Ramazan Ayı Kardeşlik, Barış, Dostluk ve Dayanışmadır... [Cointurk 30.Projesi] [handan#9365]

in #cointurk6 years ago

Herkese selamlar, @kusadasi ve ekibinin düzenlemiş olduğu projeler sayesinde Steemit üzerinde kendimizi geliştirme imkanı buluyoruz. Fakat düzenlenen 30.projenin yeri bende çok daha ayrı oldu. Çünkü bu sadece kripto paralar üzerine bir proje değil tamamen sosyal dayanışma-yardımlaşma konusunda gerçekleştirilmiş, fiziksel olarak herkesin katılım gösterdiği bir proje oldu. Bu ay Ramazan ayı olması dolayısıyla çok güzel düşünülmüş bir proje olmuş, emeği geçen herkesi canı gönülden kutluyorum ve tebrik ediyorum. Ben normalde ettiğim yardımları gizli tutmaktan yanayımdır ama burada hem dilim döndüğünce hem Ramazın'ın öneminden hem Ramazan'da yardımlaşmanın neden gerekli olduğundan hem de bu proje için kendi gerçekleştirdiğim yardımdan bahsedeceğim. Herkese keyifli okumalar diliyorum.

Ramazan ayı, Müslümanların oruç tuttuğu ve daha çok Kuran okuduğu aylar arasında yer almaktadır. Yardımlaşma ve dayanışmanın hat safhada olduğu bu ayda oruç tutmanın da büyük önemi bulunmaktadır. Ramazan ayında yardımlaşmanın önemi açısından değerlendirme yapılacak olursa en önemli faktör oruç tutarak açların halinden anlamak ve bu duygulara göre gereken yardımı gerçekleştirmektir.

Pek çok kişi yaşamış olduğu şehirde maddi zorluklar ile karşı karşıya kalan kişilere gerekli desteği sağlamaktadır. Hatta iftar çadırları ve kıyafet yardımları da bunlar arasında yer almaktadır. Pek çok şirket, uygun görülen yerlere iftar çadırları yerleştirmekte ve karnını doyurmak isteyen kişilere de kucak açmaktadır.  

Ramazan ayında yardımlaşmanın önemi pek çok kişi tarafından vurgulanmaktadır. Bu konuda İslamiyet’in kitabı olan Kuran-ı Kerim de aynı şeyleri yinelemektedir. Hadis-i şeriflerde de görülebileceği gibi ramazan ayı yardımlaşma ve Kuran ayı olarak bilinmektedir. Oruç tutarak açlık yaşayan insanların halinin anlaşılmaya çalışılması sonrasında ise gerekli yardımların yapılması büyük önem teşkil etmektedir.

Yardım denilince akla ilk gelen şey elbette yemek olmamalıdır. Pek çok kişi muhtaç olan kişilere gıda yardımında bulunurken giyecek yardımı da sağlamaktadır. Aynı zamanda muhtaç olan kişiler belirlenerek bu kişilere maddi yardımlar da sağlanabilmektedir. Hatta pek çok kişi muhtaç olan kişilere hissettirmeden gerekli yardımları sağlamaktadır.

Ramazan ayında yardımlaşmanın öneminden sürekli bahsedilmektedir. Fakat bu ayda yardım yaparken kişilerin kesinlikle rencide edici davranışlarda bulunmaması gerekmektedir. Özellikle bu ay sevgi ayı olarak bilinmekte ve maddi açıdan zorluklar ile mücadele halinde olan kişilere hissettirmeden yardım yapılması da tavsiye edilmektedir.

Bu ayda çocuklar için oyuncak ya da elbise yardımı yapılabileceği gibi erzak yardımı da sağlanabilmektedir. Yardım edilecek kişiler belirlendikten sonra kapılarına bırakmak ya da nereden geldiğini söylemeden vermek ise en hayırlı olanıdır. Bu ay içinde fakirleri gözeterek onlara yardım eli uzatanların mükafatlandırılacağı Kuran-ı Kerim’de de yazmaktadır. Bu nedenle ramazan ayı iyiliklerin, yardımlaşmanın ve güzelliklerin olduğu ay olarak bilinmektedir.

Ben yaklaşık 6 senedir şeker hastası olduğum için oruç tutmam maalesef yasak. Bu yüzden her sene tutmadığım oruç fidyesini Diyanet'in belirlediği rakam üzerinden yardıma muhtaç kişilere veririm. Bu senenin yardımını komşumuz olan Aysel Teyze'ye yaptım. Kendisinin eşini maalesef geçtiğimiz aylarda kalp krizi yüzünden kaybettik, geride bir kadın ve iki çocuk kaldı. Aysel Hanım gündelik temizlik işlerine giderek iki çocuğunu okutmaya çalışıyor. Normal zamanlarda da elimizden geldiğince onurunu kırmadan destek olmaya çalışıyorum fakat kendisi de çok fazla yardım kabul etmiyor. Elim ayağım tutuyor Allah'a şükür çalışır çocuklarımın rızkını kazanırım diye düşünüyor. Ben bir çocuğuna burs vermeyi teklif ettiğimde de maalesef kabul etmemişti. Bizde komşuları olarak elimizden geldiğince kendisine yardımcı oluyoruz. Bu projeye mahsus olarak kendisine Migros'tan bir tane Ramazan kolisi aldım ve kapısına koydum. Elden vermeye kalksam kesinlikle kabul etmeyeceğini biliyorum. En azından beni gördüğünde bunu kim bıraktı diye sormaya, Devlet yardım ediyormuş seçim öncesi, onlar koymuştur diyeceğim :) Bir gün denk gelirde bu yazıyı okursan Aysel Teyze bu söylediğim pembe yalan için hakkını helal et, söylemesem kesinlikle kabul etmezdin :)

31.Proje konusu için tavsiyem ise biraz değişik olacak. Herkes semtinde kurulan bir iftar çadırına gitsin ve tuttuğu orucu orada açsın. Oruç tutmasa bile o ortamı görsün ve insanlarla muhabbet etsin. Gerçekten çok farklı hisler yaşayacaksınız.

Herkese hayırlı bir Ramazan ayı diliyorum.

Sort:  

This post has received a 0.26 % upvote from @drotto thanks to: @handan.

This post has received a 1.36 % upvote from @speedvoter thanks to: @handan.

This post has been upvoted by @microbot with 12.1%!
You want higher upvotes?

Vote for my creator @isnochys as witness!

Did you know, that you can make some profit with your witness vote?
More profits? 100% Payout! Delegate some SteemPower to @microbot: 1 SP, 5 SP, 10 SP, custom amount
You like to bet and win 20x your bid? Have a look at @gtw and this description!