You are viewing a single comment's thread from:

RE: Mentální krabička

in Česky!4 years ago

Krabičky, škatulky, nálepky, tunelové vidění (a argumentace)... Často mě udivuje kolik lidí je schopno a ochotno si takhle vybrat jednu stranu (názor, teorii, tým...) a za ni kopat až do posledního dechu, ignorujíc všechno a všechny kolem. Kolikrát to dělají i dost inteligentní lidé, u kterých bych to nečekal... O to víc si vážím těch, se kterými se mohu v klidu pobavit o různých tématech, ač na ně máme třeba i různé názory.

Sort:  

Je to tak no.

Já to na jednu stranu docela i obdivuju. Ty lidi maj nesmírně snadnej život - tohle je debil/kráva a hotovo. Dál se o tom nehodlá bavit. Věc je jasná a vyřízená :) To je na jednu stranu geniální obrannej mechanismus. Oni sice nepoznaj tu šířku a hloubku, ale zase se jim často daří docela dlouho a dobře přežívat, poněvadž ušetřej spoustu času ohledně nějakýho analyzování. Navíc jsou v závěru docela bez problémů schopný svoje případný nezdary hodit na někoho jinýho (na ty debily a krávy), takže ty svoje životní etapy a kapitoly zavíraj a otvíraj rychle. Takže zatímco já tady strávim 10 let studiem něčeho, oni už mezitim vystřídaj kbez problému 5-6 věcí.

Takže v závěru je to vlastně docela vyvážený :D ačkoliv je to pro mě občas těžký a frustrující, zvlášť co se týče státního zřízení, protože tam potom hrozí, že ty jednoduchý řešení napřímo dostanu i já a budu se tím do jistý míry muset chtě nechtě řídit.