Вітраж

in #ualast month (edited)

Нещодавно ми з Дуняшею подивилися документалку про Шартрський собор, точніше її частину, сам фільм називається - Великі будови давнини / National Geographic. Суперспоруди старовини.
Посилання залишу внизу.

https://rezka.ag/series/documentary/13981-velikie-stroeniya-drevnosti-2007.html#t:62-s:1-e:3

Шартрський собор (фр. Cathédrale de Chartres), або Ша́ртрський кафедра́льний собо́р Ді́ви Марі́ї (фр. Cathédrale Notre-Dame de Chartres) — католицький катедральний собор у Франції, у місті Шартр префектури департаменту Ер і Луар. Споруджений у 1194—1220 роках. Названий на честь Діви Марії. Пам'ятка культової готичної архітектури. Розташований за 90 км на південний захід від Парижа. 1979 року внесений до списку об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО.
wikipedia

wikipedia
Це той самий собор про який було дуже багато написано в книзі "Таємний код символів".
В фільмі котрий ми дивилися, не було містики.
Там просто розповідали як його будували, і що на той час, довелося винайти нові технологіі, щоб добудувати його.

А також - про вітражі.
Саме вони мене і зацікавили.
І я вирішила написати про них - це мій спосіб дізнаватися про щось, більше.

wikipedia

В цьому документальному фільмі розповіли, що секрет виготовлення вітражів такого синього кольору винахідники забрали з собою до могили...
Саме він посилює містичний ефект від вітражів, тому що колір дуже насищений, та настільки стійкий, що й досі не втратив цю насищеність...
Він виготовлявся с кольбату. І це дуже «дорого» коштувало.

Вітражі, як мистецтво та ремесло , потребують художньої майстерності, щоб створити відповідний і працездатний дизайн, і інженерних навичок, щоб зібрати виріб. Вікно повинно щільно вписуватися в простір, для якого воно зроблено, повинно бути стійким до вітру та дощу, а також, особливо у великих вікнах, повинно витримувати власну вагу.
wikipedia

Тож треба віддати шану тим хто їх створював це нелегка праця, яка себе виправдала, уявляєте більшість вітражів західної Европи збереглися, не дивлячись на те, що на їх "очах" відбувалися дві світові війни.

Так само як і вітражі Шартрського собору, а ще вони витримали французьку реолюцію....

Як думаєте для чого їх ставили ?
На це питання дуже красиво відповіли в книзі «Таємний код символів».

Коли я задалася питанням чому, я думала, що це заради краси та містичності.
( навіть в не містичній документалці в кінці сказали, що в соборі відчутно, якийсь містичний ефект, і в наш час, і додали - «Уявляєте, як це відчували прихожани тих часів».)

А ось що написано в книзі Т.К.С -

У вітражів просте призначення. Ось що писав про це аббат Сугерій: «Картини були створені у вікнах з єдиною метою показати простим людям, які не вміють читати Священне Писання, те в що вони повинні вірити». Але Сугерій захоплювався як їх чарівною, так і дидактичною роллю, яка включалася в «трансформації матеріального в нематеріальне».

Таємний код Символів - Т. У Мерфі.

Хотіла б я закінчити допис цими словами.
Але як?
Якщо є ще , що сказати за ці незвичайні вікна …?

Як опустити, що згідно Л. Шарпентье, вони були створені в алхімічних лабораторіях?

І про те, що перед тими словами, що я виділила цитатою є ще одні…
Які починаються словами - Вітражне скло допомагало, (а далі 👁️🖼️)


Таємний Символів - Т. У Мерфі.
Ох, ці містики, так гарно напишуть…
Що мені хочеться у Францію )))
Побачити все на власні очі.
Поглянути своїми вітражами на ті вітражі 😂
Коли я починаю так писати. Це значить -
Все я втомилася )))🥱
Тому додам ще одну фоточку абзацу з книги, де цікаво описують один з вітражів і закінчу.


Таємний Символів - Т. У Мерфі.
От тут відразу згадуються оті троянди з «красуня та чудовисько» та «маленького принца» …
Чі вкладали подібну символіку в образ квітки троянди ?
Все закінчую …

Побачимося наступного разу.

🌱
Таємний Символів - Т. У Мерфі.
Wikipedia

Sort:  

М. - мастер 🙏

Прекрасно написано (тут смайлик де я схиляю голову в реверансі)

Помітила, що ліва і права сторона дзеркально симетрично протилежні?

Тепер так ))) дякую ))

Я щось не можу знайти новий проект від організаторів Босорки. Ти раптом не пам'яташ де його шукати?

Тем ще немає. Це просто оголошення що таке буде. Як я зрозуміла.

А я вже перелопатив пів чату...

Наступного разу запитуй раніше ;)

Дякую, Ти собі сертифікат замовлятимеш?