyecanı hala hatırlarım. Hemen yardım etmeye başlardım kütüphane görevlilerine, beni de çok severlerdi sağolsunlar.

Anlıyorlardı halimden. Herkese 3 kitap 2 hafta süre verirlerken benim her kütüphaneden istediğim kadar kitabı istediğim kadar götürmeme izin verirlerdi. Tatillerde de mükemmel olurdu benim için.

Evimde okumadığım kitap dolu olduğu halde şimdi özlüyorum kitap kokusunu, iş güç koşuşturmaca, internete takılma derken zaman çok hızlı geçiyor 😪 Bir de o zamanlar çok başkaydı tabi herşey, para verip de alamamak ama öğrenme açlığı için kütüphaneler mükemmel mekanlardır.

ne güzel hatıralar bunlar😊
ben de lisedeyken okulumuzun büyük kütüphânesinde görevliydim, yeni gelen kitapları ilk ben eve götürür okurdum, her kitabı özenle kaydeder rafa dizerdim en sevdiğim şeydi bu:)) kütüphâne kokusu diye de bir şey var, çok özlemişim şimdi yazarken fark ettim:)

İstanbul'u kapısının eşiğinde bırakabildiğim için sık sık Kadıköy Alkım'a kaçardım. Her bölüme uğrar, elime yapışan kitapları alıp üst katta bir şeyler içerken okumaya başlardım.

Senin bir tweet ile başlayan kitap turun beni yeniden oraya götürdü..

Eline sağlık.

teşekkür ediyorum, benim hissettiklerimi hissedip yaşayan sizin gibileri gördükçe mutlu oluyorum😊

Amanın suficilere dikkat. Ordan burdan araklayıp kitap diye basıyorlar. Kitabın yarısı üç nokta, diğer yarısı da boşluk. Koskoca kitabın yarısı bildiğin boşluk. Boş sözler demiyorum bildiğin boş sayfalar var yahu. Ağaç israfı. Emek ziyanı. Ama sonunda bulmuşsun kitabını. Keyifli okumalar!

teşekkür ediyorum;
aynı sizin gibi düşünüyorum, kitabı biraz karıştırdım karşılıklı 2sayfanın yarısından çoğu boşluk, kağıt israfı başka bir şey değil:)
zamanında tivitirda baya uğraşmıştım bunlarla:))

Yine çok güzel ve akıcı bir yazı olmuş. Verdiğiniz bilgiler ve paylaşımınız için teşekkürler...

teşekkür ediyorum😊

süpersin :) ilk paylaşım yaptığın fotoğrafta ki kitapları okumanı tavsiye ederim .Aytmatov / gün olur asra bedel . okuduğum ilk kitabıdır .
alt rafta : Alamut . Vladimir Bartol kaleminden
okumadan geçilmeyecek kitaplardan

teşekkür ederim:)
Aytmatov'un tarzını çok beğeniyorum, beni çok etkileyen bir kitabı var sonunda beni çok ağlatan:(
gün olur asra bedeldeki mankurtlar da aynı şekilde acı vericiydi:(

hangi kitabı acaba . hatırlarsan yazarsın :)

Takipteyiz :)

teşekkür ediyorum, ben de:)

Göbekli tepe tam bir bilmece

çok gizemli, keşke yapıldığı anda olabilseydim çok merak ediyorum:)

Kitapların arasında kaybolmak,kendimize verdigimiz en güzel hediyedir.. Benim de tercihim hep bu yönde olur.. Yüzünüzü güldürecek daha nice müjdeler almanız dilegiyle.😊

çok teşekkür ederim hem aynı düşüncede olduğumuz için hem de güzel temennileriniz için😊

Tebrikler! Paylaşımınız TRListe kurallarına uygun görülmüş olup, günün seçilen yazıları arasında yerini aldı!

Günün seçilen yazılarına buradan ulaşabilir, trliste curation traile nasıl katılacağınızı buradan öğrenebilirsiniz.

Eğer, bizimle iletişime geçmek isterseniz Steemit Türkiye Discord Kanalından bizlere ulaşabilirsiniz.

👍

teşekkür ederim😊

  • Feronio - 15 Oy Listesine postunuz eklenmiştir. Yazıyı oylayarak veya resteem yaparak listenin daha fazla kişiye ulaşmasına yardımcı olmak istermisiniz?

  • Listemize @minnowbooster bot tarafından teklif usulu oy attırmaya başlıyorum. Simdilik oranlar(0.025 SBD) küçük olsada oylarınız ve desteklerinizle bu yakında artabilir. Detaylar ve sorular için @tolgahanuzun ulaşabilirsiniz.

desteğiniz için teşekkür ederim:)

Bugün kendime yeni bir sayfa açtım, bu sayfada umutsuzluk namına bir şey olmasın istiyorum. Yeni umutlara yelken açtım, rüzgârı bekliyorum hedefe varacağıma tüm kalbimle inanıyorum:)

Şu paragraf için dünden beri içim içime sığmıyor. Ne kadar sevindirdin bilsen. Yazıp yazıp siliyorum. Bu güzelliğe ne söylenebilir ki? Hep böyle ol tamam mı, hep ama 😘

uzakta olsa da hep en yakınınızda, en zor anlarda bir tanıdık bakışı, gülümsemesi dünyalara bedel, uğruna ölünesi bu dünyada insanın başına gelebilecek en güzel şeylerden biri olan ve insana yedek bir kalbi olduğunu hissettiren kişi...

İnsanın sahip olduğu en kıymetli şeylerden biri, bunları düşündüren kişidir galiba 😘 Her ne yaparsam yapayım sevmekten vazgeçmeyip ne zaman ihtiyaç duysam kapının ardına kadar açık olduğunu hissettirdiğin, bazen delirtsem de yine de benden bıkmadığın için çok şanslıyım 🙄

Kitapları görünce zoomlayıp ekrana yapıştım 😀 Bazıları gerçekten hala nasıl bu kadar satıyor hayret ediyorum.

Göbekli Tepe konusunda senin bölümlerini özellikle çeviri için seçmiştim, artık her şey bittiğine göre itiraf edebilirim. Gizem bizim işimiz!

Kod 5'i görünce böyle oldum 😳😳😳😳 Elazığ'a geçince aklımda. Uğrayıp alacağım kısmet olursa. Beni bekle dicem ama daha var gitmeme. Çok konuştum. Biraz da sesimle başını şişireyim 😏😅

İnsanın sahip olduğu en kıymetli şeylerden biri, bunları düşündüren kişidir galiba

hem de nasıl zenginlik😊
güzel sözlerine nasıl cevap vereceğim bilemiyorum sözlere dökemeyeceğim galiba:)
mutluluk hep bizimle olsun😗

Olsun 😘 😘

Her yazın gibi bu yazın da harika olmuş. Göbeklitepe projemiz harikaydı, araştırırken o kadar etkilenmiştim ki öğrendiklerimi çevremdekilere de anlattım.
Kitapları seçmen bile çok güzel, tam bir kitap kurdusun eline emeğine sağlık güzel arkadaşım 😃

çok teşekkür ederim güzel sözlerin için😊
evet ben de Göbekli Tepe'yi yazarken çok keyif aldım gizemler, efsaneler tam bir derya ve daha bilmediğimiz nice sırrı var:)

CharIes de Montesquieu'nün dediği gibi "Okumayı sevmek, hayattaki can sıkıcı saatIeri, güzeI saatIerIe değiştirmektir."

Evden çıkıp en yakın kitapçıya koşma isteğimi ateşlediğiniz için teşekkürler :)

teşekkür ederim, buna vesile olabildiysem ne mutlu bana:)
söz de çok hoşuma gitti😊

We call that lidah buaya in indonesia..very good for health @sudefteri
Visit my blog @munizarbj

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by sudefteri from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, theprophet0, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.