Peníze dělají peníze.

in #cesky3 years ago (edited)

Tak jsem měl před měsícem doma 100 000 Kč. Není důležité, jak se tam vzaly. Nejsem politik, takže se mi tam nenarodily v krabici od vína. Prostě byly našetřené za nějakým účelem, ze kterého nakonec sešlo.

Co tedy se sto litry, pro které není využití? Než řešit, která banka má lepší investiční nebo spořicí produkt, napadlo mě něco jiného. Nakoupit za ně bitcoin.

Nejdřív jsem si pár stovkami vyzkoušel "nanečisto" všechny pohyby. Jak poslat peníze na coinbase. Jak je proměnit z eur na bitcoin. Jak dostat bitcoiny zpátky na eura a ty na svůj účet. A kolik to stojí na poplatcích.

A pak, 15. prosince, jsem si za svých 100 000 korun koupil 0.24 bitcoinu. Tehdy to bylo v kurzu něco přes 19 tisíc USD/BTC. A za pár dní kurz začal vzrušujícím způsobem stoupat.

Během druhé poloviny prosince mám na svém "bitcounovém" účtu místo původních sto tisíc téměř stopadesát.

Jsem s tím dost spokojený, ale jsem v klidu. Vím, že to tak nemusí být pořád. A že v historii BTC byly jak prudké vzestupy, tak i prudké sešupy. A peníze, které jsem investoval, si můžu dovolit ztratit. Tím nechci říct, že pro mě 100 000 CZK nic neznamená, ale nejsou to peníze na provoz domácnosti, nejsou to prachy určené na jídlo a na placení nájmu a složenek.

Ten důvod, proč jsem je šetřil, se třeba zase vyskytne, a já je utratím. Ale mezitím tyto peníze udělají (možná) další peníze.

No, je po Silvestru, dvě hodiny ráno, já mám v sobě dvacet chlebíčků a půl lahve šampáňa a píšu tu o prachách jak nějakej Rotschild.

Tak ať je tento rok lepší, než ten minulý, ať ten covid přeočkujeme a ať se nám (i vám) peníze množí.

source: https://specials-images.forbesimg.com/dam/imageserve/1067593436/960x0.jpg

Sort:  

Congratulations @bluepluto! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 1000 upvotes. Your next target is to reach 1250 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @hivebuzz:

Guess the producer of the "50 Million Block" and win HIVES
First Hive Power Up Day of 2021 - Get a Hive Power delegation

Tak ať investice vyjde a všechno nejlepší do nového roku.
Jinak odvaha dát 100000. Já bych na to koule neměl

Každý jsme jiný. Na Tvém místě bych převedl 100.000,- zpět na koruny. Co by zbylo, to bych nechal v BTC. Tedy uzamkl bych zisk.
Ale já, čím jsem starší, tím jsem opatrnější.

Psal jsem necelých stopadesát? Tak dnes přes stošedesát. Je to jak jízda na tygru :) těžko říct, kdy seskočit :D

Jen tak náhodou občas pročítám staré články... Ještě máš těch 0,24 BTC?

Jen tak náhodou přijdu na rok staré komentáře :) Něco jsem prodal, něco zase nakoupil... aktuálně mám kolem 0.3 BTC

Čas běží, všechno se vyvíjí. Ceny, množství...