Daňovým delikventem

in #cesky2 years ago

Ozvala se mi paní z finančního úřadu. Začala opatrně. Uvedl jsem příjmy z pronájmu, tak co jsem prý pronajímal. Odpověděl jsem popravdě, že garážové stání a jeden pokoj v bytě, kde bydlím. "Tak mi to, prosím, popište do mailu," odpověděla a já začal tušit nepříjemnosti. Nadával jsem si za svou poctivost. Odpověď na sebe nedala dlouho čekat: "Nelze zároveň pronajímat nemovitost a uplatňovat odečet na úroky z úvěru na bydlení. Podejte opravné daňové přiznání a v něm spočítejte poměrnou část bytu, který jste pronajímal a o ni ponižte uplatňované úroky."

Překreslil jsem plánek bytu na čistý papír, pod něj provedl výpočet podílu plochy a daňovou povinnost přepočítal. Podvedl jsem stát o 195 Kč, hanba! S novým daňovým přiznáním jsem naklusal na FÚ, paní mi to překontrolovala a dala mi papírek s číslem účtu, na který mám rozdíl uhradit. Penále mi prý vyměřeno nebude. Částku jsem záhy poslal a tím věc považoval za uzavřenou.

V pátek na mě ve schránce čekalo překvapení v podobě dodejky z finančního úřadu. S malou dušičkou jsem kráčel na poštu a opět si nadával do poctivých tupců. Hned po vydání jsem si tam dopis otevřel a přečetl. V platebním výměru bylo pouze z rekapitulováno, že jsem si odečetl od základu daně víc než jsem měl a že mám do 15 dní rozdíl ve výši 195 Kč uhradit. Spadl mi kámen ze srdce. Podíval jsem se ještě jednou na obálku a zjistil, že psaní s dodejkou dnes stojí 62,50 Kč. Ještě, že ty peníze jdou z jedné kapsy státního úřadu do druhé kapsy státní pošty. Jen nevím, která z nich je více děravá.

tazi_vcela2-pr.png

Sort:  

Co potom až přijdou na zisky z HIVE....
;-D

😄 ja jsem uprimne cekala od clanku spis neco takoveho

To ještě dlouho nehrozí 😉

Congratulations @hairyfairy! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You distributed more than 18000 upvotes.
Your next target is to reach 19000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Power Up Day - November 1st 2021 - Hive Power Delegation
Bee ready for the 2nd Hive Power Up Month challenge!
Trick or Treat - Share your scariest story and get your Halloween badge
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!