You are viewing a single comment's thread from:

RE: Projekt maraton - listopad 2020

in Česky!3 years ago

Jako není to ideální stav úplně samozřejmě. Oni ty boty jsou samozřejmě vždycky vyráběný za nějakým účelem a na ten danej účel by se měly používat, poněvadž máš třeba obuv spešl na vzpírání, protože ta bota by ti měla dobře stabilizovat a má vyšší drop, než třeba obuv běžecká, čímž ti vlastně pomáhá změnou těžiště třeba při dřepu (kde je častý omezení mobility v kotníku). Pak máš zase spešl boty do tělocvičny, kde je důležitý, aby si se mohl spolehnout na to, že má dobrou přilnavost, stabilitu a tlumení a že když zabereš, tak neuklouzneš...

No a pak je druhá strana tý mince, že jo. Když si jdu jednou za tejden pinknout jen tak badminton do haly, fakt si kvůli tomu pořídim raketu za dvojku a boty za dvojku? Když si jdu párkrát v tejdnu zaběhnout na pláž a hodim si tam k tomu pár sérií shybů na hrazdě, potřebuju mít spešl boty na workoutový hřiště a spešl boty na běh?

Takže vždycky je to podle mě nějakej kontext, do kterýho teda shrnu nějakej vlastní kapitál, čas kterej tomu chci obětovat, potřeby který mám a co vlastně chci dělat a jakým způsobem (chci se tomu věnovat na amatérský úrovni, hobby úrovni, profesionální úrovni). A pak se nějak rozhodnout tak, aby ti v tom kontextu dávalo smysl.

Já třeba kdybych běhal převážně zpevněný cesty a do toho chodil dlouhý tůry v extrémním terénu, tak mám boty dvoje - silničky a trailovky do terénu. Poněvadž vim, že ta trailovka mě v tom terénu poskytne to, co mi silnička nikdy dát nemůže. :)

Sort:  

Chápu, rozumím, souhlasím. Já to myslel spíš tak, jako že jsem rád, že se ty boty ještě nerozpadly, že jsem asi za tu cenu směšnou cenu dostal celkem kvalitu a že by teda nemuselo být špatné, si je pořídit znovu ;) Že bych měl mít správně na každý druh pohybu jinou obuv, je mi jasné, ale nesmíš zapomínat, že jsem minimalista, který často stěhuje celý svůj život z jednoho konce světa na druhý v jednom batohu :D Ale zas abych nebyl úplně za magora - když jsme hráli na univerzitě futsalovou ligu, tak jsem měl sálovky :D Ještě asi někde budou...