Toplu Alıntı: Homo Deus: Yarının Kısa Tarihi

in #tr6 years ago

Yuval Noah Harari'nin iki kitaplık serisinin ikincisi olan Homo Deus: Yarının Kısa Tarihi isimli kitabından birkaç alıntı paylaşmak güzel olabilir diye düşündüm. Oldukça hoşuma giden bir kitap oldu.

Homo-Deus-A-Brief-History-of-Tomorrow.jpg

"Terör büyük bir züccaciye dükkanını dağıtmaya niyetli bir sineğe benzer. Sinek güçsüzdür, bu yüzden kendisine bir boğa bulur, kulağına girer vızıldamaya başlar. Boğa korku ve öfke ile çıldırıp dükkanı altüst eder."

"Kadim zamanlarda güç sahibi olmak, veriye erişim yetkisine sahip olmak demekti. Bugünse güç, neyi görmezden geleceğini bilmek demek."

"Modern insanlık bitmek tükenmek bilmeyen bir "Fırsat Kaçırma Korkusu" tarafından esir alınmış durumda. Hiç olmadığı kadar çok seçeneğimiz olmasına rağmen, tercihlerimize odaklanma yeteneğimizi kaybetmiş haldeyiz."

"İnsan türünün yarısının 2030 yılında aşırı kilolu olması bekleniyor. 2010'da kıtlık ve yetersiz beslenme yaklaşık bir milyon insanın canına mâl olurken, veriler obezitenin tek başına üç milyon insanı öldürdüğünü gösteriyor."

"Akıllı telefonlarımız aracılığıyla sürekli Facebook hesaplarımızı kontrol ettiğimizden arkadaşlıklarımıza tam olarak odaklanamıyor, heyecan verici her şeyin başka yerlerde olup bittiğini düşünüyoruz. Modern insanlık bitmek tükenmek bilmeyen bir fırsat kaçırma korkusu tarafından esir alınmış durumda. Hiç olmadığı kadar çok seçeneğimiz olmasına rağmen, tercihlerimize odaklanma yeteneğimizi kaybetmiş haldeyiz."

"Devrim için kalabalıklar asla yetmez. Devrimler çoğu zaman büyük kitlelerle değil olayları ateşleyen küçük guruplarla başlar. Devrim için " Kaç kişi bizi destekler?" diye değil, "Destekleyenler ne kadar etkin işbirliği yapabilir?" diye sormanız gerekir."

Şimdilik bu kadar yeterli olur sanırım.

Yuval Noah Harari - Homo Deus: Yarının Kısa Tarihi

Sort:  

Harari'yi BBC Four'da gelecekle ilgili fikirlerini anlattığı bir programda keşfedip çok heyecanlanmıştım ama meğer zaten ünlüymüş, ben keşfetmemişim:(
Böylece iki kitabını da indirdim ama daha Sapiens: A Brief History of Humankind'dayım. İngilizceden okuyacağım diye inat ettim, o yüzden biraz yavaş ilerliyor. Sizin post'unuzu görünce bir an evvel ikinci kitaba geçmek istediğimi hatırladım - biraz hızlanayım.

:)

İki kitap da harika tespitler ve önerilerle dolu. Uzun süre raflarda görüp almamak konusunda kendimi frenlemiştim sonunda dayanamayıp ikisini de aldım. Okumam uzun sürdü. Fakat kesinlikle ayırdığım zamana değdi.

İyi okumalar dilerim.

Hi! I am a robot. I just upvoted you! I found similar content that readers might be interested in:
https://bugunbuldum.com/yuval-noah-harari-sozleri-ve-alintilari-ve-ted-sunumu/