You are viewing a single comment's thread from:

RE: Bieluń dziędzierzawa (Datura stramonium L.)

in #engrave5 months ago

Bardzo ładna, chociaż niebezpieczna roślina.

Kilka lat temu miałam w ogrodzie jej kuzynkę (Bieluń surmikwiat), to był kwiat Calineczki mojego wnuka 😁
Zebrałam nasiona i jeszcze kilka lat uprawiałam ją w dużej donicy ale już nigdy roślinki nie były tak duże i okazałe, jak w pierwszym roku.

A Calineczka jeszcze żyje, siedzi na półce pomiędzy autkami wnuka 😁

Sort:  

Calineczkę pamiętałam, a że mieszkała w bieluniu to mi gdzieś uleciało. Bajka ma ciąg dalszy - Calineczka wyruszyła w świat wpółczesny i ma salon samochodowy. :)

U nas widuję na tarasach brugmansje uprawiane w dużych donicach - to też psiankowate, kiedyś też nazywało się je Datura, ale chyba była jakaś rewizja botaniczna i są obecnie osobnym rodzajem.

Brugmansia (Datura drzewiasta) jest bardzo popularna na Korfu.
Ozdabia wiele ogrodów ale u mnie coś jej nie pasowało. W sumie mogę spróbować jeszcze raz 🙂