Rankov paprikaš - Rank's paprikash

in Ukusi Banata2 years ago

A, danas "Rankov paprikaš"! Pre dvadestak godina snimao sam dokumentarac "Stara Palanka-Vrata istorije". Promociju filma imali smo u čardi "Kod Đele". Potom je film imao i svoju premijeru na RTS-TVB. Bilo je to koliko me pamćenje služi marta 2004. U Staroj Palanci dočekali su ekipu filma sa raznim ribljim specijalitetima.

And today, "Rankov stew". Twenty years ago, I filmed the documentary "Stara Palanka-Vrata istorije". We had the promotion of the film in the chard "Kod Đele". Then the film had its premiere on RTS-TVB. As far as my memory serves, it was March 2004. In Stara Palanka, they welcomed the film crew with various fish specialties

Ekipa 1.jpg

Ekipa Palanka 3.jpg

Druženje sa alasima i meštanima Stare Palanke i Rama nije se tu završilo. Posle par meseci na poziv mog druga Ranka, alasa i njegove porodice moja ekipa je ponovo gostovala u Staroj Palanci. Ranko nam je tada spremio riblje pohovane šnicle na tanjiraći, smuđa i dunavskog šarana, a poseban specijalitet je bio "Riblji paprikaš od soma". Takav paprikaš niko od nas nije do tada jeo. Somovina se prosto lepila za prste, a ukusi su bili malo je reći čudesni.

Socializing with the Alas and the locals of Stara Palanka and Ram did not end there. After a few months, at the invitation of my friend Ranko, Alas and his family, my team visited Stara Palanka again. Ranko then prepared for us fried fish schnitzels on a plate, perch and Danube carp, and a special specialty was "Catfish Stew". None of us had ever eaten such stew before. Somovina simply stuck to your fingers, and the flavors were, to say the least, miraculous.

Ekipa Stara Palanka 2.jpg

Danas posle mnogo godina, po prvi put spremao sam paprikaš od soma. Sasvim slučajno sam jednom prilikom u ribarnici u Vršcu, koju drži Siniša Topličanin, otac Nemanjinog druga Strahinje, pričao o Rankovom paprikašu. Siniši se dopala priča o paprikašu i predložio je da on obezbedi soma, a ja da skuvam paprikaš. Prihvatio sam izazov.

Today, after many years, I prepared catfish stew for the first time. Quite by chance, I once spoke about Ranko's stew in a fish market in Vršac, run by Siniša Topličanin, the father of Nemanja's friend Strahinja. Sinisha liked the story about the stew and suggested that he provide the catfish and I cook the stew. I accepted the challenge.

Paprikaš Ranko 2.jpg

Paprikaš Ranko 3.jpg

paprikaš Ranko 1.jpg

Konsultovao sam Ranka, koji mi je dao smernice. Siniša je obezbedio dunavskog soma od 6kg. Spremio sam povrče i ostale priloge, začine... Za svaki slučaj Tanja je skuvala potaž, a ja ispohovao tikvice, bečke šnicle, priloge i salate...

I consulted Ranko, who gave me guidance. Siniša secured a 6kg Danube catfish. I prepared vegetables and other side dishes, spices... Just in case, Tanja cooked potage, and I poached zucchini, Wiener Schnitzel, side dishes and salads...

Paprikaš Ranko 5.jpg

Paprikaš Ranko 4.jpg

I tako su danas na Sv. Iliju, dve porodice: Topličanin i Mrđa uživale u čarima "Rankovog paprikaša". Uz paprikaš se služio Sinišin "Beli burgundac". Bila je tu i krempita... Ovo je još jedna priča iz ciklusa "Život ne može da stane"!

And so today on St. In Ilia, two families: Topličanin and Mrđa enjoyed the charms of "Rankov's stew". Sinisa's "White Burgundy" was served with stew. There was also krempita... This is another story from the cycle "Life can't stop"!


Život ne može da stane! - Life cannot stop!

Sort:  

How many barbs can Barb's barble bite?🐟🐟🐟 We've taken the bait and reshared.

How many barbs can Barb's barble bite?🐟🐟🐟 We've taken the bait and reshared.

Share further. Greetings!

Oh, nikad nisam spremala paprikas u rerni, mora da je ukusno. A som je izuzetan, ovog leta sam imala priliku da veceramo sveze upecanog soma iz Dunava, ali u tanjir stigao vec pecen.

Kako vam se dopada Hive do sad? Nadam se da cete moci da se ukljucite malo vise u dinamiku platforme, na kojoj se ceni zajednica i interakcija sa drugim clanovima. To je eto savet koji mogu da vam dam, znajuci i sama kako je pocelo biti zaista zanimljivo tek kad sam polako upoznavala druge ljude sa svih strana sveta, posecujuci njihove prezentacije.

Pozdrav 🙂

Rankov paprikaš se sprema iz više faza. Završna je rerna. Još sam nov i baš se ne snalazim kao na drugim platformama. Imam dosta obaveza pa ne mogu da odvojim više vremena. U svakom slučaju ukljucicu se više u dinamiku platforme. Hvala na savetu.
Pozdrav!

Ta rerna faza je pretpostavljam odlucujuca :))

Razumem, zato sam i spomenula, jer svi smo nekad bili na pocetku i ja sam bila "izgubljena" dok se nisam ukljucila malo vise. Zato je to dosao kao savet, lakse je uz druge i uz pomoc :))