Ayaklarıyla Düşünmek | Trliste Haftanın Yürüyüşü #2

in Trlistelast month

Selamlarr. 🙋‍♀️

Nasılsınız, umarım herkesin keyfi yerindedir. Ben de iyiyim. Bu hafta resmen baharın geldiğini hissettim. Hatta öyle ki hava aniden ısındı ve yazdan kalma bir güne uyandık. Bu hâl bir hafta boyunca devam etti. Sanırım yaz geldi.. Yorganlara elveda diyeceğiz galiba erkenden. 🙆‍♀️
Tabii bize tekrardan bir sürpriz yapmazsa.
Geçen sene haziranda bile soğukların olduğunu hatırlayınca bu çok normal geliyor kulağa. Baharın gelmesiyle kendini gösteren çeşitli alerjiler yaşayan arkadaşlarıma da acil şifalar dilerim, umarım daha iyi hissedersiniz kendinizi. 🌸

Bu hafta benim için sıradan geçti. Birkaç film seyrettim ve bir dizi bitirdim. Onlarla ilgili başka bir postta uzunca sohbet ederiz. Rutin okumalarım yine devam etti. Takip ettiğim bir Youtube kanalında okuma günlüğü yapan Yağmur'u keyifle izledim. O kadar hoşuma gitti ki. Kendi dünyasındaki mutluluğunu bir deftere yansıtır mı insan? Evet, tıpkı dediğim gibi görünüyordu.

Eskiden ben de yapardım, defterlerimi süsler, renkli çıkartmalar yapıştırırdım. Sonra sade bir tasarıma yöneldim. Okuduğum kitaplara dair düşüncelerimi vakit bulamadığım için ajandama geçiremedim daha. Umarım tekrardan bir şevk gelir de yapabilirim, bekliyorum bakalım. 🙇‍♀️
Sizin böyle bir defteriniz var mı?


20240403_094159.jpg

Arada sırada gittiğim bir alışveriş merkezine tekrardan yolum düştü. İçeri girmeden önce yan tarafında bulunan parkta yürüyüş yapmak istedim. Beni kendine çekense çiçek açmış ağaçların o muhteşem görüntüsüydü. Kiraz çiçeklerinden birkaçını fotoğrafladım. Etrafta seçim afişleri olduğu için pek iyi bir kare yakalayamasam da yine de paylaşmak istedim.
Sevgili @damla'nın Yürüyüş Etkinliği olmasaydı ve yazmayanlara psikopat kedi emojisi atmasaydı belki vazgeçerdim bundan. 🤭
Olsun, maksat muhabbet ve bir etkinlikte buluşmak değil mi? ✨️


20240403_094400.jpg

Kuş sesleri arasında yaptığım yürüyüş iyi hissettirdi. Bugün başka hiçbir şeyle meşgul olmadım, hiçbir şey dinlemedim. Evet sesli kitap da dinlemedim, radyo tiyatrosu da. Herhangi bir şarkı da.

Eskiden filozoflar doğada yürüyüşe çıkar ve zihnine düşüncelerin akmasına izin verirmiş. Hareket hâlindeyken yeni fikirlerin geldiğini ben de gözlemliyorum. Hatta ders çalışırken, herhangi bir şey ezberlerken farkında olmadan bu yöntemi uyguladığımı anlıyorum.
Yurtta kalırken, sınav haftamda elime aldığım fotokopilerle az ilerlemedim koridorlarda. Bir aşağı bir yukarı yürürken daha kolay öğrenirdim. Akılda kalıcılığı da daha fazla olurdu. Dışarıdan deli gibi görünmeyeceğimi bilseydim yanımdaki kitabı o şekilde okumak isterdim. Ama bu mümkün değil.

"Hiçbir zaman yalnız ve yürüyerek yaptığım seyahatlerdeki kadar düşünmedim, var olmadım, yaşamadım, kendim olmadım.
...
Bütün doğaya efendisiymişim gibi hükmediyorum; manzaralar arasında aylak aylak dolaşan yüreğim, çarpmasına vesile olanlarla birleşip özdeşleşiyor, büyüleyici hayallere sarmalıyor kendini, nefis duygularla sarhoş oluyor."
J.J. Rousseau


20240403_094540.jpg

Sanırım filozoflar yürümeyi, sadece yürüyüş yapmış olmak için değil; düşünme üzerindeki tetikleyici etkisinden dolayı da severdi. Onlar adeta ayaklarıyla düşünürdü. Belki de düşünme, önce fiziksel bir aktiviteydi. Felsefe yapmak içinse oturmaktan ziyade vücudu hareket ettirmek gerekirdi.
Beynin kıvrımlarında dolaşmak, oturduğun yerden yapılabilecek bir şey değil galiba. Agatha Christie'nin ünlü dedektifi Hercule Poirot, gri hücrelerini çalıştırırken de yürüyor muydu yoksa oturuyor muydu? Galiba yanında bu işlere koşturacağı bir yardımcısı mutlaka oluyordu. Bu sayede onların yürüyüşünden faydalanıyordu diyebiliriz. Ama haksızlık etmeyeyim, kendisinin de kimsenin aklına gelmeyecek ipuçları peşinde az koşmadığını söyleyebilirim. 🙆‍♀️


20240403_094855.jpg

Bazı yazar ve düşünürler de tamamen sessizliğin kucağına kendini bırakıyor ve kafasındaki sesleri susturuyor. Doğada yürümenin üzerimize olan faydasını hissedebilmek için onun içimize buram buram dolmasına izin vermeliyiz ki doğayı tamamıyla özümseyebilelim.
Bazen ben de böyle hissediyorum. O an hiçbir şey yapmak istemiyor sadece kulak veriyorum, bana fısıldadıklarını duyabilmek için..

-Sonraki Gün-

Konudan konuya geçişim şahane olacak ama bugün canım sütlaç istedi. Sütlü tatlıları seven biri olarak sütlaça asla hayır diyemem. Herkesin stili farklı oluyor. Bazısı nişastalı yapıyor veya nişasta eklemeden yapanlar da var ki ben de onlardan biriyim. Zaten pirincin kendinde varken eklemek tadını değiştiriyor gibi geliyor bana.
Kıvamı yoğun da olmamalı fazla cıvık da. Çok şeker eklenmemeli bence, ayarını tutturmak önemli. Annemin tarifi her zaman güzel oluyor, ne zaman yaparsam yapayım o lezzeti yakalıyorum.


20240403_093556.jpg

Sütlacı en az benim kadar seven biri daha yanımda olduğu için şanslıyım. Yoksa böyle bir tatla buluştuğu için ona mı ballı demeliyim bilemedim. 🙆‍♀️
Akşam çaylar demlendi, Netflix'ten uzun süredir izlemek için doğru zamanı beklediğimiz Kar Kardeşliği filmi açıldı. Fragmanını gördüğümden beri hep aklımdaydı fakat biraz uzun ve hayli dramatik olduğu için hep erteliyordum. Siz izlediniz mi?

Gerçekten yaşanmış hayatları uzaktan seyretmek kolay değil. Biz ekran başında hafifletilerek gösterilenlere dayanmakta güçlük çekiyorsak onların neler yaşadığını düşünmek veya düşündüğümüzü sanmak ne kadar basitçe geliyor kulağa.

Düşünce egzersizleriyle geçen bir yürüyüşün ardından daha zinde hissediyorum kendimi ve de ruhumu. Ara ara çıkmak ve devam ettirmek iyi gelecek bana da.
Umarım sizi sıkmamışımdır, beni dinlediğiniz için çok teşekkür ederim. Yeni bir yazıda görüşmek üzere, kendinize iyi bakın. 💐

Sort:  

Sütlacı ben de çok severim ama kardeşim benden çok seviyor. Başlarda yemiyordum ben. Çünkü pirinçten tatlı mı olur diye düşünüyordum 😂 Sonradan kabaktan bile tatlı yapıldığını görünce bunu bayıla bayıla yedim 🤣🤣

Başlarda yemiyordum ben. Çünkü pirinçten tatlı mı olur diye düşünüyordum 😂 Sonradan kabaktan bile tatlı yapıldığını görünce bunu bayıla bayıla yedim

tavuktan bile tatlı yapan bir millet olarak daha üstü gelemez herhalde :D
sayfama uğradığın için teşekkür ederim 🌸

Kendi dünyasındaki mutluluğunu bir deftere yansıtır mı insan?

Bunu başaran insanları takdirle karşılıyorum. Çünkü mutluluk paylaşınca daha da güzelleşiyor.

Sizin böyle bir defteriniz var mı?

Evet oldu. Küçükken gardırobun en alt çekmecesinde saklardım. Günlük tarzında tuttuğum bir defterdi. O zamanlar İpek ONGUN kitaplarıyla büyüdüm diyebilirim.

Parkta güzel kareler yakalamışsın. Buna benzer yürüyüş tarzındaki yazılarında, farklı bir kişiliğini de görebiliyoruz. Sütlaç tatlısı, küfeneden sonra en sevdiğim tatlılar arasındadır.

Siz izlediniz mi?

Evet izledim) Tavsife ederim. Gerçek olaya dayanan film ve dizileri izlemeyi seviyorum. Pes etmeden sonuna kadar dayanan ve birlik içinde kalıp, birbirine yardımcı olan çocukların dramatik hikayesi oldukça etkiliydi. Film de bir an ben olsam ne yapardım düşüncesini yaşıyorsun.
Keyifli okudum.

Bunu başaran insanları takdirle karşılıyorum. Çünkü mutluluk paylaşınca daha da güzelleşiyor.

çok doğru 👌

Evet oldu. Küçükken gardırobun en alt çekmecesinde saklardım. Günlük tarzında tuttuğum bir defterdi. O zamanlar İpek ONGUN kitaplarıyla büyüdüm diyebilirim.

ne kadar güzel ✨️
ben de o seriyi okudum, oradaki hayatlar gibi hayaller kurdum, o kitapları okuyan biriyle burada buluşmak harika 🙆‍♀️

Filmde bir an ben olsam ne yapardım düşüncesini yaşıyorsun.

evet bu tarz filmler olayın içine çekiyor insanı, ben de sevdim filmi

Buna benzer yürüyüş tarzındaki yazılarında, farklı bir kişiliğini de görebiliyoruz

çok teşekkür ediyorum, yıllar önceki sayfamda hep bu tarz şeyler yazıyordum şimdi tekrar o günlerdeki gibi hissetmeye ve yazmaya başladım galiba. 🌻

Yürüyüş yazılarına devam etmene çok sevindim. Ne kadar iç açıcı bahar fotoğrafları çekmişsin. Ben de sanki o ağaçların altındaymış gibi hissettim. Sütlacın lezzetli anlatımı da ağzımı sulandırmadı değil 😀 Yürüyüş yazıları gelsin bol bol, keyifle okuyorum. 🌸

Ne kadar iç açıcı bahar fotoğrafları çekmişsin. Ben de sanki o ağaçların altındaymış gibi hissettim.

böyle hissetmene sevindim, senin yürüyüş etkinliğin olmasaydı gittiğim yerlerden fotoğraf çekmezdim, yani belki birkaç tane çekerdim o da galerimde kalırdı, şimdiyse hepsi birer yazıya dönüşüp günün bir anısı olarak yer alıyor burada 🤗

Sütlacın lezzetli anlatımı da ağzımı sulandırmadı değil 😀

:) eminim senin de normal şekersiz bir sütlaç tarifin vardır 🙆‍♀️
ve çok teşekkür ederim her şey için 🙏🌼

Çok güzel bir fotoğrafla başlayıp, sonraki gün detayıyla daha da güzelleşen harika bir yazı olmuş. Sütlaç harika görünüyor ayrıca filmi de merak ettim. Seyretmeye fırsat bulamazsam eğer fragmanına şimdi bakıcam.

filmi de merak ettim. Seyretmeye fırsat bulamazsam eğer fragmanına şimdi bakıcam.

filmi beğendim, umarım fragmanını izleyince izlemek istersin sen de
vee çok teşekkür ederim güzel sözlerin için ve vaktini ayırıp okuduğun için 🌸

Bu film daha önce çekilmişti sanırım ve o zamanda etkilemişti beni

Ne kadar guzel cicek acmis agaclar. Bize daha bahar gelmedi buralarda kiskandim dogrusu. Yuruyus kendini duymak ve bazen de barismak icin guzel bir yontem.

buralara da erken geldi bahar, hatta neredeyse yaz bile denilebilir
uğradığınız için teşekkür ederim 🌻

Yuruyus kendini duymak ve bazen de barismak icin guzel bir yontem.

kesinlikle 👌

Harika yürüyüş yazısı olmuş. Bence çok sık yapmalısın. Seninle yürümek ve düşünmek çok keyifli.

beğenmene sevindim 🥳
umarım devamı gelir arkadaşım, uğradığın için teşekkür ediyorum 🌸🙏