Junji Ito Collection czyli Lovecraft byłby dumny

in Polish HIVE3 years ago (edited)

Witam i zapraszam do przeczytania mojej krótkiej recenzji na temat serialu anime związanego z twórczością Junji ito.

064C7D8D-B60D-47AF-9C79-99DA157878B6.jpeg

Junji Ito Collection składa się z 12 odcinków po 24 minuty anime przepełnionego groteskowym i wręcz Lovecratowskim klimatem, każdy tez dzieje się w tym samym uniwersum.
W każdym odcinku znajdują się dwie sprawy potocznie nie związane ze sobą.
747151A7-7123-4AC7-B87B-5D29066A066B.png

1 odcinek to poznanie Souchiego, który kocha gwoździe i lalki.
Ma pewne umiejętności które sprawują ze rówieśnicy w klasie nagle znikają. Potrafi manipulować otoczeniem i pływać na nie, jednak jest on tez porywczy i niezwykle śmieszny w tym kiedy popełnia jakiś błąd. Cała historia z Souchim składa się z trzech różnych odcinków gdzie poznajemy jego różne poczynania w szkole podstawowej, od zakopania jednego z uczniów po przez zrobię ie szmacianych lalek nauczycieli którzy mówili a kończywszy na plotkach.
Cała opowieść z antologii jest tez najspokojniejsza i najwiecej ma humoru, mimo ze groteska i makabra gdzieś jest wokół to główny bohater nas rozbawia niezdarnością.
Historia jest wciągająca i dzięki temu zapamiętujemy ja na długo.

7CE9BCFD-4873-4F79-AC14-D7D326DAE851.jpeg

Kolejna historia która moim zdaniem jest warta uwagi jest o nowej sąsiadce. Młody chłopak postanawia odkryć kim jest tajemnicza nowa sąsiadka, jednak dopiero w nocy odkrywa przerażająca prawdę m. W pamięci pozostaje mi słynne
„Chłopcze, Chłopcze jeszcze trochę i będę już mogła zapukać do twojego okna a wtedy otwórz mi”.
Oglądałem to wczoraj i jakoś dziwnie się czułem ;D klimat z tego odcinka bije dosyć duży, mamy prosta wydawać się może historie które zakończenie powoduje ciarki na plecach.

Twórczość Junji Ito niestety nie czytałem i tyko opieram moja wiedzę o anime, które obejrzałem wręcz z mega ciekawością.
Anime dotyka różnych spraw jak prywatność, kazirodztwo, zabójstwo czy zazdrość wodpowiednio makabryczny sposób
Kolejnym odcinkiem który warty jest uwagi jest właśnie ten o prywatności. Świetnie zrobiony ukazujący ze główna bohaterka nie ma nawet sekundy prywatności i jest cały czas podglądają przez swoją rodzine jak i wszystkich wokół, ciekawy i mocny przekaz gdyż aktualnie nasza prywatność zanika dodatkowo ktoś poluje na główna bohaterkę.
Happy end w odcinkach rzadko występuje zawsze kończy się nagle jakby ktoś krzyknął, wystarczy niech widz sobie dopowie.
Jedynym wyjątkiem jest odcinek o prywatności który z jednej strony daje pozytywny finał z drugiej my jako widz możemy odebrać to bardzo negatywnie, zależy od spojrzenia na ostatnia sekwencje;)

Wspomniałem o kazirodztwie i jest tutaj mocne odniesienie i odcinku o oleju.
Młoda dziewczynka mieszka wraz z bratem i ojcem w małym domu gdzie brat pije olej, pije w takich ilościach ze powoli zaczyna się zmieniać.
Mocny i dwuznaczny odcinek bo wiele scen jest wręcz seksualizacją bohatera. Warto obejrzeć jak kończy się ten przepełniony olejem i pryszczami odcinek

W 12 odcinkach dostajemy cały misz masz makabry oraz klimatu wręcz wyrwanego żywcem z prozy Lovecrafta od pełzających rzędów czaszek po mordercze drzewo a kończywszy na najbrzydszej modelce świata, która lubi sobie przekąsić.
Zazdrość może się odnieść do odcinka z Tomie, gdzie tytułowa Tomie chce wyglądać idealnie czy to na obrazie czy jako rzeźba, jednak żaden twórca nie może podołać takiemu pięknu przez co włącza się zazdrość

Polecam obejrzeć wieczorem samemu.

Kreska mimo,ze to anime nie odrzuca i raz dwa można się przyzwyczaić do lekko dziwnych oczow i zachowań bohaterów. Bohaterowie maja najróżniejsze przygody spotkają przedziwne postacie tylko po to by zginąć w nieprawdopodobny sposób.
To pierwsza moja styczność z anime od 15 lat i zrobiła na mnie porywające wrażenie. Wchłonąłem te 12 odcinków niczym tlen w czasie pandemii ;)
Teraz po anime mam jeszcze większa chęć przeczytać mangę bo widać ze tutaj tylko zalążek dziwności został umieszczony A zło siedzi głębiej.

Niestety anime nie jest z lektorem i pozostają tylko napisy.
Mimo to z czystym sumieniem polecam bo horror jest tu większy niż w nie jednej superprodukcji ;)

Sort:  

Amazing I like to read manhua starting today I'll work as city Lord or something

Your balance is below 0.3 HIVE. Your account is running low and should be replenished. Check out the Dustsweeper FAQ here: https://hive.blog/dustsweeper/@dustsweeper/dustsweeper-s-faq

Manually curated by EwkaW from the @qurator Team. Keep up the good work!