Jean-Christophe Grangé - Siyah Kan

in #tr6 years ago

grange-siyah-kan.jpg

Bu adam bu işi biliyor diyerek başlamak geldi içimden. Sonra kendime kızdım. Bunu belirtmenin ne alemi var ki :) Böyle saçma bir başlangıç mı olur.

Siyah Kan'ı okumak harika bir deneyim oldu benim için. Harika bir kurgu, harika tespitler ve bilgiler buldum içinde.

Ben yazılım konusunda çalışıyorum. Gelen her proje ile birlikte o projenin hizmet vereceği sektör konusunda bilgi sahibi olmak gibi bir durum söz konusu.
Yazdığınız yazılımın kullanılırken hizmet ettiği sektöre katacağı enerji ve doğru orantılı olarak iş yükünün azalması ve kontrolün sağlanabilmesi çok önemlidir.
Bu nedenledir ki bir projeyi yaparken hizmet vereceği sektörün dinamiklerini ve inceliklerini bilmek projenin başarısını garanti edebilmenizi ve yapılış amacına hizmet etmesini sağlar.
Her projede bir meslek dalına girersiniz ve projenin kalitesi sizin ne kadar o mesleğe dahil olabildiğiniz ile alakalı bir şekilde oluşur.

Neden bahsediyorum bunlardan?
Grange, yazdığı kitaplarda sadece hayal gücünü değil, kurguda geçmesi gereken olayları ve teknik konuları bir uzman gibi sunabiliyor. Projesini ince detaylarına kadar öğrenmiş olmasa ya da doğru kişilerle doğru sorular sorarak araştırmalar yapmış olmasa bu kadar gerçekçi olacağını düşünmüyorum. Kurgunun bütünlüğünü sağlayan tüm parametreler (psikoloji, biyoloji, tıp, suç, teknoloji vb...) konusunda çok iyi araştırmalar yaparak, bazen anlamak için teknik yeterlilik gerektiren bilgileri kararında bir şekilde kurguya yedirmesi ve sıkmaması büyük başarı.

Tüm bunları yeni fark etmedim tabi. Fakat bu kitap ile farkındalığım arttı diyebiliirim.

Yazmaya çalışan birisi olarak tüm bunlar bana harika katkılar sağladı.

Harika bir kitap okudum. Bu türü seven fakat henüz okuma şansı bulamayanlara kesinlikle tavsiye ediyorum.

Spoiler vermeden bir kitap hakkında birşeyler yazabilmiş olmak da ayrı bir güzellik oldu :)

İyi okumalar.

Yukarıdaki inceleme benim tarafımdan yazılmış ve ilk olarak https://1000kitap.com/gonderi/28471250 adresinde paylaşılmıştır.

Sort:  

bende bu aralar Grange'ın kitaplarına merak sardım, ilk önce Taş Meclisi'ni bitirdim, şimdi de Ölü Ruhlar Ormanı'nı okuyorum. Yazınız için teşekkürler Siyah Kan'ı da okuma listeme ekleyeceğim.

Taş Meclisi ile ilgili değerlendirmelerimi aşağıdaki yazımda bulabilirsiniz.
https://steemit.com/tr/@noxite/kitap-inceleme-serisi-01-jean-christophe-grange-tas-meclisi

Ölü Ruhlar Ormanı ilk okuduğum Grange eseri. Harika bir kitap.
Eğer polisiye merakınız varsa Jo Nesbo tavsiye ederim. :)

Seytan yemini kitabi su an elimde

Şu sıralar Grange'a sardım. Lontano'yu okuyorum ben de. Şeytan yemini okuma listemde olan bir kitap. Okuduktan sonra düşüncelerinizi öğrenmek isterim.

Hi! I am a robot. I just upvoted you! I found similar content that readers might be interested in:
https://1000kitap.com/soz--292/incelemeler