Kdo se mě snaží vykrást???

in #cesky6 years ago (edited)

Tak si v klidu obědvám a najednou přicházejí notifikace od Gmailu. Kdo mě hledá? Co to, že jsem najednou tak populární?

A hle, toto jsem zrovna nechtěl vidět:
image

Někdo získal úspěšný přístup do mého účtu na Bitfinex.
Následně se pokoušel do:

  • LocalBitcoins
  • Gmail
  • Payeer
  • Perfect Money

U všech mám jiné heslo. Kombinace velkých a malých slov a nějaké ty čísla. Převážně nejde ani o slova, ale kombinaci náhodných písmen. U Bitfinex to byla stará výjimka, kde už dlouho jsem nebyl a staré heslo byla kombinace slov. Což je slabé heslo, já vím. Ale naštěstí jsem tam nic neměl. Vlastně na ničem, kam se snažil dostat. A NAŠTĚSTÍ u Googlu a používanějších webů (tzn. tak, kde něco mám) musí a je i 2FA. Uf!

Jen ze zajímavosti by mě zajímalo, kolik webů a portálů zkoušel s mým emailem. A kde našel můj email?!? Ne, že by byl tajný, ale že ji spárovat s krypto-světem.

Co s tím a co dál?

Jediné Gmailu už žádný z těch webu nepoužívám, takže mě to nepálí, ale stejně by bylo asi moudře změnit hesla než pochopí můj algoritmus podle kterého jsem schopen si pamatovat od všech webu různá hesla. Nebo možná postačí si tam ty účty zrušit (pokud je to možné).

Být vámi, tak je asi čas zase si po delší době změnit heslo ať nejste taky pak brzy překvapení, že se někdo snaží dobývat do vašeho účtu.

PS: je to nějaký šikula s IP z Ruska, ale i to může být fake adresa.

Sort:  

Hajzlík. Mě občas chodí phishingové emaily, ale to nic není. Tohle je horší.

Už jsem se lekl, že chceš říct, že jsem klik na phishing. 🤣😉

No nic, aktualizoval jsem hesla, změnil email adresu a aktivoval 2FA tam, kde ještě nebylo.


Btw. docela mě překvapilo, že hodně webů nemá tlačítko "**deaktivovat účet**". 😮

Tak snad už to budeš mít v pohodě;-)

Což mi připomíná:
Nechce někdo udělat seriál na funkce Trezoru? 😊
Většina je popsána u nich na blogu, ale v angličtině a České překlady se tu cenu! 😉

A aby to bylo k tomuto článku, tak můžeš z třeba Password managerem. 😁

#trezor