Formulování

in #cesky3 years ago (edited)

Člověk se občas setká s něčím co ještě neviděl a neslyšel. Poznání. A pak nastane oříšek. Jak to někomu tlumočit. Já už celkem řadu let tvrdím, že čeština má málo slov. A když se setkáme s něčím novým pro co nejsou slova tak je těžké to tlumočit. Pokusíte se to tedy opsat výrazy, které jsou okolo a dají se použít a kterým protistrana rozumí. Ale povede se Vám to? Těžko jasnější popis začne totiž vznikat až se to pokusíte popsat mnohokrát různým lidem u kterých musíte použít na opis jiná slova. Nebo pokud onu událost pozorujete mnohokrát. A variantou je i to když už onu událost pozorovalo dostatek lidí a těch opisů je více.

Čas neexistuje. Jo to je tvrzení za kterým si stojím. Je to totál iluze. Na které jsme se domluvili a zkusili ji do něčeho napasovat v našem případě pohyb těles ve sluneční soustavě. Vtipné je, že to nesedí. Dodnes jsme nevymysleli jak to pasovat a všude existují nějaké přestupné. Nejabsurdnější je přestupná sekunda. A týden jak už jsem se mnohokrát vyjádřil je naprostá nesmyslnost. Já sem zvyklý celý život po opuštění škol žít mimo týden takže přechod na internetový "nonstop" čas mi vyhovuje a přijde mi přirozený. Stejně tak nesnáším přehazování času dvakrát do roka. Jediný snad zajímavý úkaz je 29.2..
Z jiného úhlu pohledu se za ne-existence času dá vzít popis faktu, že každý člověk i když se dívá na společnou věc tak to vidí v jiném čase. Pokud nejsme v teorii instantního světla, tak zkrátka naše oči nejsou na stejném místě a tak i při komunikaci nestojí ve stejnou chvíli (stejném času).
Relativita pak přinesla napínání času gravitací. A tak opravdu by jsme měli začít používat výraz časoprostor.
Nedávno se i změnil takt našeho synchro-času na planetě, protože máme přesnější hodiny. Jejich existence z podstaty zkrátka určila nový čas.

Některá "esoterická" tvrzení se dají brát z tohoto pohledu jako pravda. Dá se definovat onen stav v tomto liquidním časoprostoru. O co lepší je, že jde dokázat, že takovýto popis dokážeme dokonce vnímat, když se to naučíme a někteří lidé to asi umí. V zásadě čas nepotřebujeme, máme ho v sobě díky schopnosti našeho mozku vnímat magnetizmus země. Takže ty hodinky co nosíme na rukách a ty co všude svítí na monitorech to je pouze společenský čas. Ten lidský je jiný. Proto se nikdy moc nedivte, když si připadnete někde nemístně. Je to zkrátka jen tím že váš osobní časoprostor se příliš vzdálil od toho společenského, který máme na svých zápěstích a mobilech.

Osobně třeba při takovýchto úvahách doufám, že někomu dojde v době 24/7, že časová pásma jsou blbost. V době algoritmů dnešní doby, kdyby se dnes vymýšleli časová pásma tak by nebyla žádná časová pásma, ale čas by se plynule měnil s pohybem po planetě... no doufám, že to brzy někdo zavede. :)

Možná tedy můžeme začít tím, že začneme místo slova Čas používat Časoprostor. A až přepneme čas na časoprostor jako společnost tak budeme moci cestovat plynule mimo naši planetu a třeba nám i dojde, že můžete ovládat online na dálku dron na Marsu, i když je ve spojení prodleva přes 13 minut. :)

image.png

#thisisthegame #petrvl

Sort:  

K tomu bohu se ještě vrátim, ale teď teda vsuvka s tím časem a jeho napasováním. Lidská bytost (nejen ona) má něco, čemu se říká cirkadiánní rytmus. Tenhle rytmus se řídí nějakým vnitřním prostředím (třeba teplotou, vylučováním hormonů > melatonin...) a vnějším prostředím (světlem třeba) a teď se dostávám k pointě...trvá přibližně (cirka=přibližně, diem=den) 24 hodin. Mění se totiž s ročním obdobím a tak dále. V průměru prej došli k číslu 24,2 hodin, ale může to bejt asi cca zhruba všechno od 20-28 hodin (tady se čísla různí). :)

jo to já vím, ale to mluvíš jen o fyzickém těle a ne o té věci co tvrdí "já" :)
a proto ty cykli se dají celkem ovlivňovat a změnit pomocí čehokoliv a v tomhle mi pak přijde jako masakr třeba u plavkyň to mi hlava nebere

a melatonin to je super doplňek stravy to je v každý lékárně někde ve výtrínce a na očích :) mi přijde jako kdyby to jedli všichni by se k tomu hodila písnička ktomuto :)

"Vtipné je, že to nesedí."

To jsem tim chtěl ostatně říct, že tělo má nějaký biologický hodiny, který jsou přibližně 24 hodin, ale není to přesně 24 hodin (nehledě na jet-lag a tak dále). Takže to nejde napasovat nejen na pohyb těles ve sluneční soustavě, ale není ani třeba chodit ani tak daleko, protože mi to nemůžeme přesně napasovat ani na sebe.

Já čas beru jako určitou formu komunikace

no diť jo komunikace to je, :)
a stím právě že to není přesný, jednak cykli nejsou přesný a druhak to podle mě bude mít co dočinění právě s tou relativitou časoprostoru, neb prostě na každém místě bude plynout čas jinak neb je tam trochu jiná gravitace a je tam i jiné magnetické pole... ale tohle už je čistě můj teoretickej dohad :)

A to jsi nevzpomenul velitelský čas...
:-)

jo velitelský čas ještě tak, a nebo bond ve starejch bondovkách ják si vždy seřídil hodinky :)