Prague Metro Projekt - Line C - Station Háje

in Photography Lovers27 days ago

Most photographers have projects in mind that they would like to photograph. I had one huge project in my head for several years. And that project is the Prague Metro system. Because the Prague Metro is a system of art, technology, used materials and above all. The people that the metro transports. In addition, the metro system celebrates 50 years since its opening this year. So there will also be interesting events to see. I'm currently a full-time Hivean, we'll be able to check out some of these celebrations.

Většina fotografů má v hlavě projekty, které by chtěli fotit. Několik let jsem měl v hlavě jeden velký projekt. A tím projektem je systém Pražského metra. Protože Pražské metro je soubor umění, technologie, použitých materiálů a především lidí, které metro přepravuje. Systém metra navíc letos slaví 50 let od svého otevření. K vidění tedy budou i zajímavé akce. A protože jsem momentálně Hivean na plný úvazek, budeme se moci podívat na některé z těchto oslav.

_M4A0252.jpg

_M4A0257.jpg

_M4A0258.jpg

Today we will start our journey on the Prague Metro to the final station of line C, which is currently called Háje. The station was commissioned at the end of 1980 under the name Kosmonautů. Which is still reminiscent of the Cosmonauts sculpture by the sculptor Jan Bartoš.

Dnes zahájíme putování po Pražském metru na konečné stanici linky C jejíž jméno je v současné době Háje. Stanice byla zprovozněna koncem roku 1980 pod názvem Kosmonautů. Což do dnes připomíná sousoší Kosmonautů od sochaře Jana Bartoše.

_M4A0260.jpg

_M4A0263.jpg

_M4A0266.jpg

_M4A0268.jpg

_M4A0270.jpg

When entering through the western vestibule, it is possible to view the mosaic, again in the style of conquering space. The station is lined with white marble and aluminum parts are used as a complement like on Metro route A.

Při vstupu západním vestibulem je možné zhlédnout mozaiku opět ve stylu dobývání vesmíru. Stanice je obložena bílým mramorem a jako doplněk jsou použity hliníkové díly jako na trase A.

_M4A0272.jpg

_M4A0274.jpg

_M4A0276.jpg

_M4A0277.jpg

_M4A0281.jpg

_M4A0282.jpg

_M4A0284.jpg

_M4A0285.jpg

_M4A0287.jpg

_M4A0288.jpg

Initially, I had no idea what I was getting myself into. After the first station visited, I have to admit that it is a perfect photography exercise. Because at first I didn't know how to understand the station at all. In the end, it turned out that diagonals, lines, exposures, details, general views and above all street photography can be well practiced here. Which is precisely the topic that I have tried to avoid for the entire 20 years that I have been taking pictures. I hope you liked the first station and, as the radio in the metro would say, the next station is Opatov.

Původně jsem netušil do čeho se vlastně pouštím. Po první navštívené stanici musím uznat, že se jedná o perfektní fotografické cvičení. Protože jsem nejprve nevěděl jak stanici vůbec pojmout. Nakonec se ukázalo, že se zde dá dobře cvičit diagonály, linie, expozice, detaily, celkové pohledy a především pouliční fotografie. Což je zrovna téma, kterému jsem se snažil za celých 20 let co fotím vyhýbat. Snad se Vám první stanice líbila a jak by řekl rozhlas v metru příští stanice Opatov.

Sort:  

Mám podobýný plán...
Viz tenhle můj článek
https://ecency.com/cesky/@krakonos/nove-nadrazi-bubny-aneb-hledani

Já měl projekt metro v hlavě několik let, ale nebyl čas ho realizovat. A to, že je letos výročí jsem se dozvěděl dneska ráno. Asi to tak mělo být a konečně nastal čas. Tak snad si nebudeme moc konkurovat :)

Do konce týdne dám stanici Střížkov. Pak Palmovku. A dál se uvidí.

Hiveán na plný úvazek, jo? Tak na to bych potřeboval asi desetkrát silnějšího býka :))

A propos kolik ti teď nesou Splinterlands?

Zatím je to jen na zkoušku, potřebuji si odpočinout od manuální práce :) Tak zkusím trochu spamovat Hive a případně dotovat z dividend a poplatků z Poolů. Do poslední změny ve Splinterlands to bylo cca 150-200 USD měsíčně s tím, že do toho nebyly započítaný karty co jsem vyhrál. Navíc mi Landy těží Grain co ještě nejde prodávat. Tam čekám, až se zprovozní pool Grain/DEC, což by mohl být dobrý pasivní příjem, když mi můj Keep na daních vydělal přes Milion Grainu od spuštění. A Research o kterým není moc info.

U toho Grainu jde asi o use case. Jinak nebude poptávka ;) Ty vyhrané karty byly, hádám Soulbounds, které zatím nejde monetizovat. Takže to jsou dvě stovky dolarů, což je sice slušný přivýdělek, ale žádná sláva to není ;) Hraješ sám nebo pouštíš boty?

Grain je základní platidlo v Landu, který potřebuješ, aby ti země vůbec fungovala. Takže use case je již funkční, akorát ho musíš vypěstovat , nebo koupit od Splinterlands v poměru 1:1 DEC/Grain. Karty jsou soulbounds, ale podle toho co jsem zaslechl tak odemčení pro prodej, nebo pronájem nebude zrovna levný. Většinou mi tam běží bot ve Wild, ale posledních pár týdnů hraju sám v Modern když mám čas. Protože je v Modern vyšší SPS odměna.

To bych to čekal naopak - že za Wild bude více.

Ve Wild je více hráčů díky botům, takže se pool více dělí.

Aha, to dává smysl :)

🎉 Upvoted 🎉
👏 Keep Up the good work on Hive ♦️ 👏
🙏 Don't forget to Support Back 🙏

It has been a long time since Metro Go has been built there and we are seeing that people want to create beautiful paintings here when they are given such a place to show their talent to the people of the world. Become famous inside.

Zajímavý nápad. Jednou jsem takhle projel kousek metra B, abych poznal každou stanici a její okolí.
Takové projekty vyžadují velkou spoustu času. Pokud ho máš, směle do toho. Budu se těšit na další díly.
Věřím, že něco zachytíš i z krytů a protipovodňových ochran, které metro má.

Do technickýho zázení se asi jentak nedostanu, tedy kromě dne otevřených dveří co by měl být na Florenci 19-20.4. Kamarád občas měřívá protiradiační dveře ve stanicích, ale dlouho se žádný nerenovovaly. Měl jsem možnost se do technických míst stanic dostat když mi bylo 15 a jako brigádu jsem měl uklízení vestibulů, ale to jsem ještě nefotil.

Jj, do takových míst se člověk jen tak nedostane.