Mart Ayı Hatıram; Yeşilay Haftası ve İzmir Caz Festivali

in #life7 years ago

Anın Müziği, Waltz to the Road – NOA , Trt Radyo 3 aracılığıyla dinliyorum. İlk defa dinledim, müzikleri sakin ve çok hoşuma gitti.
martayı.png
Mart ayının ilk haftası Yeşilay haftasıymış. Çeşitli bilinçlendirme çalışmaları ile alkol ve sigara ve uyuşturucu maddelerin zararları anlatılıyor okullarda. Bu etkinlikler kapsamında benim de okul öncesi sınıfım için birkaç etkinlik planlamam gerekiyordu
3-6 yaş çocuklara şarkılarla sigaranın zararları anlatılır, kirli ve temiz akciğeri betimleyen sanat etkinliği yaptırılır… Yapılabilecek çalışmalar için kaynak taraması yaptım ve fazla bir şey bulamadım. Çocuğunuza erken yaşta madde, alkol ve sigara kullanımından bahsederseniz çevresinde sigara içildiği zaman bunun zararlı bir alışkanlık olduğunu bilecektir. Bu bakımda kişiliğin ve değer yargılarının oluştuğu erken yaşlarda çocuklara neyin kötü olduğunu anlatmakta fayda var. Peki ama nasıl?
Kendi planım şöyleydi, sınıfa getirdiğim afişlerle Yeşilay derneğini tanıtacağım. Sonra da sigara, alkol ve madde bağımlılığının sağlığa zararlarını bir animasyonla göstereceğim. Ardından sigaranın zararı üzerinde duracağım ve bir sanat etkinliği yaptıracağım. Bu sanat etkinliğinde akciğer, sigara ön planda olacak. Son olarak sınıfa getirdiğim deney düzeneğiyle akciğerin çalışmasını göstereceğim. Günün sonunda sigaranın zararları şarkısını dinletirken çalışma sayfası doldurtmayı düşünüyorum. Bu kadar iş yapmaya vaktim olursa tabi. Çünkü uzun süre dikkatlerini üzerimde tutmak zor bir iş. :D
Çocuğunuzla bu haftada katılabileceğiniz bilinçlendirici etkinlikler olabilir. Bunları takip etmek için Yeşilay derneğinin internet sayfasına ya da bulunduğunuz ilin web sayfasından güncel etkinliklere bakabilirsiniz. http://yesilayhaftasi.org/tr/etkinlikler Geçen yıl bir bisiklet yarışı, karikatür sergisi ve konserler yapılmış İstanbul’da. Sanırım en şanslı İstanbullular.
Etkinlik demişken İzmir’de yaşayanlar için etkinliklerden haberdar olabilecekleri bir site önerebilirim. http://hayatizmirde.com/ Hayatizmirde isimli site konserden tiyatroya pek çok güncel etkinliğin haberini veriyor. Bilet fiyatları ve etkinlik adreslerinin de bulunması siteyi sık sık kullanmamı sağladı. Eğer sosyal medyada etkinlik gruplarına dahil değilseniz ya da sosyal medya kullanmıyorsanız işinize yarayabilir. Sizin etkinliklerden haberdar olma yolunuz ne? Sanırım bu konuda benim de önerilere ihtiyacım var.
Bağımlılıklardan kurtulmak için müziğin iyi bir etkisi olduğu söylenir, ne düşünüyorsunuz? Ben diyet yaptığım dönemde şeker bağımlılığımı kırmak için canım tatlı istediğinde müzik dinliyorum. Ben de işe yarıyor. Müzik, spor gibi etkinlikler fiziksel olarak bizi etkilediği için belki de bağımlılıkları aşmamıza yardım ediyor. Eğer bu hafta siz de sigarayı bırakmayı düşünenlerdenseniz, bolca etkinliğe katılmanızı öneririm. İzmir’de yaşıyorsanız tam da bugün açılışı yapılan büyük bir etkinlik vardı

  1. İzmir Avrupa Caz Festivali, 1-18 Mart 2017 tarihleri arasında yapıldı Etkinliğin afişlerini metro istasyonunda gördüğümde durup inceledim çünkü çok hoş tasarlanmışlardı. Öğrendim ki her yıl yarışma düzenleniyormuş afiş tasarımı için. Bu sayede genç tasarımcılara bir fırsat verilirken bize de çeşit çeşit güzel afiş kalıyor. Bu caz festivali sadece konserlerden değil, müzisyenler için atölye çalışmalarının da yapıldığı etkinliklerden oluşuyor. Ben çeşitli Avrupalı caz sanatçılarının konserlerini takip edip uygun bir günümde gitmeyi düşünüyorum. Bilet ücretleri 15-30 liraydı geçen yıl. Festivalin programı bu linkte mevcut ; http://www.iksev.org/tr/caz-festivali/program
    Evet yine ortaya karışık, bir yazı oldu.
    Sizin önümüzdeki günler için planınız ne? Takviminizde önemli bir gün ya da hafta var mı?
Sort:  

Nice article ! , keep up the good work @cassiopeia8688