Moje první svatba

in #cesko6 years ago (edited)

Je to už pár týdnů kdy mě jeden pár od nás v kostele požádal, zda jim nevyfotím svatbu...

Samozřejmě, jako začátečník, amatér a s mojí dosluhující d7000 a trošku větší sociální fobií jsem nejdřív odmítla 😂

Jenže, vědela jsem, že si fotografa opravdu nemůžou dovolit a jinak by neměli nic a zas to je příležitost vyzkoušet něco nového. Nakonec jsem souhlasila, nicméně nebudu zastírat, že jsem z toho neměla bobky.

Moje největší noční můra byla, že mi uprostřed obřadu odejde foťák do křemíkového nebe a nebudu mít nic. Ani super přístup nevěsty mi nepomáhal.

Jenže poté, skoro jak princ na bílém koni, přišel za mnou kolega nabídl mi, že mi půjčí svoje Canon foťáky a objektivy jaké potřebuji (včetně božské 70-200mm, kurnik, to je vážně dělo ve všech směrech). Jaká úleva... Než jsem si uvědomila, jak je moc na šišku používat fotoaparát s úplně jiným ovládáním. Takže co teď?

Šla jsem do kostela den před obřadem a vše vyzkoušela. Hodiny šílela z toho, jak mám co nastavit načež jsem si všimla, že oba foťáky vlastně mají dotykový displej a je to super jednoduché 😂 No potěš.

A druhý den, v neděli, byl ten den "Dé". Ve Skotsku jseme měli nejvíc sněhu za posledních 50 let, takže město bylo paralizované, pod sněhem a ledem. Kostel byl se všemi lidmi uvnitř najednou menší než jak ho znám 😂 Venku led, na kterém jsem klouzala a snažila se zachytit fotky rodin a přátel. Tripod rozbitý. A že by se mi na tom náledí sakra hodil.

Nicméně... Je to za mnou! A myslím, že to ve finále není vůbec špatné, na začátečníka co neví co a jak.

Vím, že tam jsou chyby, nějaké fotky špatně zaostřené, občas někde chybí ruka, noha, rameno, ale byla jsem fakt ráda, že jsem se venku nezabila 😂

Rodina nadšená, nevěsta říkala, že jsou fotky "out of the moon", tak hádám, že se nemám za co stydět.

I když upřímně doufám, že už nikdy žádnou svatbu fotit nebudu 😂 A tedy, klobouk dolů všem svatebním fotografům, je to sakra těžká práce!

Závěrem bych ještě ráda dodala... Často v různých foto diskuzích čtu, že někdo chce nebo musí fotit první svatbu a zkušenější fotografové tu pak z toho šílí, že zkazí svatebčanům jejich velký den... Lidi, pokud vás tam fakt chtějí, jděte do toho. Možná překvapíte sami sebe! A tak je to vlastně se vším. Nebojte se, pokud vám pro něco bije srdce, nehleďte na názory ostatních a jděte si za svým snem.

EF9AFBCA-2771-44FD-A3D2-08C63E185607.jpeg

70FE0FE1-789E-43BD-B150-B628820CC217.jpeg

BBB9046F-A589-4B56-B360-FB54BF1F15B6.jpeg

9140E5D0-8906-4F54-B09B-23CE89DA760D.jpeg

7E6CE2F0-57F1-4FE8-80DA-6D7C658A502B.jpeg

AEF2B9DF-3021-4CA9-B16C-4D5984902D14.jpeg

707630A7-37BD-481F-8C63-295AFBDADBAB.jpeg

Sort:  

Ja si myslim, ze dobre, ze jsi to udelala, a ze mame delat veci kterych se bojime protoze se ucime neco noveho. Ja taky jsem delala fotky na svatbe bratra, bylo to po prve v zivote, ale taky dobre dopadlo :)

Tak pak gratuluji k uspesne svatbe :D
Me nejvic stresovalo a desilo to, ze se za prve fotky treba nepovedou, za druhe ze se neco stane a o fotky prijdu. Mela jsem ten 6D mark ii a nemel dva sloty na kartu, takze jsem po svatbe letela taxikem domu, ani boty nesundala a zalohovala kde se dalo :D
A popravde, nebyt lepsiho fotaku a super objektivu, tak by to nedopadlo tak dobre. Kdokoliv rika, ze nezalezi na fotaku tak pekne keca :D alespon co se svatby tyce :D

Určitě zajímavá zkušenost, jistě jsi to zvládla na výbornou, když byli nakonec spokojeni ;-) Před dvěma lety jsem byl na svatbě sestry mé ženy, v Aberdeenu, svatebčané v kiltech byli úžasní ;-)

Me se ten kilt tak moc libi, vypada to hezky, upravene a tak trochu "posh" :D vypada to na fotkach fakt pekne :)
takze svagrova zije ve skotsku? ;)

Přesně tak. Má tam skotského manžela a žijí tam, nedaleko Aberdeenu.

Svatby jsem fotil tři. Pro kamarády, známé... Naprosto přesně vím, jaký je to pocit. Tu první jsem opravdu chtěl odmítnout. Nakonec to dobře dopadlo, když jsme potom jako dárek přivezli komplet svatební album s fotkama na papíře a viděl jsem, jakou z toho měli radost... ;)
Takže gratuluju, je to výzva, které jsi se zhostila se ctí !!

PS: Canon jsem měl v ruce 2x a nedal bych to... Nic ergonomičtějšího, než ta dvě kolečka od Nikonu asi nikdo nevymyslel ;)

dekuji! jsem rada, ze jsou za vysledek radi, ale je to vazne tezka prace.
ovladani canonu je tedy vazne zvlastni, na nikonu mi prijde vic intuitivni. nicmene letos asi prejdu na sony ;)