Even 1 die velen zal storen; Je kunt wel wakker zijn, maar ben je ook zelfbewust?

in #wakker6 years ago

Plopt zo in mijn gedachten op he.

Het is een vraag die al een aantal jaren door mijn hoofd gaat. Ik heb 'm vaker gesteld.
En natuurlijk, jij bent je zelfbewust. Mijn vraag is; in welke mate, tot op welke hoogte?
Je ervan bewust worden (wakker worden) dat onze maatschappij op leugens gebaseerd is, maakt je nog niet ZELFbewust.
En zoals ik ook al vaker geschreven heb, een deel van je bewustzijn afsluiten voor de realiteit, zorgt ervoor dat je besluitvorming op gebrekkige informatie gebaseerd wordt.
Als je redeneren dan ook nog eens richting zelfbedrog gaat, floept de leugen er dan na enige tijd oefenen niet heel gemakkelijk uit?
Dus hoe zelfbewust is de wakkere mens?
Mijn ervaring is dat de wakkere mensen nog steeds heel geconditioneerde reacties laten zien.
De egoïsten doen dat met een stalen gezicht en smalen naar hen die emotioneel geladen reacties tonen.
Het is het verschil met moedwillig schade berokkenen of het per ongeluk doen.
De egoïst zal geen schuld bekennen.
Betekent dat dan dat de massa gekozen heeft de egoïstische mentaliteit te voeren?
En dan mooi weer spelen met alles wat je voor de uiterlijke schijn doet?
Zie de diverse foundations/goede doelen.
Zo ook de individuele handelingen die onder het volk gepleegd worden om maar de schijn hoog te houden een goed mens te zijn.
De conditionering zit stevig in het zadel.
Welk gebied van de mensheid ik ook observeer.
En betekent dat dat er helemaal geen mensen zijn die de mentaliteit van altruïsme gekozen hebben?
Betekent dat dat er helemaal geen mensen zijn die steeds opnieuw kiezen om de waarheid te handhaven en de realiteit onder ogen te komen?
Wie ben ik om daarover een uitspraak te doen?
Hoeveel inzicht heb ik in andermans leven?
Als ik te dichtbij de realiteit kom, dan stoot men mij af.
En dat geeft niet.
Het is van de top van de samenleving tot de onderste lagen in de samenleving gaande, de schone schijn.
De waarde van leven nauwelijks begrepen.
De misleiding voorkomt dat geestverruiming kan ontstaan.
Het is niet gewenst dus wordt het niet gepromoot.
Sterker nog; dat heerlijke plantje dat daarbij behulpzaam is, heeft men illegaal verklaard.

En groeien naar waarheid zal een emotionele achtbaan lijken.
Maar daar moet je doorheen.
Je kunt er niet omheen.
Hoeveel mensen heb ik nu al gezegd dat ze de eigen emoties eens moeten leren kennen, benoemen?
Bewust worden van je lijf.
Bewust worden van de kleinste cel van je lijf.
Emoties, ja ze pieken soms.
Vooral in de omgang met andere mensen.
Dat pakt niet altijd prettig uit.
Voor mij bij regelmaat niet.
Omgang starten.
Omgang beleven.
Omgang overdenken.
Omgang invoelen.
En vooral in de omgang je bewust zijn van het eigen zelf.
En dan pieken emoties soms.
2 mogelijkheden; positief pieken en negatief pieken.
Wat stoot je werkelijk af?
Vijandschap. Dat stoot ik af.
Misleiding is een vorm van vijandschap.
En nee, mijn vijanden hoef ik niet zo noodzakelijk dicht bij me te houden.
Ik laat ze makkelijk los.
Als ik ze al vast had.

Bakkelijen over wie zich meer zelfbewust is, is niet het doel van mijn gedachtegang.
Voor mij draait alles namelijk om de meest zelfbewuste versie van mezelf tot stand te brengen. Wat dan ook inhoudt dat ik de hoogste waarden nastreef.
Mijn competitie is dus niet met jou.
Mijn competitie is met de mij van gisteren.
Wil jij vechten? Dan loop ik de andere kant op. Weg, van jou vandaan.
Ik wil je kunnen bewonderen.
Ik wil je kunnen bewonderen zoals je toekomt.
Wat dan niet wil zeggen dat er niets te bekritiseren valt.
Da's ook aandacht hebben voor.
En de achterliggende bedoeling zal in mijn geval altijd zijn dat jij daaruit persoonlijke groei kunt halen.
Begrijp je waarop ik je gewezen heb?
Dan is de keuze aan jouw hoe daarop te handelen in toekomstige situaties.
Denk niet dat ik jouw terugwerpingen of valse beschuldigingen of door jou in mijn mond gelegde woorden, ga overdenken.
Da's me gewoonweg de energie niet waard.
Dat leidt namelijk helemaal niet tot iets waarmee ik iets wil.
Mijn zelfontwikkeling mag je ter discussie stellen zo je inzichten hebt, en deze met een eerbiedwaardige houding tot mijn aandacht brengt. Zo ik jou ook gedaan heb.

Ervan uitgaande dat allemaal in zekere mate geconditioneerd zijn, kun je spreken van een ontwikkelingsachterstand.
Dat schijnt bij veel mensen niet goed te vallen, het woord ontwikkelingsachterstand.
Het goede nieuws is dat je zelf verantwoordelijkheid kunt nemen om de schade te herstellen en tot zelfbewustzijn en een breder bewustzijn te komen.
Wie de tijd heeft kan kiezen voor persoonlijke ontwikkeling.
Erachter komen hoe je eigen gedachten lopen, helpt je te komen tot zelfbewustzijn.
Ik vermoed dat een lager zelfbewustzijn leiden zal tot automatisch schrift.
Hoe hoger het zelfbewustzijn ontwikkelt wordt, leidt dat dan automatisch naar het beschrijven van de echte eigen gedachten?
Nee.
Echt eigen gedachten ontstaan door het automatisch schrift op waarde te schatten.
Welke waarden zijn eigen streven?
Welke waarde hecht je aan woorden als waarheidsgetrouw, zelfontwikkeling, zelfbewustzijn, rechtschapen, eerbiedig, integer etc. En hoe is je handelen ernaar?
Da's niet voor mij om te oordelen.
Het is wel de keuze aan mij om weg te lopen van waarden die ik onder de maat vind.
Ik zie al mijn leven lang uit naar de mens die aan mij het voorbeeld geeft van een zelfbewuste en waarheidsgetrouwe ontwikkeling.
En waarom denk ik dat ik zo'n mens herkennen zou als ik ertegen aan zou lopen?
Geen idee.
Ik heb het idee gewoon.
Kan het niet motiveren of beargumenteren.
Misschien berust dat op het idee het Innerlijk te weten.
Of misschien kan ik het gewoon nog niet onder woorden brengen.
Ja, ik denk dat lichaamstaal en mimiek grote factoren zijn.

Kijk, bewondering hebben voor ontwikkelde vaardigheden, zoals timmeren of tegelzetten, is iets heel anders dan iemand eren/kunnen eren.
Mijn eer gaat uit naar een integer mens.
Een integer mens zou niet moeten manipuleren of liegen aangezien dat de integriteit schade berokkend.
De betrouwbaarheid van die mens kan dan in twijfel getrokken worden.
Met dank aan mijn ouders en vele anderen, mis ik de naïviteit om te denken dat de mens die tegen zijn medemens liegt, niet zal liegen tegen mij als het zo uitkomt.

Ik laat het hier maar even bij, dank je wel voor je aandacht.

Peace, love and Understanding.