Sort:  

Na górze masz Narzędzia. Wybierz tam "Dodaj Projekt". Wybierz projekt który chcesz z listy po lewo i kliknij "Dodaj projekt" (upewnij się że ten projekt działa na Twoim systemie operacyjnym, systemy są widoczne tam). Potem utwórz konto na stronie tego projektu, wpisz dane konta w BOINC, kliknij Dalej i powinno być ok. Chyba że chcesz zarabiać kryptowalutę Gridcoin, wtedy będzie to tylko trochę bardziej złożone.

Na koniec polecam też kliknąć Widok i wybrać Widok zaawansowany.

Edit: Widzę że w widoku uproszczonym (tym co na screenie) "Dodaj Projekt" jest nawet na stronie głównej,

Ja zanim napisałem, to wcześniej to trochę jeszcze przeklikałem na pałę. niby nic nie zaskoczyło i wtedy dopiero napisałem. ale tak to zostawiłem i chyba samo zaczęło po jakimś czasie liczyć.
2021-09-11 00_46_23-BOINC Manager.jpg
teraz wróciłem do domu odpaliłem i chyba kontynuuje?

No to super.

jeszcze zapytam czy nie ma tam jakiejś opcji na ograniczenie mocy? bo trochę przeszkadza mi lag gdy odpalam coś na przykład film na YT

Jest. Opcje -> Preferencje przetwarzania.

Uwaga: W widoku zaawansowanym jest tam więcej opcji do spersonalizowania niż w uproszczonym.

ok dzięki widzę, że 50% jest optymalne. procek zazwyczaj skacze sobie pomiędzy 50 a 100% w cyklu co 2 sekundy.
pochwale się wynikiem chyba to z 6 godzin jak dobrze rozumiem. nie wiem czy to dużo czy mało

2021-09-11 23_32_52-BOINC Manager.jpg

2021-09-11 23_37_01-Menedżer zadań Windows.jpg

Nie wiem czy to dużo czy mało bo ja nie używam konta indywidualnego tylko jestem w "Poolu" czyli takim zespole który ma wynik bieżący ponad 7 milionów punktów. Ale pewnie Pana wpływ będzie większy niż mój, bo mój procesor to i5-3210m (wcześniej też trochę robiłem na laptopie mamy, ale zaczął się rok szkolny).

Dziękuję za to, że Pan to zrobił. Do tej pory przez 24 lata życia bardzo rzadko udawalo mi się namówić kogokolwiek na cokolwiek, czułem się wręcz bardziej jak antyreklama, mimo dobrych chęci.