Als het eten je aankijkt en een droom verwoest!

in #food3 years ago


Nederlands? Jazeker! Ik dacht laat ik eens kijken hoe slecht mijn spelling is geworden na al die Engelse posten die ik heb geschreven! In alle eerlijkheid, Ik wil gewoon eens kijken of het mij een nieuwe boost kan geven om het eens anders te proberen! Ik weet natuurlijk dat er hier op Whaleshares en andere platformen niet erg veel Nederlanders zitten maar dat kan altijd veranderen!


Ik heb altijd een droom gehad en om de een of andere reden ook nooit geprobeerd om het waar te maken!
Ken je dat? Dat je iets ziet op tv en denkt, Oooh dat ziet er heerlijk uit dat wil ik ook proberen? Nou dat heb ik dus al jaren met kreeft! Kreeft met boter saus... Een ware droom die eigenlijk heel erg gemakkelijk waar te maken is. Toch heb ik nog nooit een kreeft besteld of gekocht! Laat staan klaar gemaakt! Maar telkens als ik het op tv zag begon ik te kwijlen! Ik dacht dat het watertanden was maar... Hierover zo meer!


eew.jpg


Heerlijk avondje is gekomen... Dacht ik!
We gingen onze lokale ondernemers weer eens steunen door eten te bestellen, zoals we bijna elke week doen sinds Corona. Dit keer viel ons oog op El Rey! Een soulfood cafe/restaurant hier in mijn woonplaats! We hadden daar nog nooit besteld maar wel heel erg veel goede verhalen over gehoord! Een mooie aanbieding trok ons over de drempel en een van de keuze gerechten was rivier kreeft! Jawel mensen! Rivier kreeft en laat mijn partner nou zijn keuze hier op laten vallen! Ik dacht, das mooi, kan ik het mooi eens proeven! Ik weet natuurlijk wel dat rivier kreeftjes veel kleiner zijn dan een joekel van een boter kreeft, maar ze zien er zo goed als het zelfde uit! Mooi rood en glimmend! Dus......


Ik mocht de doosjes open maken en jawel, ik had hem vrij snel te pakken! Het geweldige doosje vol met rode en glimmende EEEEEWWW Dingen!
Okay, ik opende het doosje en het eerste wat uit mijn mond kwam was serieus, EEww gatverdamme!
Dat was nogal raar want ik had toch jaren de droom om dit te eten! Snel schoof ik het doosje door naar mijn partner die verlekkerd naar zijn andere gerechtjes zat te kijken. Ik maakte mijn bord op maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om ook maar 1 kreeftje op mijn bord te draperen!


Het ergste kwam zodra mijn partner begon aan die kleine klere leijers! Het kraken, het sabbelen, ik werd er serieus honds beroerd van om het te zien. Nou vond hij ze ook niet voor herhaling hoor maar daar gaat het niet om. Hoe kan het in hemelsnaam dat ik altijd zo verheerlijkt heb zitten dromen en kijken naar kreeft en nu dat het zo dichtbij was hondsberoerd werd? Ik heb geen idee maar ik ga dus echt nooit van mijn leven een kreeft bestellen! De rest van El Rey was trouwens SUPER! Ik heb genoten van de petat en ballen en ook nog wat kip! Zeker voor herhaling dit restaurant!

Collage2.jpg

PoeticSnake blogs on Whaleshares and Steemit

🍎 Cast your witness votes!

You have 30 votes. Make them count.

Click here to go to my store!

🍎 Follow me on Social Media

Twitter | Instagram | YouTube
Whaleshares | HIVE
Avatar created by @kookyan

divider - Join a community of content creators on Whaleshares