Wycieczka na grecki ląd (2) - kierunek Konitsa.

in PL-TravelFeed2 years ago (edited)

Read this post on TravelFeed.io for the best experience


Pierwszy dzień szkolnej rodzinnej wycieczki spędziliśmy w niewielkiej miejscowości Konitsa (Epir, Macedonia zachodnia).

Źródło: pixabay.com

IMG_20220410_085835.jpg

Zdjęcie własne

Podróż autokarem z portu w Igumenitsy trwała ponad dwie godziny z dwoma krótkimi przystankami.

IMG_20220409_111435.jpg

IMG_20220409_112642.jpg

IMG_20220409_114244.jpg

Zdjęcia własne

Widoki za oknami autokaru były piękne, autostrada wiła się coraz wyżej między ośnieżonymi szczytami gór Pindos.

IMG_20220409_113814.jpg

IMG_20220409_120151.jpg

IMG_20220409_120607.jpg

Zdjęcia własne

Chociaż przed wyjazdem odrobiłam lekcje i poczytałam, nigdy nie byłam jeszcze w tym rejonie Grecji i byłam zafascynowana widokiem wysokich gór, które kocham od dziecka. Młodszy wnuk Piotruś nie bardzo zwracał uwagę na okolicę, jednak starszy Spyrosek podzielał moją fascynację.

IMG_20220409_130642.jpg

IMG_20220409_132308.jpg

IMG_20220409_132431.jpg

Zdjęcia własne

KONITSA

Po zakwaterowaniu, obiedzie i zwiedzeniu farmy Lotos, pojechaliśmy do miasteczka (o farmie i zakwaterowaniu napiszę osobny post bo na prawdę jest o czym).

1440px-Konitsa,_Konitsa_municipality,_Ioannina_prefecture,_Greece_-_Central_square_-_02.jpg

Źródło: Autorstwa Christaras A - Praca własna, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=8525240)

Miejscowość Konitsa jest pięknie położona w dolinie a stare i nowe domy z kamienia przyciągają wzrok przechodniów.

IMG_20220409_192723.jpg

IMG_20220409_192819.jpg

IMG_20220409_193027.jpg

Zdjęcia własne

Główna droga miasteczka pnie się lekko do góry, w stronę szczytów. Warto jednak poszwędać się po pobliskich zakamarkach, żeby zobaczyć piękną panoramę i rzekę Wjosa.

IMG_20220409_192920.jpg

IMG_20220409_192029.jpg

Zdjęcia własne

KAMIENNE MOSTY

Miałam w planach obowiązkowo zaliczyć stary most w Konitsa.

Jeszcze w domu, wyszukałam w Google odległości i zaplanowałam spacery ale byłam tak podekscytowana, że zapamiętałam czas dla pojazdów a nie dla pieszych ;)

Źródło: pixabay.com

Na miejscu okazało się, że do mostu są 3 kilometry...

Mieliśmy dwie i pół godziny wolnego czasu więc na pewno bym zdążyła, jednak nie było mi to dane tym razem.

Raz, że dzieci powoli zaczynały być marudne, a dwa, musieliśmy gdzieś zjeść kolację w miasteczku przed powrotem do hotelu.

Źródło: pixabay.com

Stare kamienne mosty nad rzeką Wjosa (gr.Αοos) na pewno widzieliście na niejednej fotografii, są bardzo znane.

Mają charakterystyczny paraboliczny kształt i różną wielkość. Te największe, potrójne, widziałam nawet jako puzzle.

Źródło: pixabay.com

Nikt z grupy nie był zainteresowany spacerem do mostu w Konitsa, więc sama nie poszłam. Jednak sporo osób postanowiło odwiedzić dom Świętego Paisjusza, który znajdował się niedaleko.

Potem spacerowaliśmy po uroczym miasteczku i zjedliśmy kolację w lokalu przy malutkim starym ryneczku.

IMG_20220409_211033.jpg

IMG_20220409_202620.jpg

Zdjęcia własne

Po powrocie do hotelu na farmie przed godziną 22 dzieci od razu zasnęły...


View this post on TravelFeed for the best experience.

Pierwotnie opublikowano na Grecki Bazar Ewy. Blog na Hive napędzany przez dBlog.

Sort:  

Nazwa Konitsa wygląda (a może i brzmi?) bardzo słowiańsko.

Tak!
W języku greckim Κόνιτσα i akcent na pierwszej sylabie zupełnie mi nie pasuje 😉

Niestety nie znalazłam informacji o pochodzeniu nazwy tego miasteczka ale całkiem możliwe że ma ona korzenie albańskie.

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Congratulations @grecki-bazar-ewy! You received the biggest smile and some love from TravelFeed! Keep up the amazing blog. 😍 Your post was also chosen as top pick of the day and is now featured on the TravelFeed.io front page.

Thanks for using TravelFeed!
@lesiopm (TravelFeed team)

PS: Why not share your blog posts to your family and friends with the convenient sharing buttons on TravelFeed.io?