You are viewing a single comment's thread from:

RE: İlgilenenlere.

in #tr7 years ago

merhaba arkadaslar, yaklasik 3-4 ay önce steemit'e giris yapip az cok birseyler paylasmistim ve erkenden türk community ile baglanti kurabildim diye sevinmistim. bazilarinizla tek tük konusmuslugum var. yada bir kac contentlerinizi okumustum veya yorum atmistim.. 2 aydir maalesef paylasmaya ve sizlerin yazdiklarini okumaya ara verdim. shame on me :( cok yakinda geri dönüp yeniden baslicagimi bildigim icin, baglanti kopmasin diye sesli toplantilara katildim ve discorda olanlari az cok takip ettim. ayni zamanda ama steemit icerisinde olan bitenlerden pek haberim olmadi. O yüzden aslinda iyice bi herseyi arastirip bi yorumda bulunsaydim daha mantikli olurdu. Baska birseyin ama daha önemli oldugunu düsündügüm icin gene de arastirmadan paylasiyim dedim. Arastirmama da gerek yok aslinda. Kendi bakis acimdan söyle anlatabilirim: ben yazilarimi paylasirken acaba baharin günlük secimlerine girebilirmiyim diye bakmamistim. yazmayi hobby gibi görüyorum. diyelim futbol oynuyorsun.. para icin mi zevk icin mi basliorsun oynamaya? profesyonel olursan para kazanabilirsin. o ayri. ama hobby olarak oynuyorsan arkadaslarinla 2-3 liralik bahis veya mac sonucu bir limonata icin oynuyabilirsin.steemit de ayni iste.. 2-3 lira gelior gidiyordu ve hic takmiyordum ama cok zevk aliordum yazmaktan. ayni futbolda nasil sakatlanirsin, ara vermek zorunda kalirsin. bende öyle oldum ve baska seylerle ugrastim. Ne güzel futbol uniformamiz (steemit tshirt) hazir, yakinda gönderilcek ve ben de comeback'imi kutlayabilirim diye sevinirken, dün soke oldum. daha dogrusu cok üzüldüm. nedenini söyliyim: ya arkadaslar anlamadigim birsey var. sonucta kimsenin kimseye destek vermesi zorunda degil demi. kimin hesabinda ne kadar steem varsa ona aittir. onun o steem ile napicaksa yapar degilmi? birisi destek veriorsa sagolsun. ilaki birgün bir yerden ona da karsilik gelir. al gülüm ver gülüm. simdi gelelim beni üzen konuya. kendimi baharin yerine koydum ve sirtimdan bicak yemis gibi oldum. resmen kalbi kirilmistir diye üzüldüm. yani düsünsenize, eger topladiniz kanitlar baska birisinin oyunuysa ve kiz cazin günahini bosuna aliorsaniz? baharoba bir cok kisiyi bir araya getirmis ve o kisiler birden bire onu iftiralarla boguyor. korkunc buldum. yani sahsen ben baharoba'nin (herhangibirinizin) yanlisini görmedim, tam tersine sayesinde (sayenizde) mutluluk hakkinda bi yazida bulundum ve mutlulugumu sizlerle paylastim ve ne güzel metinler cikti ortaya. ayrica bir kac sbd kazandik. lütfen ya steemit'i facebooklastirmiyalim, yoksa daha dogmadan gömeriz platformu :( burda birbirimizi yemiyelim. kaliteli contentler hazirliyalim. daim olursa hak yerini bulur. zaten ne kadar hak ediorsun bir kaliteli metin icin kimse belirtemez. sans ve istatistik var. bircok faktör etkiliyor yazilarin "degerini". Ayrica fake veya multi account yapanlar yapsin, benim umrumda degil ve bana zarari yok. Scamlerden kendini korumani bilmelisiniz, o ayri mesele. yani bu sistemde basarili olmak icin kurnaz olmak gerek (kimseyi incitmeden de kurnaz olabilenler var). bu dünyada hangimiz sanki 100 de 100 dürüst ve temiz kalabiliyor ki? mesela ikinci veya ücüncü bi email adresi acmak zorunda birakiyor bazi sartlar. ben esitligin taraftariyim, kimse kimseyi üzmesin isterim. Burda bi utopie yaratmaya calisalim derim. aralarinizda okadar yetenekliler var, yeteneklerinizi sergileyin. benim icin degil, sbd icin degil, günlük secilim icin degil. kendiniz icin paylasin. bir kac ay sonra bakarsiniz, sonra kendinizi nasil gelistirdiniz diye farkina varirsiniz. Iste asil gelir o'dur. En büyük, en degerli yatirim kendinizsiniz.
baris adimlari bekliyerek hepinize selamlar saygilar

Sort:  

bir yerde adaletsizlik varsa buna sessiz kalmak o adaletsizliğe ortak olmaktır. "Fake hesaplar yapan yapsın benim umrumda değil" mantığıyla hareket edemezsiniz burası bir topluluk ve fake hesap olduğunu düşündüğünüz bir hesap gördüğünüz anda küratöre ya da topluluktaki diğer üyelere bildirmek sizin ahlaki görevinizdir ha bildirmezsiniz o ayrı ama o zamanda tr tag inde yazmanızın yani bu topluluğa ait olmanızın bir anlamı yoktur. bu topluluğun gelismesi için çabalamıyorsanız bireysel yolunuza gidebilirsiniz ama tr tag inde yazıyorsanız ve bu topluluğun küratöründen ödül alıyorsanız bu topluluğa dahilsiniz demektir. kimse kimseyi zorla tutmuyor bu toplulukta. ama eğer gerçekten bu topluluk vasıtasıyla güzel işler yapmak istiyorsanız kendiniz ve diğer üyeler için bazı yükümlülükleri yerine getirmek zorundasınız. şark kurnazlığı yapmanın alemi yok.