Ayı pazarında nasıl para kazandım?

in #turkce6 years ago (edited)

teddy-bear-toy-37158.jpg

Ayı pazarında nasıl para kazandım? Neden kripto piyasasında ayıyı boğaya tercih ediyorum? Aslında kısa kesecektim ama elim değmişken ayrıntılara da değinmek istedim. Kapın çayınızı, kahvenizi ve buyurun makaleye!

İlk sihirli kelimemiz #gercekcilik, #gercekci olmak. Kripto para borsalarında işlem yapan insanların asla unutmamaları gereken bir gerçek var: Dev balinaların bizim gibi küçük balıkları bin bir oyunla yutmaya çalıştığı gerçeği. Adamlar 7/24 oyun peşindeler ve hiç uyumuyorlar. Bazıları benim gerçekçilik olarak tanımladığım bu kavramı #paranoya olarak tanımlayabilir ama bir #masal içinde yaşamıyorsanız konu #para olduğunda kimsenin kimseye acımadığını bilirsiniz.

Gelelim diğer önemli noktaya. Bu market alışık olduğumuz #borsa ve #forex platformlarından daha #tehlikeli, neden mi? Çünkü #yeni ve #kuralsız. Bu başlı başına bir konu ama benim için en önemlisini belirteyim: Paranın sözünün geçtiği her platformda büyük balıkların piyasayı istediği yere sündürmesi bilinen bir şey, ister #borsa ister #forex fark etmez. Fakat #kripto piyasasının çok yeni olması ve #kuralsiz olması bu balinalara geleneksel platformların verdiğinden daha fazla güç veriyor. Evet #herkes bu platformda #esit ama biliyorsunuz ki konu #para olduğunda bazıları daha eşit!

Bu durumda küçük balıkların aklından çıkarmamaları gereken, sürekli kendi kendilerine fısıldamaları gereken şeyler var: "Beni kandırmaya çalışıyorlar, her an ters hareket olabilir, tek dertleri beni sıfırlamak... vs." 8- Bu balinalar benim 3 kuruşuma mı göz dikti? İhtiyaçları mı var sanki? Gibi sorularınız varsa cevap veriyorum: EVET! Bu balinaların tek dertleri küçük balıkları yemek. Kimseyi kendimiz gibi düşünmemeliyiz, bu adamlara dünyayı bile verseler bunlar yine de bizim dona göz dikerler. $don!

Eveeeet, GERÇEKÇİLİK cepteyse diğer sihirli kelimeye geçiyorum; "adapte olmak". Adapte olmak çok önemli ama maalesef tek başına yetersiz. Hızlı bir şekilde adapte olmamız gerekiyor. HIZLI ADAPTE OLMAK! İşte benim başarısız olduğum nokta ile ayı pazarının en güçlü noktası da burada kesişiyor. Şöyle ifade edeyim; ben boğa pazarına adapte olamadan #rekt oluyorum arkadaş :) Tam inanacağım, ayıya geçiyoruz... Ya bi durun arkadaş, daha yeni başlamıyor mu bu boğa?

Fakat #AYI pazarı öyle mi? Çok uzun sürmesiyle bilinen ayıcık pazarı bize adapte olmamız için daha çok vakit verir, zaman konusunda daha insaflıdır. Tek yapmamız gereken biraz #dikkat ve biraz sabırla ayı pazarına fazla hırpalanmadan girebilmek. Bu da başlı başına bir konu ama kısaca bahsedecek olursak, #altcoin fiyatlarıyla birlikte sürekli olarak #marketcap i takip etmek gerekiyor. Önceki diplerle yeni fiyatları karşılaştırmak, sabretmek ve nihayet bir noktada risk alarak pazara atlamak... vs.

Kripto para borsalarında en zor iş, #sezon geçişlerini yönetmektir. Ayıdan boğaya geçişi yönetemezseniz sadece #firsat kaçırırsınız ki bu piyasada fırsatların tükenmediğini unutmayın. Fakat asıl #tehlike boğadan ayıya geçişi yönetememektir, burada başarısız olduğunuz zaman #dunya başınıza yıkılır, nasıl mı?

İnsanların çoğu boğa pazarının büyüsüne kolayca kapılır (ve bildiğiniz gibi tüm "kripto uzmanları" ve en dandik paralı gruplar da hep boğa pazarında peydah olur 😏). Boğa pazarının büyüsüne kapılmamak gerçekten çok zordur. Çünkü gözünüz kapalı bir #altcoin seçip alırsınız ve bakarsınız ki ertesi gün kardasınız, hatta birkaç saat içinde... Bu #acemi yatırımcıların pek hoşuna gider ve git gide koydukları rakamı büyütürler, zamanla #allin yapmaya başlarlar ve karlarına #kar katarlar. Durmadan işlem yapmaya başlarlar ve iyi de para kazanırlar. Acemi yatırımcının yaptığı en büyük #hata bu devranın hep böyle gideceğini düşünmek ve hiç kar realizasyonu yapmamaktır. Kar realizasyonu yapmadığı gibi bir de #kredi çeker, bir şeyler satıp o parayı da içeri sokar. Derken gün gelir devran döner, sabah bir kalkmışlar ki #allin girdikleri pozisyon erimiş bitmiş... #Stoploss yapmaya da kıyamazlar çünkü çok içeri girmişlerdir, biraz beklerler. Piyasa hafif canlanır gibi olunca hemen sevinirler: "Aman düzelecek, ayı tuzağı bu #hodl edeyim biraz daha, zararına satmayayım" derler. Ve böyle böyle içeri girerler. Bırakın tüm kazandıklarını, ana paradan bile olurlar.

Bu anlattıklarım bazı arkadaşlara #hikaye gibi gelebilir ama çoğu insanın ya kendi başına gelen ya da bir arkadaşının başına gelen, çok tanıdık bir olaydır bu. Misal benim değil de bi arkadaşın başına geldi, oradan biliyorum ben... ;) #rekt #rektclub #facesofrekt

"Bu duruma düşmek istemiyorum, ne yapmalıyım?" Ben kendi yaptığımı paylaşayım, siz nasıl yaparsınız bilemem; boğa pazarında temkinli davranırım. Elimde çantayla ayı pazarına girmekten nefret ederim ve bunun olmaması için azami özeni gösteririm. Kardeşimiz https://twitter.com/CryptoKemal in son derece haklı ifadesiyle bu "kan emicilerin" önceden fırınlayıp hazır ettiği #FUD lar vardır illa ve onları üst üste piyasaya salıp bir anda fiyatları düşüreceklerini bilirim. Amma 1 gün, amma 2 gün, amma 1 hafta... #REKT

Acemi yatırımcı tüm karıyla birlikte ana parasının da eridiğini saçlarını yolarak izlerken ben $btc de ya da dolarda bekliyor olurum. Bu sırada dandik paralı grupların para kaybettirdikleri insanlara #hodl güzellemeleri yapmalarını da kahkahalarla izlerim (darılmaca yok). #Stoploss kullanmaktan nefret etsem de böyle bir ortamın kokusunu aldığım an affetmem, 3 e 5 e bakmam...

Bu stratejinin bir bedeli var elbette. Boğa pazarına kendimi kaptırmadığım için öyle yüksek karlarım olmaz o süreçte, hep ufak ufak giderim. Ama bu bedel, o kabus gibi duruma düşmemek için seve seve katlanabileceğim bir bedel çünkü biliyorum ki bu pazarda fırsatlar tükenmez. Ayı pazarına hırpalanmadan, bol kaynakla girdiğiniz zaman sizden iyisi yoktur. Fiyatlar artık belirli aralıklarda kitlenmiştir ve #risk, nispeten azalmıştır ve göze almaya değer bir hal almıştır. İşte bu süreç, bizim daha cesaretli şekilde işlem yaptığımız süreçtir arkadaşlar.

Tabi buraya kadar geldik bundan sonrası çocuk işi deyip ipleri elden bırakmak yok. Haberleri takip ediyoruz. Temel analizci ve teknik analizci arkadaşları takip ediyoruz;

(gelişigüzel sıralama)

https://twitter.com/muhabbit_
https://twitter.com/CryptoBulld0g
https://twitter.com/OguzSerdar
https://twitter.com/XryptoWolfe
https://twitter.com/fidelitas_lex
https://twitter.com/bit_gossip
https://twitter.com/siestalaila
https://twitter.com/unquale
https://twitter.com/hophopcoin
https://twitter.com/stratrade_
https://twitter.com/Pelina_btc

... vs.

İsmini sayamadıklarım kusura bakmasın lütfen çünkü bu konuda şanslıyız ve çok kaliteli kişi var; gerek kaliteli fenomenler gerekse projelerin önemli isimleri, bunları takip etmek lazım, genel olarak benim takip ettiklerimi takip etmenizi öneririm. Çok azını nefret ettiğim halde takip ediyorum ama genelde takip listemin kaliteli olduğunu düşünüyorum. Bunun dışında yine sevdiğiniz güvendiğiniz insanların takip ettiklerini takibe alabilirsiniz. Ama işte bazı takip edilenler NEGATİF oldukları için takip ediliyor ve buna dikkat etmek lazım. Öyle "sen takip ediyordun ben de takip ettim vs." diye kimsenin sırtına gereksiz yük bindirip gereksiz atarlarda bulunmayın :)

Artık bitirelim çok uzadı, katlanan arkadaşlara teşekkür ediyorum, umarım faydalı olabilmişimdir. Hızını alamayanları da şu podcaste alalım:

Bir #önemli noktayı atladım çok özür diliyorum. Sürekli takibimde tuttuğum #altcoin ler var arkadaşlar. Bu sayı 15-25 arasında değişip duruyor, sürekli güncelliyorum. Bi çekirdek kadronuz olsun onların dışına fazla çıkmayın. Alıp satmasanız bile her gün takibini yapın. Uzun süre takipte olduğunuz coinlerden gol yeme riski daha az oluyor. Ben zaman zaman shilliyorum radarımda olanları. Olmadı onları toplu şekilde de paylaşabilirim. Kendi aralarında dandiklik seviyeleri var tabi, hepsi eşit değil :)


Makale tarzı değil de, flood şeklinde okumak isteyenleri şöyle alalım:

#sevgiler #saygilar

Sort:  

Merhaba @piszozo,

Yazınız @trdaily tarafından otomatik olarak seçildi. Ve @trdaily curation trail'i takip eden
@emrebeyler hesabından da oy aldınız.

@trdaily curation trail'e bu adresten katılabilirsiniz.

Yine görüşmek üzere! :)