Psikopat ya da cadı? / Psycho or witch? (Tr-Eng)

in Trliste7 months ago

Türkçe

Herkese merhabaaa!

Herkese bir de buradan güzel dilekleri için teşekkür etmek isterim posta başlamadan önce. Bu güzel dilekleriniz benim için çok şey ifade ediyor 💫🌠 Kim sevmez ki kutlanmayı? 😂 Neyse. Nasılsınız? İyi misiniz? Bugün ve dün tahmin edebileceğiniz sebepten dolayı benim moralim bir hayli yerinde 😂 Dün iyi olmaya çalışmıyordum da gerçekten "İyiyim." diyebiliyordum en azından.

Dünü aslında doğum günüm olduğu için değil de uzun zamandır gelenek hâline getirdiğimiz yakın akraba toplanmalarından dolayı çok seviyorum. Dün akşam Türkiye'de yaşayan anne tarafımdan tek akrabam geldi. Bu yüzden aslında mutluluğum. Ailede herkesin bir favorisi vardır 😁 Bu kadar dedikodu yeter.

Şu sıralar sizin de karşınıza, sosyal medyada, çıkıyor mu bilmiyorum fakat benim çok sık denk geldiğim bir video tipi var. Kesinlikle bilimsel verilere dayanmayan bir şey fakat sizinle de bunu konuşmak, kendime göre yorumlamak isterim. "Parmağını indir, psikopat versiyon."'dan bahsediyorum. Size belli sorular sorarak, tekrarlıyorum ama gerekli bence, bilimsel olmayan bir psikopat testi yapıyor. Bence bu sorular psikopatlık(?) testi yerine cevap verilen sorulara göre travmatik geçmişiniz hakkında bilgi sahibi olmanızı sağlıyor.

| Yazının bundan sonrası bazıları için rahatsız edici olabilir çünkü bahsettiğim videodaki sorular hakkında konuşacağım. |

Bir de hangilerinde parmağımı indirdiğimi de söyleyeceğim. Bakalım cadı mıyım yoksa psikopat mı? 🤣

Untitled.png

Fotoğraf Isai Ramos tarafından Unsplash'te

Birinci olarak videoda deniyor ki; "Eğer sinirlendiğinizde ağlıyorsanız bir parmağınızı indirin."

Bu arada psikoloji ya da benzeri bir derecem yok. Sadece ilgim ve bazı konularda da tecrübelerim bulunuyor.

Bence bu sorunun birden fazla sebebi olabilir, tıpkı diğer sorularda da olabileceği gibi ama benim aklıma gelen 2 tane sebep var şimdilik. Birincisi çocukken, ebeveynlerin çocuğa duygularını yaşayacak hem psikolojik hem de fiziksel alan sağlamamış olmaları ki sosyolojik yapımıza baktığımızda ise bunun erkekler için de örnekleri olsa çoğu kadınlardan oluşan bir topluluk var.

Ağaç yaşken eğilir atasözünün canlı kanıtları olarak çocuklarımıza duygularını yaşamaları için alan sağlamamız gerektiğinin, pozitif veya negatif duygular fark etmeksizin, kanıtların biri aslında bu. Tabii ki de bu cümlenin kocaman bir "ama"sı bulunuyor.

Çocuk bu duyguları yaşarken kesinlikle başkalarına zarar vermemesi gerektiğini aile çocuğa zamanla aşılamalı. Bunu nasıl yaptığı elbette ebeveyne kalmış bir durum ama dövmek veya başkasına zarar vererek dillendirdiği isteğini yerine getirmek kesinlikle seçeneklerden biri değil. Söylemesi yaşamasından her zaman daha kolaydır, elbette, fakat bir anne veya baba olarak kendi çocuğunuzun sesi fazla geldiğinde eline telefon tutuşturmak kesinlikle anne veya babalık değildir. Bu konu hakkında dişli bir tartışmacıyım.

Bunların bazılarını yaşamış olsam da ben sinirlendiğimde ki bu gerçekten nadirdir, ağlamam, sesimde yükselmez ama çatal dilimi de tutamam.

charlotte-knight-aUw2sgqnG9s-unsplash.jpg

Fotoğraf Charlotte Knight tarafından Unsplash'te

İkinci sebep ise karşıdaki kişiyi kırmamak için kendinizi kırmak. Ağlamak kesinlikle kötü bir şey değil ama içinizdekileri uygun bir dille söylememek kötü bir şey. Ağzınızdan dökülmeyen harfler gözyaşlarınız olarak dökülüyorsa kendinize zarar veriyorsunuzdur.

Diğer cümle ise; "Eğer birinin kim olduğunu ayak seslerinden anlayabiliyorsanız bir parmağınızı indirin."

Bu bence diğer cümleler içerisinde en travmatik olanı. Çünkü eğer anne ve baba arasında, ya da evde yaşayan diğer bireyler arasında çok fazla kilo farkı yoksa bunu anlayabilmek için ciddi anlamda çocukken çok zorluk yaşamış olmanız demek. Ki yine söylüyorum bunlar sadece benim görüşlerim. Eğer benzer düşündüğünüz ya da tamamen karşı çıktığınız görüşüm var ise bunu konuşmak ve öğrenmek isterim.

Ki ne yazık ki buna ben parmağımı indirdim. O zamanlarda annemin Sovyet bünyesinde yetişmiş olmasını anlayamayacak düzeydeydim, çocuktum ve dikkatli olmam gerekiyordu. Özellikle de yaramazlık peşindeysem 😂 Bir de kulaklarım fena değildir. Tabii bu hiç dövülmediğim anlamına gelmiyor 😁 2 dayım da bizimle yaşıyordu ve 4 yetişkinin ayak seslerini çok net bir şekilde ayırt edebiliyordum. Topuk mu yoksa parmak ucunda mı yürüdüğünü anlamak o kadar da zor değil. Eminim yeterince dikkatli dinleyen herkes farkı anlayacaktır.

vika-wendish-MCM_88U2DIs-unsplash.jpg

Fotoğraf Vika Wendish tarafından Unsplash'te

Üçüncü olarak; "Eğer buz küplerini çiğnemeyi seviyorsanız parmağınızı indirin." idi. Ve ben bunu da seviyorum hâliyle de parmağımı da indirdim.

Bunun için daha kendi içimde herhangi bir açıklama bulamadım ama kesinlikle fiziksel bir açıklaması var. Diş hassasiyeti. Neyse ki bende olmayan bir durum. Hatta dondurmamı da dişleyerek yemeye bayılırım. Sanırım bu özelliğimi annemden aldım. O da dondurmayı ısırarak yemeyi sever canını acıtsa dahi.

josh-rangel-aDmYkVd6rs4-unsplash.jpg

Fotoğraf Josh Rangel tarafından Unsplash'te

Sonraki durumda ise işler biraz karışıyor. Bunun için biraz astroloji bilgisi gerekli, neyse ki bende var ve anlamlandırabiliyorum. "Eğer Başak, Balık, Koç ya da İkizler iseniz bir parmağınızı indirin."

Bu 4 burç için de size onlarca madde içeren sebepler yazabilirim 😂 Tecrübeyle de sabitlendi bazıları 🤣 Basitçe ortalığı karıştırmam gerekirse 🤣 başaklar güçlü bir manipülatör, balıklar ise duygusal manipülatör. Koçlar agresif ve ikizler ise ne zaman ne yapacakları belli olmayanlar. En kısa hâliyle bu. Ah 😅 bu burçlara sahip olup da inanan bazılarının düşüncelerini tahmin edebiliyorum. Ve hayır bu burçlardan her ne kadar haritamda bolca olsa da (balık hariç) buna parmak indirmedim.

bluewater-sweden-4Kd3svPFuEI-unsplash.jpg

Fotoğraf Bluewater Sweden on Unsplash'te

"Eğer içtiğiniz sudan farklı tatlar alabiliyorsanız bir parmağınızı indirin." Bu cümleye bir su gurmesi olarak parmağımı indirdim. Kesinlikle markadan markaya değişen, arıtma cihazlarında ise filtre ve de şehre göre değişen su tadı bir gerçek. Bir de daha önce içen var mı bilmiyorum fakat şu zamana kadar içtiğim en lezzetli su Eskişehir'in yerel suyu olan Kalabak idi. Ne yazık ki kaynak şu zamanlarda zor durumda ve şehir dışına dağıtım yok. Yani küçük, yerel bir ağ. Keşke Silivri'ye getirebilme şansım olsa...

stephen-isaiah-2TtGxnk8-hk-unsplash.jpg

Fotoğraf Stephen Isaiah tarafından Unsplash'te

Bunun için kötü bir insan sayılabilir miyim? Belki. Umrumda mı peki? Kesinlikle hayır. "Eğer küçük bir çocuk düştüğünde ya da dondurmasını düşürdüğünde gülüyorsanız bir parmağınızı indirin."

Haykırırım büyük ihtimalle. İnsan düşe kalka büyür. Düşmek bir şeyleri düşürmek kadar doğal bir şey yoktur ki bu iki durum benim de sıklıkla yaşadığım şeyler. Gülmemek elimde değil ve sebebini kesinlikle bilmek, öğrenmek istemiyorum 🤣

Bununla birlikte kaç oldu? 3 mü? Evet, 3. Psikopat olmaya çok yakınım...

juan-rumimpunu-nLXOatvTaLo-unsplash.jpg

Fotoğraf Juan Rumimpunu tarafından Unsplash'te

"Eğer cümleleri konuşmalardan önce satır satır düşünüyorsanız bir parmağınızı indirin." EVET! Yani evet... Özellikle de ciddi bir konuşma yapacak olursam. Buna garanticilik denebilir mi? Belki. Ya da insanların tepkilerinden, duygusal olarak fazla etkilenmemek için de olabilir. Ki bence durum ikincisi. Özellikle de çok yakın olmadığım insanlar ile bir konuşma yapacaksam olası senaryoları 500 kere simülasyon içerisindeymişim gibi tekrar etmezsem rahat edemiyorum. 🌈 Başka bir travma daha 🌈 🤣

caleb-woods-VZILDYoqn_U-unsplash.jpg

Fotoğraf Caleb Woods tarafından Unsplash'te

Bir sonraki bana sonradan kazandırılmış bir şey olsa da bir parmağımı indirdim elbette. "Eğer sessiz çocuksanız bir parmağınızı indirin." 🤐 Sovyet annesi demek bu demek çünkü 🤣 Tabii biraz da çocuğun ailesinin izin verdiği kadar dışarı çıkması, diğerleri ile olan iletişimi gibi bir sürü faktör var. Basitçe, İstanbul Mecidiyeköy'de kalabalığını ve karmaşasını bilen bilir, dondurma arabasının arkasından giderek kaybolmuş biri olarak sonradan sessizleştirildim diyebilirim 😁

Az kaldı. Son iki tane.

max-van-den-oetelaar-buymYm3RQ3U-unsplash (1).jpg

Fotoğraf Max van den Oetelaar tarafından Unsplash'te

"Eğer birisi yüksek sesli nefes alışverişi sizi rahatsız ediyorsa bir parmağınızı indirin." Açıkçası aşırı sessiz bir ortamsa eğer kendi nefesim bile beni rahatsız ediyor. Düzen bozmak ve ortama uyum sağlamaya zorlanmak bunun sebeplerinden biridir diye düşünüyorum. Bir de bu durumdan daha çok sinir olduğum bir şey var; çiğneme sesi. Ağız açık yemek çiğnenmez, tabii medikal bir durum varsa işler değişir fakat sağlıklı bir insan neden ağzı açık çiğner ki? Neyse kendimi daha da sinir etmenin anlamı yok.

nicholas-kusuma-xb2DaEeX8jk-unsplash.jpg

Fotoğraf Nicholas Kusuma tarafından Unsplash'te

Ve sonuncu olarak ise "Eğer farklı insanlar için farklı kişilikleriniz var ise bir parmağınızı indirin." İndirdim... Nabzına göre şerbet verenlerdenim açıkçası. Ortam eğlenilecek ortam ise "baba şakaları" adı altında rezil espriler yapabiliyorum. Bir de eğer bir kişinin morali bozuksa ve espri kaldıracak durumda değilse uyum sağlarım. Bunun da bir sürü psikolojik sebebi var fakat bu postu daha fazla uzatmak sizin için sinir bozucu olabilir eğer buraya kadar okuduysanız.

Kaç oldu peki? Yazarken saymayı unuttum... 🤦‍♀ 8 olmuş. Acıttı... 🤣 Peki sizde kaç? Korkup dikkat etmeli miyim? Bir de bence ben cadı olmaya devam edeyim. @pravesh0'in dediği gibi 400 yaşını görmek istemem. Ömrü kısa olanlardan olmaya çalışırım sadece 😂

Neyse, bu postun ilhamı olan sosyal medya gönderisini buraya bırakıyorum. Buraya kadar benimle olduğunuz için teşekkür ederim. Kendinize dikkat edin ve lütfen unutmayın;

Bu dünyada sizden başka bir tane daha yok.

ailithy.png


Image from The Terminal Discord

English

Before starting the post, I would like to thank everyone for their good wishes here. These beautiful wishes mean a lot to me 💫🌠 Who doesn't like to be celebrated? 😂 Anyway. How are you? Are you well? Today and yesterday, for the reason you can guess, I am in a very good mood 😂 Yesterday I wasn't trying to be good, but I could really say "I'm fine." at least.

I love the day not because it is actually my birthday, but because of the gatherings of close relatives that we have made a tradition since a long time. Yesterday evening, my only relative on my mother's side living in Turkey came. That is why I am actually happy. Everyone has a favourite in the family 😁 Okay, enough gossip.

I don't know if you are seeing it on social media nowadays, but there is a type of video that I come across very often. It is definitely not based on scientific data, but I would like to talk to you about it and comment on it in my own way. I'm talking about "Put a finger down, psychopath edition." By asking you certain questions, I repeat, but I think it is necessary, it makes an non-scientific psychopath test. In my opinion, instead of a psychopath(?) test, these questions allow you to learn about your traumatic past according to the questions answered.

| The next part of the post may be disturbing for some because I will talk about the questions in the video I mentioned. |

I'll also tell you which ones I put my finger down on. Let's see if I'm a witch or a psychopath 🤣

Untitled (1).png

Photo by Isai Ramos on Unsplash

First of all, the video says, "Put a finger down if you cry when you're angry."

By the way, I don't have a degree in psychology or anything like that. I just have an interest and some experience in some subjects.

I think there may be more than one reason for this question, just as there may be in other questions, but there are 2 reasons that come to my mind for now. The first is that as a child, I think parents do not provide both psychological and physical space for the child to experience their emotions, and when we look at our sociological structure, there are examples of this for men, but there is a community of mostly women.

As living proofs of the proverb that "the tree bends while it is young" is actually one of the proofs that we need to provide space for our children to experience their emotions, regardless of positive or negative emotions. Of course, this sentence has a big "but".

While the child is experiencing these feelings, the family should definitely try to instil in the child that he/she should not harm others. How he/she does this is of course up to the parents, but beating or harming others to fulfil his/her wishes is definitely not an option. It is always easier said than done, of course, but as a mother or father, it is definitely not being a mother or father to put a phone in your child's hand when he or she is too loud. I am a fierce arguer on this subject.

Even though I have experienced some of these things, when I get angry, which is really rare, I don't cry, I don't raise my voice, but I don't hold my tongue.

Photo by Charlotte Knight on Unsplash

The second is to hurting yourself in order not to hurt the other one. It is definitely not a bad thing to cry, but it is a bad thing not to say what is in your heart in an appropriate language. If the letters that do not spill out of your mouth are pouring out as your tears, you are hurting yourself.

The other sentence is; "Put a finger down if you can tell who someone is by the sound of their footsteps."

I think this is the most traumatic one among the other sentences. Because if there is not much weight difference between the mother and father, or between the other individuals living at home, it means that you must have had a lot of difficulty as a child to understand this. Again, these are just my opinions. If you have a similar opinion or if you completely disagree with me, I would like to talk and learn about it.

Unfortunately, I put my finger down on it. At that time, I could not understand that my mother was raised in the Soviet system, I was a child and I had to be careful. Especially if I was up to mischief 😂 And my ears are not bad. Of course, this does not mean that I have never been beaten 😁 My 2 uncles lived with us and I could clearly recognise the footsteps of 4 adults. It is not that difficult to understand whether you are walking on heels or on tiptoes. I am sure anyone who listens carefully enough will recognise the difference.

Photo by Vika Wendish on Unsplash

The third one was, "Put a finger down if you like chewing ice cubes." And I like that too, so I put my finger down.

I haven't found any explanation for this yet, but there is definitely a physical explanation. Tooth sensitivity. Fortunately, it's something I don't have. I even love to eat my ice cream by biting into it. I think I got this trait from my mum, who also likes to bite into ice cream, even if it hurts her.

Photo by Josh Rangel on Unsplash

In the next one, things get a bit complicated. For this, a little astrology knowledge is required, fortunately I have it and I can make sense of it. "Put a finger down if you are a Virgo, Pisces, Aries or Gemini."

I can write you dozens of reasons for these 4 zodiac signs 😂 Some of them have been confirmed by experience 🤣 Simply put, if I need to stir the pot 🤣 Virgo is a strong manipulator and Pisces is an emotional manipulator. Aries are aggressive and Gemini are unpredictable. This is the shortest version. Oh 😅 I can imagine the thoughts of some people who have these signs and believe in them. And no, although there are plenty of these signs in my chart (except Pisces), I did not put a finger down on it.

Fotoğraf Bluewater Sweden on Unsplash'te

"Put a finger down if you can get different tastes from the water." I put my finger down on this one as a water gourmet. It is definitely a fact that the taste of water varies from brand to brand, and in purification devices, it varies according to the filter and the city. The most delicious water I have ever drunk in a city in Turkey, Eskisehir's local spring, Kalabak, was the most delicious. Unfortunately, the spring is in a difficult situation nowadays and there is no distribution outside the city. So it is a small, local network. I wish I had a chance to bring it to Silivri...

Photo by Stephen Isaiah on Unsplash

Am I a bad person for that? Maybe. Do I care? Absolutely no. "Put a finger down if you laugh when a kid fell or dropped ice cream."

I'd probably scream. You grow up by falling. There is nothing as natural as falling and dropping things, both of which I've experienced quite often. I can't help laughing and I definitely don't want to know and learn the reason why I am laughing 🤣

That makes what? Three? Yeah, three. I'm so close to being a psychopath.

Photo by Juan Rumimpunu on Unsplash

"Put a finger down if plan out conversations line by line before they happen." YES! So yes... Especially if I'm giving a serious speech. Can you call that playing it safe? Maybe. Or it could be to avoid being too emotionally affected by people's reactions. I think it's the case of the second one. Especially if I'm going to have a conversation with people I'm not very close to, I can't feel comfortable if I don't repeat possible scenarios 500 times as if I'm in a simulation. 🌈 Another trauma 🌈 🤣

Photo by Caleb Woods on Unsplash

I put a finger down, of course, even though the next one was an imposed thing on me. "Put a finger down if you are quiet kid." 🤐 This is what Soviet mum means 🤣 Of course, there are many factors such as the child going out as much as the family allows, communication with others. Simply, as someone who knows the crowd and chaos in Istanbul Mecidiyeköy, I can say that I was silenced later on by going behind the ice cream cart and getting lost 😁

We're almost there. Last two.

Photo by Max van den Oetelaar on Unsplash

"Put a finger down if you are annoyed someone breaths too loud." Honestly, if it is an extremely quiet environment, even my own breathing disturbs me. I think disorganisation and being forced to adapt to the environment is one of the reasons for this. There is also something that annoys me more than this situation; the sound of chewing. Of course, if there is a medical condition, things change, but why would a healthy person chew with their mouth open? Anyway, there is no point in annoying myself even more.

Photo by Nicholas Kusuma on Unsplash

And lastly, "Put a finger down if you have different personalities for different people." I put it down... I'm one of those people whose humour is on the nose. If the atmosphere is a fun one, I can make infamous jokes under the name of "dad jokes". Also, if a person is in a bad mood and is not in a condition to handle humour, I adapt. There are many psychological reasons for this, but extending this post further may be frustrating for you if you have read this far.

How many is that? I forgot to count while writing... 🤦‍♀ It's 8. That hurts... 🤣 And how 'bout yours? Should I be scared and careful? By the way I think I'll continue to be a witch. As @pravesh0 said, I don't want to see 400 years old. I just try to be one of those with a short lifespan 😂

Anyway, I'll leave the social media post that inspired this post here. Thank you for being with me so far. Take care and please don't forget that;

You are the only one of you.


All of my content is written in Turkish first and then with the help of translators and dictionaries below translated in English.

https://www.seslisozluk.net
https://www.deepl.com/translator


Editing was done using Adobe Express/free version.
Editler Adobe Express/ücretsiz üzerinden yapılmıştır.


You can reach me, if you want, from my other social media accounts:
Bana, eğer isterseniz, diğer sosyal medya hesaplarımdan ulaşabilirsiniz:

Instagram | Twitter


P.S. If you know English AND Turkish, I do that too... If you see a translation discrepancy that was on purpose. I did think this is as proper as I could do. Because there are many differences between these languages.

Not: Hem Türkçe hem de İngilizce biliyorsanız, ben de biliyorum... Eğer çeviri farklılığı görürseniz bunun bilinçli olduğunu bilin lütfen. Bunu yapabileceğim en uygun şekilde yaptığımı düşünüyorum. Çünkü bu iki dil arasında çok fazla fark var.

Sort:  

Congratulations @bemier! You have completed the following achievement on the Hive blockchain And have been rewarded with New badge(s)

You distributed more than 8000 upvotes.
Your next target is to reach 9000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

@tipu curate 10

Çok teşekkür ederim 💫

Well, based on this test, I am a confirmed Psycho (not that I needed any test to prove it 🤪).

Btw, someone can be both a witch and a psychopath. Damn! A Psyco Witch!! 🥲

(I better hide now 🏃)

!PIZZA
!LUV

@bemier, @pravesh0(3/10) sent LUV. | connect | community | HiveWiki | NFT | <>< daily

Join in Hive General chat | Type ! help (no space) to get help on Hive. Info

Made with LUV by crrdlx

OMG! New achievement is unlocked!

Thank you for the support 💫

!LUV

@pravesh0, @bemier(1/1) sent LUV. | connect | community | HiveWiki | NFT | <>< daily

Join in Hive General chat | Type ! help (no space) to get help on Hive. Info

Made with LUV by crrdlx

PIZZA!

$PIZZA slices delivered:
@pravesh0(3/5) tipped @bemier

Yay! 🤗
Your content has been boosted with Ecency Points, by @bemier.
Use Ecency daily to boost your growth on platform!

Support Ecency
Vote for new Proposal
Delegate HP and earn more

Başak burçları gerçekten çok toksik oluyor. Nerden mi biliyorum? Ben de başağım 😂.

😅 Şimdi yalan yok bir terazi olarak başaklarla çok büyük sorunlar yaşadım. Özellikle de konu gönül işlerine geldiğinde 🤣

psikopat mı yoksa cadı mı diye tercih hakkım olsa cadılığı seçerdim :) ama ikisi dışında tüm parmaklarımı indirdim teste göre 🙆‍♀️
yine de cadı ✌🤭

yaptığın yorumlar çok doğru bence. birçok şeyde benzer düşündüğümüzü fark ettim. burçlar konusunda da kadın başaklar ile hiiç anlaşamam ama başak erkek versiyonu öyle değil gibi. yükselen veya başka etmenler devreye giriyor, belki terazi katkısı olabilir bilemiyorum. :)

ellerine sağlık keyifli bir yazıydı 🌸

Cadılık güzeldir 😁 Dediğim gibi bence bu psikolojik bir belirtme yerine şaka amaçlı fakat içerisindeki maddeler genelde travmatik geçmişe atıfta bulunuyor.

Başak kadınları ile belki de içten içe bir rekabet duygusu olduğu için olabilir. Çünkü bazı şeylere karar verdikten sonra İkizler burcu da Başak kadını kadar kararlı ve azimli olur. Tabii ki dediğin gibi haritanın başka elementleri de işin içine girdiğinde ortalık karışıyor biraz. Umarım bir gün fırsatımız olur da burçlar konusunda muhabbet edebiliriz. Çevrede bilgisi olan birilerini bulmak gerçekten zor olabiliyor takdir edersin ki.

Güzel sözlerin ve desteğin için teşekkür ederim 💫