4 Yıllık Üniversite Mezunu İşsiz

in #life6 years ago

Merhabalar.. Bugün biraz dertleşmeye ihtiyacım vardı ve bunu sizlerle paylaşmak istedim.3 ay önce üniversiteden mezun oldum.Bölümüm Endüstri Mühendisliği.Kulağa havalı geliyor yani en azından benim için.. Ama maalesef iyi düzeyde(C1) ingilizce bilmeme rağmen henüz iş bulabilmiş değilim.İş imkanı olmadığından değil bu arada.Çok fazla iş ilanı var ama genelde tecrübeli olanlar öncelikli.Toplamda 4 ay staj yaptım ama onlardaki emeğime boş gözlerle bakıyorlar.

İnsanlar bana KPSS ye hazırlan diyor.Güzelde maaşı var en azından özel sektöre göre.Ama ben kapasitemin bu olduğunu düşünmüyorum.Bu hayatta daha güzel işler başarabileceğime inanıyorum.Bir yerlerde hazır işim kucağını açmış beni bekliyor.Sadece doğru zamanı bekliyor biliyorum.Belki de şu dönemler hayatımın en güzel zamanları.Bir daha ne zaman böyle güzel uykular uyucam.Bir daha ne zaman fazlası ile her istediğim şeye ayıracak vaktim olacak.Hayatın karmaşasına kapılmadan önce kendimi bulmalıyım ve buluyorum da...Bu süreçte en çok kendimle konuşuyorum.Ruhumu tanımaya çalışıyorum.Bol bol da kitap okuyorum.

05Leonhardt-jumbo.jpg

Aslında bu yazıya biraz sitem etmek amacıyla başlamıştım ama farkettim ki hayatımın belki de en güzel zamanlarını yaşıyorum.Arada iş mülakatları sağolsun hayatıma aksiyon ve heyecan katıyor onun haricinde huzurum ve sağlığım yerinde.Özlediğim insan da yanımda olsa benden mutlusu olmaz diye düşünüyorum.Sizde benim gibi yapın arada yazın yazmakta bir nevi kendinizle konuşmaktır.Kendinizle konuşunca gerçekleri daha net görürsünüz.Bardağın dolu tarafını görmeyi de sakın ola ki unutmayın :)

Sort:  

Bu ülkede iş bulmak zor arkadaş Allah yardımcın olsun.

Söylenecek çok şey; var.

Hazır kitap okumak gibi daha ulvi bir şey yapıyorken,
Maddi olarak Zengin Baba Yoksul Baba
Psikolojik-Düşünsel olarak Kişiliğin DNA'sı
kitapları "hayat değiştirici" olabilir ;)

Yazınız cidden söylenecek bir çok şeyi söylemiş.Duvardaki başka bir tuğla olmamak için okumak gerek en kısa zamanda okuyacağım teşekkür ederim :)

Aynı süreçten ben ve çevremdeki çoğu mühendis arkadaşım geçtiler. Bir yerlerden mutlaka fırsat doğacaktır. Enseyi karartma sakın :)

Bazen herhangi birinin "Her şey çok güzel olacak" demesine ihtiyaç duyar insan. Unutmamak gerekir ki bizden daha kötü durumlarda olanlar da var, bu zamanlarınızı bi yandan kendinizi geliştirmeye devam ederek daha güzel geçirebilirsiniz.

Hem burası hepimiz için güzel bir ortam, şimdiden iyi değerlendirmek gerek. Yazınız da umutsuz başlamış ama hayatınızdaki güzellikleri görerek bitirmişsiniz.

Unutmayın, her şey çok güzel olacak ;)

Congratulations @ozlemmm! You received a personal award!

1 Year on Steemit

Click here to view your Board

Support SteemitBoard's project! Vote for its witness and get one more award!

Congratulations @ozlemmm! You received a personal award!

Happy Birthday! - You are on the Steem blockchain for 2 years!

You can view your badges on your Steem Board and compare to others on the Steem Ranking

Vote for @Steemitboard as a witness to get one more award and increased upvotes!