Kdo jsem?

in #cesky5 years ago (edited)

Tímto zahajuju takový malý, nepravidelný, seriálek hádanek... Pamatujete si na rozhlasový pořad Meteor, vždycky v sobotu od 8 hodin ráno? No, většina asi ne. Tak ten jsem přímo hltal. Třeba ještě existuje. Nebo O poklad Anežky České... To si asi pamatuje víc čtenářů.

Zkrátka máte uhodnout, o koho se jedná. Poskytnu určitá vodátka... Symbolickou odměnou pro úspěčného luštitele hádanky budiž pivo... Které dodám následující den ve spoluprácu s Beerbotem. Tož hádejte....

Narodil jsem se ve století 18. nedaleko Litoměřic a zemřel v 19.století v Praze. Pokřtěn jsem byl po zemském patronu. Dožil jsem se 83 let. Můj život byl velmi rušný. Alespoň zpočátku...

V mládí jsem také neměl nikde stání... Hodně jsem se pohyboval. Ale jen po vlastech českých. S Afrikou ani s Mexikem jsem neměl nic společného. To mi přisoudila až lidová slovesnost. Vůbec tradice můj život hodně pokroutila... Sám jsem k tomu svým dílem přispěl.

Ale občas jsem někde vydržel i déle. K Brnu mě vázalo zvláštní pouto... I nedaleko Jičína jsem pobyl nějakou dobu. Ale ne v zámku, v klášteře. I když v bývalém. A v Praze, v Řepích, jsem byl existenčně spjat také s klášterem. Celých 18 let, až do své smrti...

Co jsem vykonal... Dohromady nic zvláštního. Nebyl jsem ani politik, ani umělec, ani vědec. Neměl jsem žádné vzdělání... Přesto mé jméno snad každý Čech zná. Jsem silně věřící člověk. Přesto se za jednu etapu svého života velmi stydím. A prosím Boha, aby mi odpustil... Čím jsem se provinil, za to mě svět odsoudil a já si trest vypil až do dna ...

Uhodnete, kdo jsem?

P.S.: Také zkouším, jestli se mi propíšou všechny #tagy. Ráno jsem už něco napsal. A nepropsaly se.
QmZdEgdEG3gM7H2SwXosyGgGNMV2NanfmiFcMKgeQgEc2i.png
@cleverbot

Sort:  

No, jestli se o tobě zpívá, že pobýváš na kopečku v Africe, ale nikdy jsi tam nebyl, tak tipuju, že bys mohl být Václav Babinský...

!BEER
Ty pravdu máš. Napíšu o něm malý článeček.

To view or trade BEER go to steem-engine.com.

Hey @tazi, here is your BEER token. Enjoy it!

Congrats ! :) from @qurator 's link 💙 ♬

Posted using Partiko Android

Thank you!

💙💙💙

Posted using Partiko Android

Velmi dobrý a originální námět na pravidelnou soutěž. Přeji ti dostatek soutěžících. V těchto krušných kryptočasech má s mizernou účastí v soutěžích tady na Steemu problém nejeden organizátor.

Díky. Bojím se, že hlavní překážkou bude moje občasná laxnost... Ale s ní se dá bojovat.

This post has received a 1.56 % upvote from @drotto thanks to: @krakonos.

Pivko se nám vrátilo, tak ti taky jedno pošlu za soutěž ;-)
!BEER

To view or trade BEER go to steem-engine.com.

Hey @krakonos, here is your BEER token. Enjoy it!