Be fit Or be Dead #02.2021 - 06.01.21

in Polish HIVE3 years ago

1.jpg

2.jpg
PL/ENG

W Poniedziałek w pracy naszła mnie ochota na bieganie :)

Ostatni trening biegowy zrobiłem chyba w zeszłym roku, w wakacje. Sprawdzę to, gdy uda mi się odzyskać archiwum treningów z Endomondo.

Tak czy inaczej, wpadłem na "genialny" pomysł, że pójdę sobie pobiegać, ot tak - bez przygotowania.
W sumie nic strasznego by się nie stało, gdyż założyłem sobie, że będzie to zwykłe truchtanie, drobne kroczki, niskie tempo - na luziku.

Wszystko poszłoby dobrze, gdyby nie przeklęte kolano.
Niestety w połowie trasy zacząłem odczuwać ból, który narastał z każdą minutą biegu.
Coraz częściej trucht musiałem zamieniać na spacer, a w końcowym etapie co chwilę musiałem się zatrzymywać, i rozmasowywać kolano, by móc przejść kolejne kilkadziesiąt metrów.

On Monday at work I felt like running :)

I did my last running training last year, I think in summer. I will check it when I manage to recover my Endomondo training archive.

Anyway, I had a "brilliant" idea that I would go for a run, just like that - without preparation.
All in all, nothing terrible would happen, because I assumed that it would be an ordinary jog, small steps, low pace - on a relaxed basis.

Everything would have been fine if it hadn't been for the cursed knee.
Unfortunately, in the middle of the route I started to feel the pain which was increasing with each minute of running.
More and more often I had to switch to a walk, and in the final stage I had to stop every now and then and massage my knee to be able to walk the next several dozen meters.

9.jpg

Na wykresie tempa widać jak od około 40tej minuty zaczęło się robić nieciekawie. Podbiegałem, zwalniałem, zatrzymywałem się - czy takie wygląda "trening biegowy"?...

On the pace chart you can see how it started to get be bad from around 40 minutes. I ran up, slowed down, stopped - that's the "running training" looks?...

3.jpg

4.jpg

Temperatura fajna do biegania, przynajmniej się nie spociłem ;)

Temperature nice for running, at least I didn't sweat;)

5.jpg

6.jpg

Na koniec dnia zegarek pokazał 201% normy, a w sumie odpaliłem go tylko na trening, więc chyba system ma wobec mnie zbyt niskie wymagania :)

At the end of the day, the watch showed 201% of the norm, and I only fired it for training, so I think the system has too low requirements for me :)

7.jpg

PODSUMOWUJĄC:

SUMMARIZING:

8.jpg

10.jpg

W godzinę przetruchtałem (i przeszedłem) prawie 8 kilometrów, spalając ponad 700 kcal.

In an hour I jogged (and walked) almost 8 kilometers, burning over 700 kcal.

13.jpg

Mam wrażenie, że łatwiej biegło mi się pod górę, ale to pewnie złudzenie wynikające z faktu, że biegnąc "do góry" kolano mnie nie bolało.

I have the impression that it was easier for me to run uphill, but it was probably an illusion resulting from the fact that running "up" my knee did not hurt.

11.jpg

Wykres pracy serca fajnie pokazuje przebieg trasy.
Do 30 minuty "pod górę", więc tętno odpowiednio wyższe, a później trucht "na dół", więc tętno automatycznie spadło. Na końcu doskonale widać "czołganie się" do domu.

The heart rate graph shows you the route in a clear way.
Up to 30 minutes "uphill", so heart rate correspondingly higher, and then jog "down", so heart rate automatically dropped. At the end you can clearly see the "crawl" to home.

12.jpg

Ogólnie trasa bardzo fajna.
Od granicy z Buczkowicami, do wyciągu na Skrzyczne, i z powrotem.

Gdyby nie nawrót kontuzji, i zapach ciuchów po powrocie do domu (szkoda, ze w Szczyrku nie ma miernika poziomu smogu) to trening mógłbym uznać za bardzo udany.
Nie spodziewałem się, ze będę w stanie "przebiec" 8 kilometrów, od tak, totalnie bez przygotowania.
Ten wynik, to dla mnie dobry prognostyk na przyszłość.

Uporam się z kontuzją, i wracam do truchtania.

p.s.
Znalazłem ostatni trening biegowy. Co prawda na bieżni, ale niech będzie 04.10 2020 link

Overall, the route is very nice.
From the border with Buczkowice to the ski lift to Skrzyczne and back.

If not for the recurrence of the injury and the smell of clothes after returning home (it is a pity that there is no smog level meter in Szczyrk), the workout could be considered very successful.
I did not expect that I would be able to "run" 8 kilometers, totally without preparation.
This result is a good omen for the future for me.

I'll deal with my injury, and go back to jogging.

p.s.
I Found the last running workout, on the treadmill - 04/10 2020 link