Sebzeli Pilav

in #food7 years ago

Sebze sevmeyenler için harika bir pilav tarifi. Gençlik yıllarımda Üniversitede okurken öğrenmiştim bu yemeği. O kadar çok beğenmiştim ki, o yıllarda yemek ile çok ilgim olmasa da bu yemeğin tarifini aldım. Babamın seveceği bir lezzetti. Adana’ya gider gitmez yapacaktım babama, öylede yaptım.

Babam tahmin ettiğim gibi çok sevmişti bu yemeği. Sık sık yapar olmuştum o kadar alışmıştım ki, artık tarife falan bakmıyordum.
Babamı kaybedince uzun zaman yapmadım bu yemeği, ne zaman yapmak istesem babam aklıma geldi, onun yemediği yemeği yapmanın ne anlamı vardı ki

Yıllar sonra, babamın ölüm yıldönümünde bu yemeği yapıp komşulara dağıtmaya başladım. Sonra ramazan ayının, ilk günü bu yapıp ailemi yemeğe çağırmaya başladım.
Benim için çok özel olan yemeğin tarifini paylaşmak istiyorum. Yapanların mutlu günlerde yemesi dileğiyle….

Malzemeler:

-Yarım kg iri bulgur,
-yarım kg az yağlı kuşbaşından küçük doğranmış kırmızı et,
-2 adet orta boy patlıcan
-1 adet büyük boy patates
-1 adet orta boy kuru soğan
-3-4 adet yeşilbiber (arzuya göre acı olabilir)
-1 yemek kaşığı tere yağ
-1-yarım çay bardağı zeytin yağ
-1 kaşık salça, tuz

Yapılışı:

Et ayrı ayrı bir tencerede haşlanmak için hazırlanır. Bütün sebzeler aynı boyda küçük küçük küp şeklinde doğranır.
Önce soğan ile salça sotelenir üzerine patatesler ilave edilir. üç beş dakika sonra biberler ilave edilir en sonda patlıcan eklenir sebzeler yumuşamaya başlayınca haşlanan et suyu ile birlikte ilave edilir.(suyun bulgur ile orantılı olmasına dikkat edilmeli, suyun tamamı boşaltılmayıp bulgurdan sonra ilave edilirse isabetli olur). Sebzeler ve et bir kez kaynadıktan sonra bulgur ve tuz ilave edilir. Pilav suyunu çekmeye başlayınca bir tavada eritilen tere yağ, pilavın üzerine dökülür. Bir kez karıştırıldıktan sonra ateşten alınıp, 20 dakika dinlendirilir. Yanında cacık ile ikram edilir.