Valley of Fire - Nevada

in #gems2 years ago

Merhabalar,

Yeni bir yazıyla daha karşınızdayım. Umarım beğenirsiniz!

Sen ne güzelsin doğa ana!

Bu yazımda sizlere Valley of Fire, yani, ateş vadisinden bahsedeceğim. Nevada eyaleti her ne kadar Las Vegas şehri ile ünlü olsa da bu eyalet parkımız Vegas'a olan yakınlığı nedeniyle birçok ziyaretçiyi kendine çekmeyi başarıyor. Aslında ben de öncelikle kumarhaneleriyle ünlü şehirde birkaç gün geçirdim fakat Vegas ile alakalı yazı yazmadan önce bu parkı yazayım dedim. Ailenizin dünyaseveri steinhammer her zamanki gibi önceliği doğa anaya ayırdı.


image.png
Senelerin verdiği ağaç tırmanma yeteneklerinin uygulamalı örneği.

Kareli Battaniyem...

Vegas'tan yaklaşık 45 dakikalık sürüşün ardından ulaşabileceğiniz park, konuklarına adeta dünya dışı bir deneyim sunuyor. Toprağın rengi insana sanki marsa gitmiş hissiyatı verirken yerden yükselen ısıyla rüzgarın karışımı insanın vücudunu saran bir battaniyeye dönüşüyor adeta.


image.png
Sağdaki yapıların nasıl oluştuğunu önceki yazılarımda bulabilirsiniz. Hangisi olduğunu söylemiyorum. Girin hepsini okuyun :)))

2 bin yıl önce yaşasam burda yaşardım...

2 bin yıl önce yaşasam şurdan bir arsa çevirirdim dediğinizi duyar gibiyim :) 40 bin dönümü aşkın büyüklükte olan bu parkta gri, kırmızı ve ten rengi kireçtaşlarının sağladığı renk festivali içinize huzur doldursa da parkın içersinde sıcaklığın yaz günlerinde gündüz 40, gece 20 derece olması insanı biraz soğutuyor. Biz de buraya anca güneşin batışı esnasında gelebildik. Keşke daha çok zamanımız olsaydı da göremediğimiz fakat parkın bir parçası olan aşağıda sizlere de açıklayacağım yere gidip eski taş çizimlerini görebilseydik.


image.png
Ya şurda bitkiler olmasa kendimi hakkaten marsta zannedecektim...

Ee tabi ki bu soruyu soracağız. Neden Ateş Vadisi?

Yıllık ortalama sadece 165 milimetre yağış alan bu parkın ismi nerden gelmiştir peki? Nevada eyalet parkı haline gelmeden önce buraya Salk Lake şehrini Los Angeles'a bağlayan bir yol inşaa edilmiş. 1920'lerde güneşin doğuşu esnasında bu yolu kullanarak parktan geçen bir ziyaretçi bütün vadinin adeta alev aldığını betimleyerek buraya ateş vadisi demiş ve bu isim birçok insan tarafından kabul görmüş. Biz güneş batarken gitmemize rağmen benzer bir deneyim yaşadık. Gerçekten de havanın da verdiği sıcakla adeta büyük bir ateş çemberi içerisindeydik.


image.png
Yukarıda bahsettiğim Los Angeles'ı Salt Lake Şehri'ne bağlayan Arrowhead Trail yolu.

2 bin yıllık yaşam tarihini de içerisinde barındıran parkta birçok petroglifler bulmak da mümkün. Petroglif bir kaya sanatı biçimidir ve kayanın kazınması ve oyulmasıyla gerçekleşir. Hiyerogliften tek farkı aslında petrogliflerin sadece resim olması ve yazılı bir dil ya da alfabe tanımlamamasıdır. Maalesef güneşin batışına denk geldiğimiz için parkta daha fazla zaman geçiremeyip bu oymaları göremedik. Neye benziyorlar diye merak edersiniz diye de aşağıya alıntı yaptığım bir resmi bırakıverdim. Hadi yine iyisiniz...


image.png
Source: Wikipedia
Ortada sanki terbiyesiz bir parmak işareti var ama neyse bunları yapanlar büyüğümüz sayılır. Ellerinden öpüyorum :))

Oluşumu nerdeyse 150 milyon yıldan fazla süren bu harika coğrafyayı gezerken bol bol fotoğraf çekmekten insan kendini alıkoyamıyor. Senede 250 bini aşkın misafiri ağırlayan parkta bir gram çöp görmemek de hakkaten gözlerimi doldurdu.


image.png
İnsanın işi yol olunca güzel asfaltları fotoğraflamadan geçemiyor yahu...

Böylece bir yazımın daha sonuna geliyorum arkadaşlar. Bugüne kadar bana verdiğiniz destekler için herkese teşekkür ediyorum. Gelen yorumlardan anladığım kadarıyla yazılarımı okuyanlar sanki kendi geziyormuş gibi hissediyormuş. Bu açıkcası beni çok mutlu etti çünkü bu yorumlar gezi yazılarımı biraz daha anlamlı kıldı. Hatıra köşesi şeklinde kullandığım bu platformu biraz daha sanal yol arkadaşları bulmak, onları da maceralarımızın içine çekmek, beraber gülüp beraber eğlenmek bir de üstüne baba şakaları yapmak :) için kullanmanın verdiği enerji paha biçilemez.

Son olarak parkın videosu. Sesli izleyiniz.



Herkese teşekkürler!
@steinhammer

Sort:  

Ailenizin dünyaseveri steinhammer her zamanki gibi önceliği doğa anaya ayırdı.

:))

keyifli ve eğlenceli bir gezi yazısıydı, fotoğraflar da güzel olunca tabi ki kendimiz gezmiş gibi oluyoruz :)

bak diyorum aklimda bir sey vardi. senin film yazini okumustum ve noel filmlerinin nasil da yilbasi olarak bize yerlestiginden bahsedecektim. neyse hos bir yaziydi, oy verdim fakat yorumu unuttum :)

Tesekkurler yorumun icin @sudefteri

hoş bir yazıydı, oy verdim fakat yorumu unuttum :)

isteriz isteriz :))
yorumunu beklerim, merak ettim nasıl yılbaşı olarak geçtiğini:)

yazdim gitti :)

Congratulations @steinhammer! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You distributed more than 28000 upvotes.
Your next target is to reach 29000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Hive Power Up Month challenge - Feedback from February day 3
Our Hive Power delegations to the last Power Up Month challenge Winners
Feedback from the February 1st Hive Power Up Day

It is a very good article in terms of humor :) You are right that it looks like Mars. And if I lived 2000 years ago I would have thought about it too.

cheers @akkann! It is interesting to see a comment in an older post! Thanks for reading!

I wonder how good of a translation it was. Seems like you got a pretty good gist of it though :)