You are viewing a single comment's thread from:

RE: Скільки коштує Чайковський в китайських юанях?

Вітаю. В мого сина прізвище Чайковський. І колись як мене перепитували, для того щоб записати в школі, чи інших дитячих установах, я відповідала, що пишіть як композитор Чайковський. Одного разу, ще до війни, мені наголосив хлопець у відповідь , що це "російський композитор". І мені стало соромно за таке сформульоване порівняння.
Але в українській літературі є Андрій Чайковський, якого дуже любила читати моя бабуся.
Все змінилося для нас з 2022 року, і пріоритети, і мрії, і наше майбутнє. Сподіваюся, що тепер почнуть народжуватися діти, які не будуть розуміти російську мову.

Sort:  

Дякую вам за коментар. Так, від початку повномасштабного вторгнення росії в України ми багато чого переосмислили, і нарешті прийшли до усвідомлення того, що ми маємо раз і наавжди відмовитися від того, що свого часу нам нав'язала радянська влада, зокрема й ім'я Чайковського у назві Київської консерваторії за наказом Сталіна, приуроченого до 100-річчя російського композитора. В той час, як українських композиторів вбивали, гноїли в ГУЛАГу, нищили їхні твори і прирікали на забуття. Бо стирання і применшення значення української культури було одним із надважливих завдань партії. А російська культура використовувалася як камуфляж задля приховування злочинів імперії й возвеличення її на світовій арені, і цю функцію вона вправно виконує й донині. Тож мені як і вам хотілося б, щоб Чайковський в Україні насамперед асоціювався з прізвищем українського письменника, а не російського композитора. Бо нас довго привчали боготворити й шанувати чуже, і не знати свого. Маю надію, що майбутні покоління зможуть на противагу Чайковському назвати десяток імен українських композиторів, музика яких нічим не гірше, а ім'я значиме й буде повернуте із забуття. А Чайковського просто слухатимуть як і будь-яку іншу світову музику, і наші композитори минулого займатимуть серед неї своє гідне місце.

На все потрібний час. Змінюють назви вулиць, змінять і назви навчальних закладів. Та в принципі прізвище також можна змінити. До всього важливо мати бажання і мотивацію до цих змін.
Думаю ви про цю подію напишете.