ענייני חינוך לגיל הרך ומשרד שנראה שלא חושב כל כך

in #life6 years ago (edited)
גד שלי אמור בשנה הקרובה להיכלל תחת חוק חינוך חינם שהפך לחובה מגיל 3 לפני כשנתיים. כבר תקופה שאני מנסה להקים בעיר מגוריי גן עם גישות חינוך מובילות בעולם וחדשניות ובעיקר נתקלת בחוסר שיתוף פעולה מהעירייה במקרה הטוב והתעלמות כללית במקרה הפחות מוצלח.

החלטנו פעילים נוספים ואני, לאחר התייעצות עם מקימי גנים דומים ברחבי הארץ פשוט לא לחכות לעירייה ולקבוע עובדות בשטח. המשמעות היא, הקמת עמותה מלכ"ר שתחתיה יוקם הגן במעורבות של הורים מהקהילה וינוהל ע"י ועדה מטעמה.

התברר לי שגם כדי לעשות את זה, אני מחוייבת לרשום את ילדי לגן עירייה קיים בכל מקרה ורק לאחר 3 חודשים מהגשת בקשה לחנ"ב או אם יקרה נס ונסתייע ויכירו בגן שנקים אוכל להעבירו לשם.

יש לי לא מעט הסתייגויות מהגנים העירוניים מהמון סיבות שהזמן פשוט קצר מלפרט כרגע, אבל הפתיע וקומם אותי במיוחד שהתברר כי לפני שנה בוטלה חובת הגנים לערוך ימי התרשמות פתוחים להורים המעוניינים לרשום את ילדיהם.

כך מצאתי את עצמי עם עוד הורים במצבי, נדרשת להמר על עתידו של בני בשנה- שנתיים הקרובות.
pexels-photo-207665.jpeg
זה מה שכתבתי למשרד החינוך בפנייתי אליהם ואלו התשובות שקיבלתי:

שלום רב, אשמח לקבל הסבר מניח את הדעת.
בני אמור בשנה הקרובה לעלות לגן עירייה במסגרת חוק חינוך חינם חובה מגיל 3 שהחל למיטב ידיעתי לפני שנתיים.
לאחרונה קיבלנו, כמו הורים רבים אחרים הזמנה מהעירייה לבקש להירשם לגן. להפתעתי הרבה התברר לי מהר מאד שהמדינה, העיריות ובכלל נושא החינוך לגילאים אלו הוא בגדר רולטה רוסית מהסוג הקיקיוני ביותר ושאני מצופה להמר על המסגרת החינוכית בה יבלה בני בשנה-שנתיים הקרובות ולהפקיד אותו בידי צוות שאיני יכולה להתרשם ממנו, לרבות להכניסו לגן שאין באפשרותי לראות ובכלל להמר בכל הקשור למה יהיה איתו באותן מסגרות והאם הן בכלל מתאימות להשקפתינו ההורית ולרווחתו של הילד היקר שלנו.
אני יכולה להבין את הגישה של אי הכנסת 'זרים' לגני ילדים מחד אבל לא מצליחה להבין איך לא חשבו על פתרון הולם שיתן מענה גם להורים השולחים לגנים אלו את היקר להם מכל ויכולים רק לקוות שהכל יתנהל כשורה.
כהורה אני לא מסוגלת להבין איך מצפים ממני לקבל החלטה עיוורת שכזו שיכולה להיות הבדל מהותי בין ילד מאושר ומצליח המקבל אהבה וכלים לבין ילד שרחוק מכך שנות אור.

חמור בעיניי שהמדינה והמשרד לא נותן דעתם על היבטים אלו ועוד בגיל הרך בו לכל חוויה יש לפעמים השלכות לשנים רבות אחר כך!

תגובת המשרד:
ענבר, שלום,
בהתאם להחלטה שיושמה כבר בשנת הלימודים הקודמת, ישנה המלצה לקיים ערבי הורים באופן מרוכז, שבהם מוצגים בפני ההורים את מרחב האפשרויות והגנים לבחירה, וניתנת להם אפשרות להציג את שאלותיהם. החלטה זו התקבלה לפני שנתיים, על ידי ועדה בה היו חברים אנשי המשרד, נציגי ההסתדרות, נציגי הרשויות המקומיות ונציגי מחלקת הביטחון. המלצות הוועדות גובשו מתוך הבנה כי הימים הפתוחים מהווים הסחת דעת ובעיה מבחינה בטיחותית וביטחונית, וכן מהווים פגיעה בשגרת הפעילות התקינה של הגן.

תגובתי לתגובתם:
נהדר, רק שהערבים האלו כנראה נשארו בגדר המלצות בלבד כי ממה שאני חווה וממה שאני מתרשמת מהורים נוספים במצבי זה לא קורה בשטח. מדוע לא ניתנת הוראה לקיים אותם ולא רק המלצה?

עכשיו אני שואלת אתכם- האם זה נראה לכם הגיוני???

שבת שלום סטימיאנס

Sort:  

אם יבדקו את הרשויות המקומיות יגלו המון כסף שהולך למקורבים של מספר מועט של משפחות. קומבינות משירותי תברואה, חינוך ובינוי. לגננות, לאנשי החינוך ולעובדים האמיתיים שמופיעים לעבודה לא נשאר כסף. וכל חלקה טובה מקוצצת. השחיתות הזאת מתקיימת כי אין לציבור קול. מהמקומונים ועד לטלוויזיה השליטה היא שך המקומבנים. בפייסבוק הכסף קובע איזה פוסט יגיע לאילו עיניים. וכך משנה לשנה מצב הגנים מתדרדר.