Bloguj razem z Hive #01: Jak zacząć? Zakładamy konto

in Polish HIVE4 years ago

Czytałeś gdzieś o Hive i chciałbyś zacząć blogować? A może znajomy polecił Ci platformę i chciałbyś aktywnie uczestniczyć w jej rozwoju? Dziś podpowiadamy jak to zrobić.


Na początek należy założyć sobie konto w sieci Hive. Można tego dokonać na kilka sposobów. Sprawdźmy zatem możliwości darmowego założenia konta:

  • poprzez ESTEEM


    Konto zakładane jest natychmiastowo, a do weryfikacji wymagane jest podanie adresu e-mail.

  • poprzez HIVEINVITE
    Dzięki uprzejmości osoby, która jest już użytkownikiem sieci Hive możecie otrzymać darmowe konto (koszt jego utworzenia ponosi osoba zapraszająca). Jeśli potrzebujecie konta Hive dajcie znać. Obecnie dysponujemy kilkoma utworzonymi w ten sposób kontami i z chęcią przekażemy je nowym członkom polskiej społeczności.

  • poprzez HIVEONBOARD
    Aby stworzyć konto wystarczy podać swoją nazwę użytkownika oraz zaakceptować warunki użytkowania.



    Po wykonaniu tych czynności pojawi się kolejny ekran z podanym hasłem do konta.


    Bardzo ważne jest, aby zrobić sobie kopię hasła również poza komputerm, gdyż po jego utracie nie będziecie mieć możliwości odzyskania konta. Gdy zrobicie kopię hasła możecie kliknąć przycisk utworzenia konta. Zostaniecie wtedy poproszeni o podanie numeru telefonu, na który zostanie wysłany SMS weryfikacyjny.


    Teraz należy prawidłowo przepisać kod z otrzymanego SMSa.


    Po jego zatwierdzeniu otrzymacie informację o stworzeniu konta Hive.


    Możecie teraz zacząć w pełni korzystać z sieci Hive.


To jednak nie wszystko. Poniżej znajdziecie kilka innych możliwości założenia konta w sieci Hive. Są to opcje dodatkowo płatne:

  • poprzez BLOCKTRADES - koszt założenia: ~ 2$ (6,1 HIVE)
    Konto jest zakładane natychmiastowo bez weryfikacji. Powstałe konto otrzymuje na start 2 HIVE.

  • poprzez BDVOTER - koszt założenia: 3 HIVE
    Konto jest zakładane natychmiastowo bez dodatkowej weryfikacji. Powstałe konto otrzymuje 15 HP delegacji na miesiąc.

  • poprzez 3SPEAK - koszt założenia: 1$ lub 2$ (w zależności od wybranego pakietu)
    Konto zakładane jest natychmiastowo bez weryfikacji. Powstałe konto otrzymuje 15 HP delegacji na 15 dni w pakiecie za 2$. W pakiecie za 1$ tworzone konto nie otrzymuje bonusów.

  • poprzez BEEANON - koszt założenia: 3$
    Konto zakładane jest natychmiastowo bez dodatkowej weryfikacji. Powstałe konto otrzymuje 3 HP delegacji na 30 dni.

  • poprzez HIVEWALLET - koszt założenia: 13,99 pln (~ 3€)
    Konto zakładane jest natychmiastowo bez weryfikacji. Aby założyć konto należy pobrać najpierw aplikację mobilną hivewallet.


Gdy już skorzystacie z którejś opcji i utworzycie swoje konto Hive ważne, aby podczas pisania postów trzymać się kilku elementarnych zasad przyjetych na platformie. Przede wszystkim pamiętajcie by pisać swoje autorskie teksty. Społeczność Hive nie lubi plagiatorów. Zwróćcie również uwagę na prawa autorskie zamieszczanych przez siebie grafik, zdjęć czy video. Nie ze wszystkich można legalnie korzystać. Dodatkowo fajnie byłoby gdybyś w swoim pierwszym poście napisał coś o sobie, o czym zamierzasz pisać. Innymi słowy daj się poznać istniejącej społeczności.

A gdzie tę społeczność możecie znaleźć?

  • teskty polskojęzyczne zamieszczane są pod tagiem #polish,
  • została utworzona społeczność Polish HIVE,
  • możecie też zajrzeć na OPENHIVE.CZAT, gdzie został utworzony specjalny kanał dla polskiej społeczności.

Zapraszamy do rozejrzenia się.


To byłoby na tyle. Jeszcze tylko mała prośba do Was. Jeśli macie jakieś pytania na temat platformy Hive lub istnieje jakaś kwestia, o której chętnie byście poczytali, to napiszcie nam o tym w komentarzach.

Do następnego!


Sort:  

Jako, że post jest przypięty, to pozwolę sobie dopisać komentarz, że jeśli ktoś potrzebuje założyć konto np. dla znajomego, to może pisać bezpośrednio do mnie - mam całkiem sporo wolnych slotów i mogę to zrobić od ręki ;)

Dodam, że jak zakładacie konto z małą ilością HP (np. poprzez blocktrades) to nie zdziwcie się, że (na początku) będziecie mogli dodać jeden post na dobę, ale o tym pewnie w jednej z kolejnych lekcji.

W końcu jakieś ABC dla zielonych. :) Będzie można podlinkować jak ktoś zapyta co to te HIVE.

Czy będą kolejne odcinki?

Dzięki 😉 oczywiście planujemy kolejne części. Chcemy trochę ułatwić funkcjonowanie w tym świecie 😉

Kiedy kolejne części?

Dobry poradnik! Nawet ja nie wiedziałem że tyle opcji już jest 😵 Nadrabiam 😉

Genialny pomysł!

Akurat jestem kompletnie zielony w Hive - dopiero dzisiaj w nocy go założyłem za namową znajomego. Myślę, że przydałoby się w tej serii opowiedzieć co to jest m.in. voting power i resource credits. Na ten moment dostrzegłem, że jak oddaję głos to nie ma to żadnego przełożenia na zarobek (?) osoby która go otrzymuje. To chyba jest związane z tym, że jeszcze nic nie opublikowałem. Podobnie nie wiem na jakiej zasadzie działa portfel, ponieważ jestem spoza świata kryptowalut.

W skrócie - potrzeba krótkiej instrukcji obsługi po polsku, ponieważ angielski czasem męczy po dłuższym czytaniu ;)

Mam nadzieję, że Wasza seria się rozwinie, ponieważ jest niezwykle potrzebna! :)

Dzięki za informację zwrotną 😃 właśnie kolejny tekst ma być wyjaśnieniem podstawowych pojęć i krótkim opisem co z czym i dlaczego 😉

Na ten moment dostrzegłem, że jak oddaję głos to nie ma to żadnego przełożenia na zarobek

Ma przełożenie, tylko Twój "power" jest stosunkowo niewielki, więc przekazujesz niewielkie kwoty (rzędu kilku miejsc po przecinku).

takie posty zawsze są potrzebne dla społeczności ponieważ na pierwszy rzut oka wygląda to wszystko skomplikowanie a w ten sposób jest opisane przejrzyście i zrozumiale dla każdego

Ja bym jeszcze poprosił o tutorial prawidłowego tagowania, skąd je brać jak oceniać, na czym polega dołączanie do społeczności itp.. bo pomimo, że jesteśmy tu od ponad 4 lat to nadal tagujemy na pałę i jak nam się wydaje a nowym będzie to przysparzało najwięcej trudności.

Zalogowałam się na hive przez peakd z użyciem danych do logowania, które miałam na steemit. Pierwsze co mi się rzuciło w oczy to od razu dwukrotnie niższa wartość konta niż na steemit ;). Kupiłam trochę hive na binance i zastanawiam się w jaki sposób doładować nimi teraz moje konto hive. Po tak długiej nieobecności i pierwszym wejściu na nową platforme ciężko się odnaleźć, a chciałabym zwyczajnie mieć jakąś wartość głosu.

Hej 😀 Platforma ta działa na tych samych zasadach co wcześniejszy steem, zatem aby przelać środki zgromadzone na giełdzie należy skorzystać z opcji withdraw. Gdy przelew dojdzie na konto hive moc konta zwiększysz poprzez opcję power up.

zrobiłam już power down na steemit i jak tylko będę miała już srodki to wzmocnię moje konto hive

Fajny poradnik

Cześć
(może mnie ktoś kojarzy z https://steemit.com/@kamilkowalski/)

Powiedzcie mi proszę jak tu na Hive zrobić tak żebym mógł decydować za ile $ chce zrobić UP VOTE?
Bo jak daje UP to zawsze daje chyba 1% z mojej mocy.
(a wiem że można decydować jakiej mocy ma być UP)
loguje się przez: https://hive.blog

czy jesteście wstanie mi łopatologicznie to wytłumaczyć? lub napisać łopatologiczny post/instrukcję?
Pliss.

@hallmann @polish.hive

Wydaje mi się, że musisz przekroczyć jakąś ilość HP, żeby móc wybierać siłe głosu - do tego czasu głosujesz 100% swoim głosem (chyba). To juz było dawno temu, ale może to być albo 200 albo 500 HP. Spróbuj się zalogować na peakd.com i tu chyba jest do wyboru siła głosu od samego początku.

Dziękuje
A Ty z czego korzystasz? hive.blog czy peakd.com ?
Co jest lepsze? jakie są inne?

Jak dałem UP pod twoją odpowiedzią to zmieniło mi się na:
Resource Credits (RC) level: 99%.
czyli mój UP daje tylko 1 % mocy?
dobrze to rozumiem?