[PL] W poszukiwaniu starych punktów na mapie OSM #3

in OpenStreetMap4 years ago

Zobacz poprzednie posty (1, 2).

Tym razem zabrałem się za poprawienie danych na dolnym śląsku. Z początkowych 1551 punktów udało mi się zejść do 1499.

Tym razem postanowiłem edytować w edytorze JOSM. Edytor iD zalecany jest głównie do prostych edycji i dla ludzi, którzy robią drobne poprawki. Jeśli chcemy poprawiać większe zestawy danych to JOSM sprawdzi się dużo lepiej.

Tym razem już od samego początku zabrałem się od zaimportowania wszystkich punktów do programu. Overpass-turbo czyli front-end dla serwera overpass posiada możliwość zapisania wyeksportowanych danych w formacie OSM, który jest zrozumiały przez JOSM. Trzeba przy tym tylko pamiętać, że jeśli chcemy pracować na tych danych to muszą zawierać "metadata" czyli informacje konieczne do przesłania naszych zmian na serwer.

Zrzut ekranu z 20200827 111605.png

Oczywiście jak zawsze zacząłem od poprawiania regionu, który dobrze znam. Ale już po chwili okazało się, że pamięć trzeba wspomóc. Nie byłem przekonany czy Żabka w okolicy nadal istnieje. Najłatwiejszym sposobem była oczywiście oficjalna strona.

Żabka

Na oficjalnej stronie Żabki można znaleźć bardzo dużo informacji. Oprócz lokalizacji są też godziny otwarcia (często zawierają informacje o najbliższej niedzieli lub innym święcie) oraz usługi.

Zrzut ekranu z 20200827 121258.png

Krótkie spojrzenie w pakiety, które lecą po sieci i już wiedziałem, że mogę pobrać sobie wszystkie informacje na dysk. Po 5 minutach pracy stworzyłem skrypt, który był w stanie pobrać wszystkie dane. Gdy już byłem w posiadaniu tych danych to przyszedł czas na kolejny etap, który nadal się nie skończył. Czyli napisałem wiadomość do Żabki o pozwolenie na przeniesienie danych do OSM. Na informację zwrotną czekam nadal, tak aby zaimportować wszystkie punkty do bazy.

To co udało mi się ustalić to:
W Polsce wg oficjalnej strony żabki jest 6349 sklepów Żabka.
Baza OSM zawiera około 3200 punktów z czego sporo już nie istnieje.

Tutaj już jak wyglądają Żabki wg oficjalnej strony:

Zrzut ekranu z 20200901 112017.png

Nałożyłem na te dane dane z OSM i już widać braki o, których mówiłem.
Zrzut ekranu z 20200901 131414.png

Postanowiłem, że będę poprawiał dolny Śląsk kolejny tydzień, gdyż nie udało mi się pozbyć aż tylu starych punktów z mapy ile chciałem, ale cieszę się, że mam dane z Żabki nawet jeśli nie mogę ich użyć do importu to i tak pomagają. Wysłałem również podobno wiadomość do sieci sklepów Dino.

Owocnego mapowania!

Sort:  

Congratulations @dotevo! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s) :

You received more than 3250 upvotes. Your next target is to reach 3500 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

Do not miss the last post from @hivebuzz:

Feedback from the September 1st Hive Power Up Day