Güzâf ü Lâf #6

in #tr5 years ago (edited)

gl6.2.jpg


Bay sahip,

Ne o şaşırdın mı?

Resmi bir giriş oldu gibi değil mi?

E bugüne kadar sana sahip dememe itiraz etmediysen, Bay dememe de şaşırmaman gerekirdi.

Neden mi böyle bir giriş yaptım?

İnsanların içinde bulunduğu hezeyanların gün yüzüne çıkmasıdır amacım.

Siz değil misiniz ki hayvanlar gibi hiyerarşik bir düzen peşinden koşan ve ancak hiyerarşik düzenler kurabilen. Eminim hiyerarşiden öte bir sistem kurmayı düşününce beyniniz hata üstüne hata veriyordur. Aranızda anarşist felsefeyi savunanlarınız az da olsa var olmasına varlar ama onların bile realitede tam kafalarındakini nasıl sergileyebileceklerinden ya da kafalarının ne kadar net olduğundan emin değilim. Zaten ezici çoğunluğunuz anarşistleri kötü insanlar diye bilirsiniz.

Eh ne diyelim o zaman, sakın ola orada burada gördüğünüz “en zengin 26 kişinin toplam serveti dünya nüfusunun yarısının servetine eşit düşüyor.” haberlerini görüp de küfür etme hakkını kendinizde görmeyiniz. Hafazanallah; anarşik olarak addedilebilirsiniz. Siz de çalışsaydınız da 27. kişi olarak saf tutsaydınız efendim. Değil mi ama!

Hahaha sinirin bozuldu değil mi?

Bu konularda ahkâm kesmek derdinde değilim ve bu konular beni pek ilgilendirmiyor. Hayat sizin, düzen sizin, akıl sizin. Oturun kendinizce en iyisi neyse bulun, yapın ve yaşayın ama ben sizin henüz hayvandan çok uzaklaşamadığınızı düşünüyorum. Bunları laf olsun diye söylediğimi sen de biliyorsun. Benim tek amacım sana şöyle bir bulaşmak. Bu haberi de görünce, sırf sinirin bozulsun diye paylaşmak istedim. Eminim ki bu konuda yeterli seviyede başarılı olabildim. Ne mutlu bana.

Bakma bana öyle, ruhlarda bazen sahiplerinin sinirini bozarak mutlu oluyorlardır belki. Hatta sanki. Sanki değil öyle. En azından benim için öyle olabiliyor bazı bazı.

Neyse geçelim.

Aslında ben sana kötülüğün gerçek kaynağını, kapitalist toplumun bugünkü ekonomik anarşisi olarak adlandıran Einstein büyüğümüzün, zaman kavramına kafayı takarak modern fiziğin kapılarını açmasıyla beraber aklımı kurcalayan bir iki şey soracaktım.

Bu yüce ağabeyimiz, Işık hızında zamanın durması fikri üzerine; İvmeli hareket eden cisimlerin ışık hızına varamayacağını ve sonuç olarak da kütleye sahip olan şeylerin ışık hızına çıkamayacağını söylediğinde aslında kütleye sahip olan her şey ivmeli hareket etmek zorundadır demiş olmuştur ya. (Sonrasında farklı şeylere evrildimi bu söylem bilmiyorum ama ben burayla ilgiliyim.)

İşte tam olarak ben ve ruhtan arkadaşlarım bu konuya takıldık.

Biz ruhların kütlesi var mıdır?

Bize kütlemiz yok gibi geliyor. Hareketlerimiz ivmeli mi, değil mi; onu da ölçülendiremiyoruz.

Eğer bizlerin kütlesi yok ise, bizler de ışık hızında hareket ediyor olabilir miyiz?
Yahut foton parçacıkları dışında kimse o hızda hareket etmiyor da her kütlesiz parçacığın kendine has sabit bir hızı mı vardır?

Peki ya sizin duygularınız? Duygularınızın bir ağırlığı bir kütlesi var mıdır? Yahut ivmesi?

Sanki duygularınız belirli bir ivmeye sahip gibi geliyor bana. Hani bazen aşırı hızdan savrulup, bazen de yavaşlıyorlar, iniyorlar ve çıkıyorlar gibiler. Yoksa her saniye tattığınız ve yaşadığınız duygular, tamamen birbirlerinden bağımsız ama bir yandan da bir bütünün parçaları mıdır?

Çok karmaşık değil misiniz sizce de? Karmaşıksınız ve bu karmaşıklığınız bize de yansıyor.

Mesela şuraya bak yahu, bir mektup yazdım güya; başı ayrı, kıçı ayrı. Özünde ne diyor bu mektup; hiç! Odaklanmamış bir mektup anlamını arıyor belki de senin düşüncelerinde. Ama sen de seversin ne idiği belirsiz yazmaların peşinden koşmayı.

Ben iyisi mi bu mektubu, bir yazısında; Karl Marx’ın kapitalist üretimin özellikle sanata ve şiire düşman olduğu sözünden yola çıkarak; kapitalist toplumda şiirin bir kenara atılmasını; kapitalist üretim açısından elverişli bulunmadığından ve kapitalist toplumun doğanın sessizliğine hayran bırakılarak, bu sessizliği bozan dilin kendisiyle özdeşleşen şiirin, bilerek itibarsızlaştırıldığını söyleyen Cemal Süreya’nın bir şiiriyle sonlandırayım.

Az Yaşadıksa da
ben kibriti çaktığım zaman
her şey kırmızıydı yüzün olarak
ben kibriti çaktığım zaman
çünkü her yüz bir memlekettir

ben sigaramı yaktığım zaman
çünkü her sigara bir kelimedir
ben sigaramı yaktığım zaman
güz günleriydi bir şarkı olarak

bir güvercin ben öldüğüm zaman
nice hüzünlerden yaprak yaprak
bir güvercin ben öldüğüm zaman

'
Bu arada, ben sana aslında 4. Mektubumda da Bay Sahip diye hitap etmiştim ama bu mektupta; ne o şaşırdın değil mi diyerek şaşırmana yol açtım. İşte ne kadar karmaşık olsanız da, bir o kadar da basitsiniz. Çok da güzel manipüle ediliyorsunuz maşallah.

Hadi sen artık otur ve siyah ile beyazın niçin aslında aynı olduğunu bir müddet düşün. İçinde bulunan kara deliklere, bir de ışığın varlığının olmadığı bir evrenin hayaliyle yeniden bak. Tabii önce nasıl bakılması gerektiğini bulabilirsen.

Ben senden umutluyum. Sen de bir gün bulaşıkları yıkarken oluşan köpük baloncuklarının ilhamıyla şeffaflığın aslında o kadar da şeffaf olmadığına karşı anlam kazanabileceksin.

Baybay, Bay Sahip!


Story & Image Copyright: OTahirZGN
ZAK000.png

Sort:  

İnsan ruhunun ne kadar karmaşık ve içinde başka başka ruhlar barındırdığını, bu yazınızla bana tekrar hatırlatmış oldunuz.
Yanlış düşünüyor olabilirim belki ama, herkes başka açıdan ele alabilir bu yazdıklarınızı. O an hangi ruh hali içindeyse o ruh yazacaktır satırlarını...:))

herkes başka açıdan ele alabilir bu yazdıklarınızı

Bence çok doğru bir nokta, en azından benim de düşüncem o doğrultuda :)

insan ruhu değişiktir

Evet değişiktir, çünkü başka başka ruhlar barındırırız içimizde. Çok fazla düşünürsek kafa karışklılığina fazlasıyla yol açabilir.

insan aklıyla düşünür kalbiyle hisseder ama ruhuyla vicdanına yön verebilir insanın ruhu gerçekten olursa merhamet herkeste olur

Evet haklısınız, insan ruhuyla vicdanına yön verebilir

Duyguların bir ivmesi varmıdır bilemem lakin kişilerin duygu sanarak yaşadıklarının bir ivmesi var buna inanıyorum. İnsan sevdiği yemekten vazgeçmez ama sevdiği insandan vazgeçiyor. Yemeği sevmek bir duygu vazgeçilmiyor, insanı sevmekten vazgeçen zannını yaşıyor. Bugün de hep bir duygusal ortam ya :)

🙄 Belki de sevdiği insan artık sevdiği insan değildir. Sevmekten vazgeçmiyordur da hani sevdiği yemeğin küflenmesinden rahatsız oluyordur.

Bugün de hep bir duygusal ortam ya

:) O zaman dans mı? 🕺🏼

Seviyor sanıyorsa diyordum ben ona, tabi ki öbür taraftan sevdiği kişinin sandığı kişi olmaması o daha acı...
Dans :)

Congratulations! This post has been upvoted from the communal account, @minnowsupport, by tahirozgen from the Minnow Support Project. It's a witness project run by aggroed, ausbitbank, teamsteem, someguy123, neoxian, followbtcnews, and netuoso. The goal is to help Steemit grow by supporting Minnows. Please find us at the Peace, Abundance, and Liberty Network (PALnet) Discord Channel. It's a completely public and open space to all members of the Steemit community who voluntarily choose to be there.

If you would like to delegate to the Minnow Support Project you can do so by clicking on the following links: 50SP, 100SP, 250SP, 500SP, 1000SP, 5000SP.
Be sure to leave at least 50SP undelegated on your account.

Congratulations @tahirozgen! You have completed the following achievement on the Steem blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You got more than 2000 replies. Your next target is to reach 2250 replies.

Click here to view your Board
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

You can upvote this notification to help all Steemit users. Learn why here!

This post has received a 65.08 % upvote from @boomerang.

Merhaba,

Yazınız C² ekibi değerlendirmesi ile Trliste kürasyon kuyruğu tarafından oylanmıştır.


Kürasyon kuyruğuna katılarak Steemit'te Türkçe yazılara siz de destek olabilirsiniz.

Sevgiler @trliste


Bu yazı Curation Collective Discord Sunucusunda küratörlere önerilmiş ve manuel inceleme sonrasında @c-squared topluluk hesabından oy ve resteem almıştır.
This post was shared in the #turkish-curation channel in the Curation Collective Discord community for curators, and upvoted and resteemed by the @c-squared community account after manual review.
@c-squared runs a community witness. Please consider using one of your witness votes on us here

Calling @originalworks :)
img credz: pixabay.com
Nice, you got an awesome upgoat, thanks to @tahirozgen
BuildTeam wishes everyone a bullish new Year!
Want a boost? Minnowbooster's got your back!

Hi, @tahirozgen!

You just got a 5.85% upvote from SteemPlus!
To get higher upvotes, earn more SteemPlus Points (SPP). On your Steemit wallet, check your SPP balance and click on "How to earn SPP?" to find out all the ways to earn.
If you're not using SteemPlus yet, please check our last posts in here to see the many ways in which SteemPlus can improve your Steem experience on Steemit and Busy.

resimden bir şey çıkaramadım doğrusu :D

🤷🏼‍♂️

🤷‍♀️ :)

🧟‍♀️

Bence resimdeki @tahirozgenhoca mızın sahip ruhu 😃

Bir türlü ona söz geçiremiyor sahip çıkamıyor ve bunu yazıya dökerek kendi ruhunu bize şikayet ediyor. Bu durumda bizim bu ruh ile @tahirozgen hocamızın arasını bulmamız gerekir onları uzlaştırabiliriz 😊.

Congratulations @tahirozgen!
Your post was mentioned in the Steem Hit Parade in the following category:

  • Pending payout - Ranked 8 with $ 101,59

Çok karmaşık değil misiniz sizce de? Karmaşıksınız ve bu karmaşıklığınız bize de yansıyor.

gerçekten bu söz tam beni yansıtıyor şu an..
2 gündür yer imlerinde tuttuğum bu satırları okumak için uygun bir ânı beklerken, izlediğim diziden sonra allak bullak olan zihnimle gelip okumayı hiç hayal etmemiştim🤷‍♀️
evet yansımış ikna oldum:)

O zaman şarkı mı söylemek lazım şimdi mi, bilemedim :) 🤷🏼‍♂️

iyi olabilir:) 🤷‍♀️

Emeğine sağlık

Tesekkür ederim

Posted using Partiko Android

You got a 96.15% upvote from @joeparys! Thank you for your support of our services. To continue your support, please follow and delegate Steem power to @joeparys for daily steem and steem dollar payouts!