Červencové Dolomity - 3 dny kolem Tre Cime

in Česky!2 years ago (edited)

Po výpravě na Marmoladu a Bivaco Bontadini nás čekal přesun cca 60 km do městečka Misurina ke stejnojmennému jezeru. Odtud jsme měli vyrazit na 3denní okruh kolem jedné z nejznámějších dominant celých Dolomit - Tre Cime neboli Tří věží.

Po cestě jsme se ještě zastavili v Cortině d'Ampezzo, kde jsme dokoupili nějaké potraviny a suvenýry (a kterou jsme si několikrát objeli, protože Honzovi se podařilo před obchodem zapomenout tašku s nákupem i peněženkou 😀), v Misurině dali nějaké to jídlo a nakonec nezbývalo, než vyrazit na 15,5 km dlouhou pouť s 800 m stoupání a 1 100 metry klesání. Cesta je ze začátku dost nezáživná, jediné ozvláštnění je horský kanón u chaty Angelo Bosi, jehož výrobcem je Škoda Plzeň (České země už za Rakouska-Uherska byly průmyslovou velmocí a po válce jsme se na světovém obchodu se zbraněmi podíleli dokonce 40 %).

Následně vystoupáme na vrcholky Monte Piana (2 324 m) a Monte Piano (2 306 m), kde byly za 1. světové války zákopy a pozice dělostřelectva a jelikož jsme s Petrem oba obrovští fanoušci vojenské historie, prolézáme všechno, co se dá.

Nakonec už následuje jen docela hnusný sestup k jezeru Lago di Landro a jelikož jdeme opravdu šnečím tempem, klukům dost utíkám a i když už se pomalu smráká, když dorazím k jezeru, okamžitě se svlékám a lezu do ledové vody. Když už jsem venku, dorazí Milan, který se strašně směje, protože Petr uklouzl a spadl do vody už při přecházení jedné z říček napájejících jezero 😀

Druhý den se Honza rozhoduje, že půjde zpátky do Misuriny k autu, protože už se na víc necítí fyzicky. Petr jde s ním, tak jim nechávám klíče a v osvědčené sestavě s Milanem a Peťou se po vysušení věcí (a divných pohledech přihlížejících Italů 😀), jelikož jsme spali kousek od jezera a vše bylo vlhké, vydáváme vstříc Tre Cime. Trochu jsme překopali trasu a tak nás dnes čeká cca 16 km, 1 700 m stoupání a necelých 700 m klesání a také dvě ferraty, takže už od včerejšího dne s sebou taháme i všechno vybavení. Kousek od jezera pak nacházíme moc hezký bivak, kde jsme mohli přespat a udělat si i oheň, bohužel jsme o něm vůbec nevěděli, tak třeba příště 🙂 Kolem poledne docházíme na chatu Dreizinnen hutte, odkud jsou nádherné výhledy na Tre Cime a také naše dnešní ferratové cíle - Toblinger Knoten a Paternkofel. Kousek od chaty je i hezká jeskyně, ve které by se dalo krásně přespat, lidé ji ale dost nepochopitelně využívají na vykonávání potřeby...

Po obědě se s místním vyvolávačem hotových jídel domlouváme, že si tady necháme batohy a vyrážíme na Toblinger Knoten, odkud jsou opravdu nádherné výhledy a kde se dozvídáme, že jsme netrefili výstupovou ferratu a nahoru jsme šli sestupovou částí 😀

Pak scházíme zpět, dáváme pivo a vyrážíme na Paternkofel, kam volíme cestu přes ve skalách vyhloubené tunely z 1. světové války. Kousek od Monolite della Salsiccia (který opravdu vypadá jako klobása 😀) necháme batohy a jen tak nalehko projdeme tunely a vylezeme ferratou na Paternkofel, odkud je výhled doslova dechberoucí, podpořený i nádherným křížem.

Pak už jen slezeme dolů, opláchneme se v jednom z jezírek pod Tre Cime a spěcháme na západ slunce, který je rovněž famózní 🙂

Po západu slunce usedáme ke stolku před chatou, dáváme pivo, vytahujeme z batohů různé pochutiny a vykládáme. Po chvíli říkám, že se mi moc nelíbí ty černé mraky, které přicházejí zpoza Tre Cime, když v tom Peťovi na hodinkách pípne bouřková výstraha, což nás dost vyděsí, protože s sebou kromě žďáráků nemáme žádnou ochranu před deštěm (kdo by se tahal se stanem, vždyť přece nemělo pršet 😀) a na chatě je plno 😀 Naše myšlenky se tedy několik následujících minut soustředí k tomu, jak vyšroubovat dveře na bivaku, který je umístěn hned vedle chaty 😀 Naštěstí mraky začínají směřovat jinam a z nebe na nás začínají blikat první hvězdy. My pak na skalách pod chatou nacházíme plácek pro spacáky a uléháme s pohledem na miliony hvězd nad námi - tomuhle pohledu se prostě nic nevyrovná 🙂

Další den se budíme na východ slunce, který je také nádherný. Přijde mi, že v těchhle končinách je nádherné snad všechno, Dolomity si mě na první dobrou úplně získaly. Pak se rozhodujeme, že půjdeme cestou přímo pod Tre Cime, což byl opravdu geniální nápad, protože vede skoro celá přes sněhová pole, ale sníh už nedrží a tak se co chvíli propadáme mezi kameny a já jen čekám, kdo to odskáče zlomenou nohou - nakonec jen mně zajela mezi kameny tak "šikovně", že jsem měl dodřenou holeň.

Někdy po poledni pak přicházíme k autu, uvaříme oběd, naskládáme věci do kufru a když chci startovat, auto jen zahlásí "low battery" a startér skoro neškytne 😀 Já chytám nerva na Honzu, který byl 2 dny v autě a zákonitě musel baterku vybít - říkám mu, ať vypadne z auta a jde okamžitě shánět někoho s kabely 😀 Naštěstí nás pak pán nahodí a my odjíždíme. Honza ještě po cestě zkouší spekulovat, že mám určitě špatnou baterku, že on ji nemohl vybít a na benzince mi navrhuje, že můžu koupit novou - když vidím cenu 236 € říkám mu, že pokud platí, tak klidně 😀

K večeru, po přejezdu ke slovinským hranicím, koupeli v jezeru Lago del Predil a návštěvě Forte del Lago Predil už jen po dost šílené cestě přejíždíme na parkoviště pod masivem Jof di Montasio a uléháme s tím, že zítra nás čeká výstup na bivak Luca Vuerich, na který se strašně těším 🙂

Velká paráda jako už tradičně :) Na takové posty dávám TipU hlasy opravdu s radostí.

@tipu curate

Unfortunately I don't understand anything what you wrote, but I like the pictures. Just translated the title.

Dolomiten, awesome!

Looks like a great hiking tour.
!BEER !gif hiking

Thanks a lot 🙂 From Apríl I'm starting some long time journey and every article will be also in English, so great time to start following me 😃

I'm already following. I like hiking too and have been on different locations and difficulties. Also hiked up the Zugspitze once. It's Germany's highest mountain. That was awesome. The other crazy thing was hiking down the Torrent de Parrais. This is a waterfall and river bed that is dry in certain months.
Looking forwards to your next trips.

Congratulations @hajdukluk! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You received more than 1500 upvotes.
Your next target is to reach 1750 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Check out the last post from @hivebuzz:

Valentine's day challenge - Give a badge to your beloved!
Hive Power Up Month - Feedback from February day 8
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

• Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!