Śledztwo w sprawie groźnego "gangu pielęgniarek" i "fałszywych" testów PCR z centrum medyk z Rzeszowa

in Folwark3 years ago

Zostałem wezwany na świadka w sprawie rzekomego procederu obrotu "nielegalnymi" testami PCR Chciałem kiedyś napisać artykuł o tym obrocie, ale finalnie zrezygnowałem. Powiedzmy, że okopress mnie ubiegło ;) https://oko.press/negatywne-wyniki-testow-szczepienia-na-covid-ktorych-nie-bylo-handel-falszywkami-kwitnie/

Kowalski-falszywka.jpg

Takie wezwanie mogło dostać tysiące osób w kraju, z akt sprawy wynika, że proceder trwał od marca do października 2021.
Ja skorzystałem z Art. 180. § 3 KPK i odmówiłem składania wyjaśnień (paragraf tyczy się tajemnicy zawodowej, gdyż jestem dziennikarzem)
Na co musisz uważać jeśli nabyłeś kolekcjonerski test PCR:

  1. Jeśli zostaniesz wezwany na świadka, to teoretycznie musisz sypać wszystko, ale pamiętaj nie masz obowiązku wsypywać samego siebie oraz osób bliskich. Możesz odmówić udzielenia odpowiedzi na każde pytanie, które według Ciebie może narazić Ciebie lub osoby Ci bliskie na odpowiedzialność karną. Możesz nawet kłamać jeśli odpowiedź mogła by narazić na odpowiedzialność karną pomimo, że zeznajesz jako świadek i pomimo, że zostałeś pouczony o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Powszechną praktyką jest wzywanie najpierw na świadka, a potem jak nieroztropnie wsypiesz samego siebie myśląc, że nie masz wyboru. Przesłuchanie może zmienić się w przesłuchanie oskarżonego.
  2. jeśli kupiłeś fałszywy test PCR to nic Ci za to nie grozi do puki traktujesz go jak test kolekcjonerski (nie wolno Ci się nim posługiwać, na przykład na granicy)
    Ja mam wiele kolekcjonerskich rzeczy na przykład nazistowską sztabkę srebra kupioną za 1$ na aliexpers posiadając ją nie popełniam przestępstwa do puki nie będę jej chciał sprzedać zamiast oryginalnej.
    IMG_20220123_203650.jpg
Sort:  

A to w ogóle jest srebro?

posrebrzane "gównoleum" czy coś :)

Kiedyś od znajomego prawnika dostałem taką poradę, że jeżeli nie chcesz czegoś zeznać to wtedy mówisz, że "nie pamiętasz". Nie da się tego zweryfikować.

Fajna ta sztabka, daj link :D

Ciekawe czy prokuratora zrobi też śledztwo w sprawie legalnych fałszywych testów. Jak zrobisz dwa i jeden pokaże "+", a drugi "-" to chyba coś jest z nimi nie tak? E.Musk napisał kiedyś, że zrobił 4 takie same testy jednego dnia. Dwa wyszły pozytywne i dwa negatywne. Świat nauki nie podjął tematu i bawimy się już 2 lata w totolotek PCR.