Z Białego Krzyża na Malinowską Skałę.

in PL-TravelFeed4 years ago

Read this post on TravelFeed.io for the best experience


Moją misją na 2020 rok jest wyznaczenie swojej trasy dookoła Szczyrku - "Pętli Szczyrkowskiej".

Pierwszą część trasy znajdziecie pod tym linkiem - https://hive.blog/hive-191315/@ptaku/rodzinna-wycieczka-do-lasu-becyrek-862-m-n-p-m

Drugi fragment jest opisany w tym poście - https://hive.blog/hive-191315/@ptaku/skrzyczne-zbojnicka-kopa-jaworzyna

Czwartą część trasy przeszedłem w Lipcu, i opisałem w tym miejscu - "https://hive.blog/hive-191315/@ptaku/z-przeleczy-salmopolskiej-przez-klimczok-na-szyndzielnie"

Pozostała mi do opisania trzecia część trasy, której opis
zaprezentuję w dzisiejszym poście, oraz przejść muszę jeszcze piąty
(zamykający pętlę) odcinek.

Ruszamy więc na trzeci odcinek "Pętli Szczyrkowskiej".

Z Przełęczy Salmopolskiej (potocznie zwanej Białym Krzyżem) ruszamy ostro pod górę czerwonym szlakiem.

Po krótkiej wspinaczce szlak wychodzi na grań.

Warunki pogodowe nie sprzyjały widokom, ale klimat zamglonego lasu, i lekkiej mżawki sączącej się z mgły, jakoś bardziej mnie napędzał.

Po niedługim czasie docieramy do pierwszego charakterystycznego punktu na trasie  - Malinów 1115 m n.p.m.

Ładna pogoda zapewniłaby mi zapewne kilka ładnych kadrów w tym miejscu, ale nie tym razem. Tym razem miałem jedynie przeć do przodu.

W drodze na Malinowską Skałę schodzimy z góry Malinów do Przełęczy Malinowskiej.

Na tym fragmencie trasy możemy odbić kilka metrów w bok, by odwiedzić Jaskinię Malinowską.

Do jaskini zabiorę Was kiedy indziej.

Tym razem moim celem była Malinowska Skała, więc ruszyłem w dalszą drogę.

Minęła dobra godzina od początku mojej wycieczki, gdy dotarłem do Przełęczy Malinowskiej.

stojąc w tym miejscu, i patrząc na opisane ilości godzin na tabliczkach, mogłem sobie policzyć, ile zajmie mi przejście całej zaplanowanej "Pętli Szczyrkowskiej"

Od granicy Szczyrku na szczyt Skrzycznego mam 2 godziny. Dalej widzimy na tabliczce, ze przejście ze Skrzycznego do miejsca w którym stoję, czyli do Przełęczy Malinowskiej, trwa 1.45h.

Idąc dalej w stronę Klimczoka, musimy dojść do Przełęczy Karkoszczonka, czyli znów - z miejsca w którym stoję dodaję 3.30h.

Z Przełęczy Karkoszczonka na szczyt Klimczoka będzie jakieś  1.30h.

Ostatni etap pętli, to zejście z Kimczoka do granicy Szczyrku, i ten właśnie fragment został mi do odkrycia.

Planuję zejść żółtym szlakiem do skrzyżowania z czarnym szlakiem - ten fragment powinien zająć mi 1 godzinę. Następnie przez Bieniatkę na dół, do granicy Szczyrku - to będzie powiedzmy 1.15h.

PODSUMOWUJĄC - z moich wyliczeń wynika, że przejście pętlą zajmie mi 10 godzin.

W tym roku pogoda raczej na to nie pozwoli,  całą pętlę zrobię na wiosnę, jak tylko zejdzie śnieg.

Jutro, jeśli pogoda pozwoli, wytyczę sobie ostatni etap, czyli z Klimczoka żółtym szlakiem na dół, do granicy Szczyrku.

A teraz wracam do trasy na Malinowską Skałę.

Następnym razem liczę na piękną, słoneczną pogodę, bo widoki w tym miejscu będą świetne. Tym razem jednak klimat robił robotę.

Zgodnie z informacja na tabliczce z Przełęczy Malinowskiej, na Malinowską Skałę dotarłem w 15 minut.

Sam, na wysokiej skale, w zamglonym lesie ... mega klimat :)

Posiedziałem chwilę, zjadłem coś, i ruszyłem w drogę powrotną.

W drodze powrotnej mgła jeszcze bardziej zgęstniała, a nogi, choć mocno zmęczone, jakoś szybciej ciągnęły mnie do domu ;)

Biały krzyż, ustawiony na Przełęczy Salmopolskiej, oznaczał koniec wycieczki.

Przemoczony, zmęczony, ale szczęśliwy, mogłem uznać kolejny fragment "Pętli Szczyrkowskiej" za zaliczony.


View this post on TravelFeed for the best experience.
Sort:  

Congratulations @ptaku! You received the biggest smile and some love from TravelFeed! Keep up the amazing blog. 😍 Your post was also chosen as top pick of the day and is now featured on the TravelFeed.io front page.

Thanks for using TravelFeed!
@lesiopm (TravelFeed team)

PS: TravelFeed is in social media to reach out more people, follow us on Facebook, Instagram, and Twitter.

Congratulations, your post has been added to Pinmapple! 🎉🥳🍍

Did you know you have your own profile map?
And every post has their own map too!

Want to have your post on the map too?

  • Go to Pinmapple
  • Click the get code button
  • Click on the map where your post should be (zoom in if needed)
  • Copy and paste the generated code in your post (Hive only)
  • Congrats, your post is now on the map!

Cała pętla wokół Szczyrku - trochę różniąca się od Twojej, bo bez Szyndzielni: https://klubwloczykijow.truvvl.blog/korona-gor-polski-skryczne-beskid-slaski