Když neschopnost trochu vadí...

in #cesky3 years ago

Ne, nebudu psát o naší vládě. To si nechám na jindy. Dnes budu psát naprosto egoisticky jen a jen o sobě.

Dočetl jsem se ráno na novinkách, že učitelé mají být přednostně očkováni proti koronaviru. Zkusil jsem se zeptat našeho vedení, jestli o tom něco neví. Nevědělo, ale přeposlalo mi asi 30 mailů instrukcí a směrnic, co jim denně chodí, jestli bych si tam něco nenašel. (Oni úředníci na ministertsvech nemají co dělat, tak vymýšlejí metodiky pro případ, že by se ještě někdy učilo prezenčně. A taky se dožadují nejrůznějších infomací, která pak shrnou do tabulek, trojmo vytisknou a s pocitem dobře vykonané práce pečlivě založí do šanonů.)

A já to tam našel! Vybraní učitelé si mohou požádat o kód a potvrzení o tom, že jsou učitelé. Pak se mohou od 27.2.zaregistrovat na nějakých stránkách... Kteří budou přednostně vybraní? Starší 55 let a ti, kteří se dostanou do styku s deváťáky. Protože deváťáci se přeci vrátí kolem 15.3., mluvil o tom sám pan ministr školství asi před týdnem...

Takže kdo chce kód a potvzení, má si říct. S deváťáky se u nás samozřejmě potkáme všichni. Pokud přijdou, tak já asi nejvíc... Ale. Očkování jako takové bych bral. Nicméně, někam se registovat, ověřovací SMS, nějaký další kód... Dejte pokoj. Tak jsem očkování zvdořile odmítl. To je jen pro ty mladé, co ovládají výpočetní techniku...

To je jako s dálniční známkou. Tu taky nemám. Dřív jsem si ji normálně koupil na pumpě, v trafice nebo na poště a nalepil na sklo. A teď... Zas nějaká moderna. Abych si vyhledával stránky. Jak já vím, jestli najdu oficiální, nebo nějaké podvodné, kam pošlu peníze a nic? Tak radši nejezdím po dálnici.

Ostatně stejně nemám platný řidičák. Propadl mi v říjnu. Dřív stačilo zajít si na nějaký úřad, vystát si tam párhodinovou frontu, ale teď... Samá komplikace. Objednat se přes internet, zarezervovat si termín... No, mám dojem, že na doklady, které pozbyly platnost v době výjimečného stavu, se pohlíží, jakoby platnost neztratily... Ale věřte tomu. A stejně to budu muset jednou řešit. Až koncem roku skončí snad ten výjimečný stav...

Když jsem byl o něco málo mladší, tak před 15 lety, zřídil jsem si účet na Facebooku. Teď je moderní Twiter. Spousta faucetů nabízí nějaký bomus, když se na jejich twiterových účtech přihlásíte. Ale... Zřizovat si někde účet... Takové riziko, takový adrenalin... Uznejte, to nebudu podstupovat.

A nebo třeba Zonky. Oni vytvořili jakousi mobilní aplikaci. Její uživatelé mají při poptávání podílů přednost před těmi, kteří poptávají přes počítač. Takže na mě nezbude prakticky nic. Co se dá dělat...

Aby toho nebylo málo, moje škola přechází s koncem prázdnin z vyučování přes Skype na vyučování přes Microsoft Teams... No, to je mi celkem jedno. Se Skype pořádně neumím a s Teamsy neumím vůbec. Ale v praxi to takový rozdíl zase není.

Tak snad už se syn brzy naučí, jak se tyhle věci dělají. I když... Sedí doma. Kontakt s vrstevníky moc nemá. A ode mě se tohle teda opravdu nenaučí.

krakia.png

Sort:  

Nám "starým psům" jde učení "nových kousků" trochu pomaleji. Než se to naučíme, už to není nové :-)
!WINE
!BEER


Congratulations, @bucipuci You Successfully Shared 0.100 WINE With @krakonos.
You Earned 0.100 WINE As Curation Reward.
You Utilized 1/1 Successful Calls.

wine-greeting
Total Purchase : 18617.839 WINE & Last Price : 0.280 HIVE
HURRY UP & GET YOUR SPOT IN WINE INITIAL TOKEN OFFERING -ITO-


WINE Current Market Price : 2.500 HIVE


Hey @krakonos, here is a little bit of BEER from @bucipuci for you. Enjoy it!

Learn how to earn FREE BEER each day by staking your BEER.