Fotografická výzva na září

in Česky!8 months ago (edited)

Je první den měsíce září, den oblíbený mezi učiteli a školní mládeží. A já jsem před několika dny slíbil, že na září vyhlásím fotografickou výzvu.

A už je to tady.

Ta výzva bude možná pro někoho příliš snadná, pro někoho příliš obtížná, pro někoho příliš bláznivá, ale takové už výzvy bývají.

Takže rovnýma nohama do zadání. Čtěte pečlivě: budete muset splnit následující úkoly:

1. Napsat článek

To není nic překvapujícího, každá činnost tady v podstatě spočívá v napsání článku.

2. V článku použít přesně 30 fotek

Samozřejmě se tím myslí vaše vlastní fotky, tedy vámi pořízené. To už je horší, 30 fotek může být pro někoho docela mnoho. Na druhou stranu, je to počet ještě únosný. Ale neradujte se, v dalším bodu výrazně přitvrdíme.

3. Všechny tyto fotky musí být pořízené během 30 minut

A to už je výzva. Totiž, nemyslete si, že s tím vykývete tak, že si najdete na trávníku sedmikrásku a vyfotíte ji během půlhodiny z třiceti různých úhlů nebo projdete ZOO a dáte mi 30 fotek zvířat - sice pokaždé jiných, ale všechny na jedno brdo. Výzva spočívá v tom, že po vás chci během 30 minut vyprodukovat třicet zcela a naprosto odlišných fotek. Pokud možno co nejvíce odlišných námětem, stylem, žánrem, provedením... Čím bude váš článek pestřejší a fotky rozmanitější, tím lépe a tím větší šance na ocenění.

4. A ještě doprovodný text

Samotné fotky, to by bylo do výkladní skříně málo. Nemusíte samozřejmě popisovat každou fotku zvlášť, ale možná by ostatní zajímalo, jak se k té výzvě kdo postavil. Jak si vybíral čas a místo, jak si to celé rozplánoval, jestli jsou fotky jen z jednoho místa nebo byly během té půlhodiny i nějaké přesuny, jestli jste při focení něco zažili, řešili problémy, museli improvizovat atd. atd. Když tu výzvu "zabalíte" do kvalitního příběhu, i to může mít výrazný vliv na hodnocení. Na doprovodný text žádné limity nedávám, ale nějakých 400 - 500 slov mi připadá jako přiměřené minimum.

Na splnění výzvy je termín do
30. 9. 2023 23:59

🔴 Svůj soutěžní článek můžete poslat do libovolné komunity, například i do Photography Lovers nebo kamkoliv jinam, kde vám to bude připadat s ohledem na obsah přínosné. Abych ho našel, použijte prosím tag #tricetminut, doporučené tagy jsou #cesky a #czfoto. Případně mi můžete dát vědět jiným vhodným způsobem, abych vaše dílo snad náhodou nepřehlédnul.

.

🔴 Tahle výzva vyžaduje plánování. Pokud si myslíte, že někam vyrazíte jen tak a s lehkým srdcem nastřílíte během půlhodiny 30 různých, vyloženě odlišných fotek... možné to asi je, ale já nevím, jestli bych si já na to takhle naslepo troufnul. Spíš bych si pečlivě rozmyslel kam půjdu, jaké jsou tam možnosti, jestli se budu přesouvat, jestli budu fotit nehybné objekty nebo jestli budu muset na něco čekat... Navíc je nutné myslet i na odpad a udělat si rezervu, z třiceti fotek je snadné jich pár pokazit. Osobně si myslím, že tato výzva je opravdu víc o přípravě a plánování než o samotném focení. A není ostuda to dát možná až na třetí pokus.

🔴 Jak poznám, že nepodvádíte a že jsou všechny fotky skutečně nafocené během 30 minut a ne třeba během celého víkendu? Inu, smyslem výzvy je tak trochu otestovat své vlastní schopnosti. Takže kdo bude podvádět, bude podvádět jen sám sebe. Kromě toho, při nepoctivém provedení této výzvy k vám v noci přilétne démon s blanitými křídly, sedne vám ve spánku na prsa a rozerve vám svými ostrými drápy hrdlo. A taky zařídí, že omylem ztratíte hesla ke své peněžence na HIVE.

🔴 Bude i odměna? Slíbil jsem ji, takže bude. Po skončení výzvy rozdělím minimálně 50 HBD. Jestli jednomu nejúspěšnějšímu nebo několika, a v jakém poměru, to ještě nevím. Hodnotit budu subjektivně a bez možnosti diskuse a odvolání 😁 Nicméně nebude to jediná odměna. Uvědomte si i to, že výsledkem výzvy bude váš super dlouhý článek se spoustou fotek - jestliže v něm použijete i trochu angličtiny a postnete ho s patřičným vysvětlením do vhodné fotoskupiny, můžete se dočkat nečekaně příjemné odměny i z této strany.

🔴 Výzva není omezená na českou a slovenskou komunitu. Sice ji nikde jinde nepropaguji, ale když si ji někdo z ciziny najde sám a splní podmínky, nemám s tím problém. Konkurenční tlak je taky motivace.

🔴 Jak je uvedeno výše, deadline je 30. září do půlnoci. Je jen na vás, zda odkryjete karty hned nebo budete taktizovat do poslední chvíle. Nebo jestli během měsíce dáte aspoň nějakou ochutnávku.

🔴 S ohledem na současné problémy s obrázky v Ecency zvažte prosím použití hive.blog, PeakD, Liketu... Ale možná, že to do té doby spraví.


🔴 Potřebujete inspiraci nebo nápovědu?

* akt * architektura * automobily * aziaté * cestování * detail * doprava * dívky * dělníci * děti * erotika * etno * folklór * graffiti * hardcore * hmyz * hory * houby * hrad * hudebníci * hvězdy * interiér * jídlo * koně * kostel * kočky * konstrukce * kuchyně * krajina * květiny * les * letadla * lidé * linie * listí * lodě * lokomotivy * makro * mazlíčci * móda * motory * motýli * moře * mraky * narozeniny * noční * náměstí * nsfw * obchod * oblečení * obloha * obzor * oslava * ovoce * pivo * plody * pláž * podvodní * policie * portrét * práce * psi * ptáci * příroda * reportáž * řeka * ryby * sklo * sochy * sport * starožitnosti * stromy * svatba * technika * tetování * ulice * výroba * zelenina * zvířata * zámek * západ slunce * závody * šperky * železnice * život *


Sort:  

Vzdycky si myslim... jooo, fotograficka soutez, tak se zucastnim... a pak proste najednou bude 1.10 ;)

Tak proč si to nedat do kalendáře?

QR-Code-2nw8ab0op5440k8088wk04wwg.png

Tak uvidime ;)

No, hezky sis to vymyslel. Ze svých letitých zkušeností s pořádáním různých soutěží vím, že zde platí nepřímá úměrnost: čím více pravidel a podmínek, tím méně účastníků. Tvoje výzva není zrovna jednoduchá, ale zase 50 HBD je docela lákavý prize pool, tak snad nějakou odezvu mít budeš :)

Tady aspoň symbolický příspěvek na ceny...

@tipu curate 3

Tak já mám vlastně jenom jednu základní podmínku: třicet fotek za třicet minut. Všechno ostatní je jen omáčka :)

Pěkně sis to vymyslel. To je tedy výzva, no nevím jestli bych to zvládl. Uvidím. Mám teď nemocenskou, tak budu mít doma spoustu času, když už půjdou mladí do školy. Ale i tak, za 30 minut 30 fotek. Na první pohled se to jeví v pohodě, ale jen na první pohled.

PS: oprášil jsem svoji zrcadlovku trochu jinak _ Timelaps

Co by to bylo za výzvu, kdyby byla snadná 😁
Ale za pokus to podle mě stojí, co myslíš? 👍 I když těch fotek budeš mít třeba míň, pořád je tu šance, že ostatní na tom budou ještě hůř 😂

30 snímků za 30min je masakr no... foťák mám dobrej, ale nejsem Japonec tvl 😅

Je to minuta na snímek a čas je relativní - zkus klečet minutu na kostičce lega, bude ti to připadat jako hodina 🤣🤣🤣

Dá se to. Nedávno jsem v botanické zahradě na Madeiře napráskal během první půlhodiny dobrých padesát kousků :) Jasně, u tak zběsilých shooting sessions bývá pak u post processingu většinou značný odpad, ale prostě jde to ;) Já mám momentálně čerstvých fotek na x článků dopředu, ale času se mi nedostává... Kdybych neměl o čem psát (na což si tu občas někteří stěžují), tak do té výzvy určitě jdu :)

Jasne, nic není nemožné... jenom slova 😀. Já jsem na tom časově i s náměty na publikace podobne... navíc mi skončila dovolená, kde bych si dokázal i představit vyčlenit si 30min jen na foceni. Jeden fotopost ale teď zrovna připravuji, tak jsem zvědav jak si obstojí.

No, já to tady většinu z těch šesti let, co tu jsem, dělal na fulltime, takže čas na posty vždycky byl... Teď se ale u mě dost věcí změnilo a najednou sotva stíhám udržet naživu své pravidelné soutěže :/ Na tvůj fotopost se těším, aspoň budu mít ten den kam vysypat Tipáky (které už taky většinou nestíhám rozdělovat...)