Basketbalový kemp

in Česky!9 months ago

V letních měsících práce trenéra nekončí, ale pokračuje. Jednak je to čas, kdy se dá brainstormovat a pracovat na konceptech pro příští sezónu. A druhak se dá vzdělávat, ať už formou kempů, kde se dá nabývat praxe, nebo různých konferencí a seminářů. No a v neposlední řadě samozřejmě individuální příprava, pokud o ni někdo stojí...

Já jsem měl letos napilno hlavně díky ESCCA - velké konferenci v Praze, kam se sjela špička z celé Evropy co do kondiční a silové přípravy. Pravda, protože mi nevyhovoval termín, zakoupil jsem online materiál, ale ono se těch 16 hodin v angličtině nenaposlouchá samo a zápisky se taky neudělají samy. :) Ale hlavně díky výživnému "kempu" s Bounce Street v Pardubicích, kde jsem, dá se říct, už pravidelným koučem.

Letos se nám sjelo do Pardubic 27 mladých baskeťáků, které čekal povětšinou dvoufázový trénink plus dvakrát Open Run, kde měli možnost poměřit své síly v zápasech mezi sebou, nebo mezi dalšími hráči, kteří se přišli podívat a zahrát si.

DSC_1441.jpg
Společné foto

DSC_1497.jpg
Trenérský štáb i s dvorním fotografem (úplně vpravo)

Pro většinu z nich to znamenalo zhruba 5 hodin basketbalu a kondiční plus silové přípravy denně a pro nás trenéry zase zhruba 6 hodin denně trénování (nepočítaje nějaký ty malý zranění, které se nám, tedy až na jednu návštěvu stomatochirurgie s natrženým rtem a pár bolístek, víceméně vyhnuly).

Já jsem pochopitelně měl na starost hlavně silovou a kondiční průpravu. Přičemž jsme se zaměřili na dva hlavní aspekty a to byla síla a rychlost. V dopoledních hodinách jsme drtili silovou složku a akční rychlost (akcelerace/decelerace) a v odpoledních hodinách potom reakční rychlost (tedy schopnost reagovat na různé podněty, ať už hmatové, sluchové, nebo vizuální).

Celkem vzato si osobně myslím, že jsme udělali kus poctivý práce. Zvlášť mladší jedinci se zřejmě s takovým objemem silového tréninku (ať už s vlastní vahou, nebo externí) ještě nesetkali, ale poradili si s ním více než dobře. A zcela neskromně si myslím, že i díky naší organizaci. Hráči totiž pracovali v menších skupinkách po 4-6, což se ukázalo jako ideální počet.

DSC_1572.jpg

DSC_1561.jpg
První den jsme hráče rozdělili do skupin podle somatotypu a pohybových i herních kvalit

DSC_1584.jpg
A dřina (ale i zábava) mohla začít

image.png

DSC_0074.jpg
Dřep je základ

DSC_0147.jpg
Dlouhá chvíle

DSC_0480.jpg
V rukách jsme měli snad všechno - osu, jednoručky, trap bar, medball...

DSC_0202.jpg
Ale vyzkoušeli jsme si i zábavnější věci, jako jsou Blazepods

DSC_0267.jpg

DSC_0737.jpg
Nebo se potrápili s odporovou gumou

IMG_9485.jpg
Bylo i okénko pro psychohygienu
DSC_0066.jpg
Na Open Run jsme viděli i smeč

DSC_1099.jpg
A týden zakončili oblíbeným turnajem 1 na 1

DSC_1168.jpg
Korunovace celkového vítěze

DSC_1192.jpg
Závěrečný pokřik a domů

Ačkoliv je takový týden pro mě jako trenéra náročný, doufám, že s touhle super partou sejdeme zase za rok a že si z něj odnesou minimálně pár detailů. I kdyby to bylo jen to, že práce bez míče má v dnešním výkonnostním sportě smysl a vyplatí se jí věnovat alespoň trochu té pozornosti.

Zdroj fotografií: https://bouncestreet.rajce.idnes.cz/

Sort:  

Tak proto o tobě nebylo na Hive vidu ani slechu :) No pěkně! Dali jste jim (si :D) do těla, jen co je pravda :) Kolik těm mladíkům bylo, že někteří zvládli už i dunky? Btw je to Dašická, nebo má Beksa více tréninkových hal?

Já jsem na tom v poslední době nějak blbě s voting power, takže upvote spíše symbolický, ale sypnu ti sem něco Tipáků, ja? ;)

@tipu curate 3

Upřímně jsem potom na týden odpadl úplně. :D Byl jsem fakt vyřízenej. Ono je to i hodně věcí okolo, jako udržovat je pokud možno v dobrý náladě, trochu je sem tam popíchnout k nějaký soutěži a sázce. Pokecat si. Někomu věnovat trochu času navíc kvůli nějakým problémům a tak dále...

Ty dunky zvládli starší kluci, co si tam šli zahrát na Open Run. To už byly přeci jen starší ročníky. :) Jako my (Pardubice) když už v tý mládeži máme kluka, kterej by to potenciálně silově a rychlostně dal, tak mu chybí centimetry. Takže on se dostane ve 14 třeba na 50 cm při skoku z místa nahoru, ale když má 180, tak je mu to prd platný. (to je trochu nadsázka, někteří jsou fakt blízko) :D

Ne tady v tý stařičký hale je primárně mládež. A občas si přijde zatrénovat "Áčko". Ale konečně asi po 30 letech by to měli renovovat. Už jako před 5 rokama bylo pozdě. Zvlášť když vidim ty haly pro mládež jinde (Ano třeba i v Ústí). Leč ve městě sportu asi přes hokej a fotbal (novej staďák) nějak dlouho nebyla chuť a páka (+ peníze) ještě řešit basketbal. :/

A já jako tradičně děkuji! 🙏

I se 180 cm se dá smečovat :) Ale jako to už fakt musíš mít v nohách pružiny no :) Možná si pamatuješ, že já to v rámci své vlastní azorské výzvy (tenkrát za covidu tam toho moc dělat nešlo :D) "dotkni se obroučky" dotáhl se svými 177 cm na tu obroučku no :D Takže k dunku bych potřeboval ještě tak 20 cenťáků. Jako tenkrát. Teď už to netrénuju, tak hádám, že teď bych sotva vyskočil na síťku :D

Ty haly ještě... Asi se k tobě doneslo, jakou ostudu si trhli vicemistři z Děčína, ne? Kvůli té své rozpadající se Maroldovce se nakonec zřekli účasti ve všech evropských pohárech. Trapas... A to nechybělo málo, aby to finále vyhráli oni a mělí tím pádem jisté místo v základní skupině LM!

Hrozný jak to jde rychle do kelu tyhle explosivní věci co? :D

Jo jo zaregistroval jsem. Přitom to šlo odehrát jinde ne? Mám pocit, že to bude asi hlavně otázka financí.

Jasně, mohli to hrát někde jinde... Za mě je to celkem podraz na vlastní hráče i fanoušky, kteří se po vydařené sezoně těšili na Evropu.