Bursa, Türkiye

in #photography6 years ago (edited)

Sizleri şöyle güzel bir Uludağ manzarasıyla bütünleştirerek yaza doğru gidip gezilecek yerler listenize eklemeler yapayım izninizle.
IMG_0896.JPG

Biraz uzaklara gözlerinizi kısıp bakarsanız eğer Gemlik Körfez'ini de görebildiğiniz harika bir point view burası.
Ne diyelim Bursa'nın diğer büyükşehirler arasında, yaşadığım için söylemiyorum; en yaşanabilir şehir olduğunu söyleyebilirim.
Yeşil Bursa diye boşuna demiyorlar. Gezip görülecek hem tarihi hem mimari bir çok yeri var.

Ah iskender kebaptan hiç bahsetmiyorum..

27062_2_185_firma-album_x.jpg
Bu gördüğünüz Harry Potter'ın yemek salonu değil. Tarihi meşhur İskender Kebapçımız. Elbette fiyat olarak ceplerimizi biraz üzüyor.
Kaç kere geliyoruz dünyaya düşüncemizi üst plana çıkartıp en azından bir kez de olsa bu lezzeti tatmanızı öneriyorum.
Iskender_kebap.jpg
Evet evet o sesini duyduğunuz his midenizden geliyor.

Bursa, Türkiye'nin bir ili ve en kalabalık dördüncü şehri. 2016 itibarıyla 2.901.396 nüfusa sahiptir. 2016 Dünya Yaşanabilir Şehirler sıralamasında Dünya'da 28. Türkiye'de 1. sırada yer almaktadır. Bunu söyleyenin sadece ben olmadığımı vikipedia aracılığı ile de öğrenmiş oldum.

Cumalıkızık Köyü'nü hiç duymuş muydunuz?

Cumalıkızık-Kültür-Turizmi-Merkezi-Oluyor…-705x397.jpg

700 yıllık tarihî Cumalıkızık Köyü, Osmanlı dönemi kırsal mimarisinin önemli örneklerinden biridir ve halen
geleneksel yaşam biçimini korur. Köyde sadece bir insanın ya da bir at arabasının geçebileceği genişlikteki sokaklarda, birbiri ardına evler sıralanmıştır. Pazar günleri köy meydanında pazar kurulur. Burada köylülerin kendi
ürettikleri erişte, tarhana ve kendi bahçelerinde yetişen meyvelerden yaptıkları çeşit çeşit reçeller ile el işleri satılır. Her birinin avlusunun ayrı güzellikte olduğu evlerden bazıları pansiyon, bazıları da yerel ürünlerin servis edildiği lokanta olarak hizmet verir. Köy halkının bağışları ile kurulan ve 18, 19 ve 20. yüzyıllara ait eşyalardan oluşan etnografya müzesinin yanı sıra köyün camisi ve hamamı da görülecek diğer yerlerdir.

Tirilye ve Mudanya'nın temiz ve güzel havası..

mudanya.jpg

Mudanya sahilinin korunmuş köşelerinden biri olan Tirilye, balığı ve zeytini ile tanınan bir kasabadır. Bir zamanlar bölgenin en kalabalık yerleşim yeriydi ve yüz yıl önce buradan Avrupa’ya şarap ve zeytinyağı ihraç edilirdi.
Oldukça bol balık çıkartılan kasabada sahildeki balık lokantalarında yemek yemenizi ve ev yapımı zeytinyağı almadan kasabadan ayrılmamanızı öneriyorum.

Tirilye-Mudanya-Nasil-Gidilir.jpg
Tirilye’de Rumlardan kalma 7 kilise, 3 manastır ve 3 de ayazma vardı fakat bugün bu kiliselerden sadece 3 tanesi ayaktadır. Üç manastırdan da Aya Yani Manastırı kısmen günümüze gelmiştir. Sözü edilen ve geçmişi Bizans’a
uzandığı bilinen 3 manastırın kalıntısı Tirilye’nin dışında bulunmaktadır.

Biraz tarihi güzelliklerden resimlerle bahsedersem eğer..

bursa-tophane-resmi-1.jpg

bursa_park_night_1024_x_768.jpg

Tophane-Saat-Kulesi-18.jpg

Tophane-ve-şemsiyeli-kız-heykeli.jpg

Yeşil Türbe'yi böyle güzel görmüş müydünüz?

fg_05.jpg

Her ne kadar ismi Yeşil olsa da dünyadaki en güzel Turkuaz tonuna sahip olan türbe, İznik Çini sanatının da en nadide eserlerinden birisi olarak kabul ediliyor. İsminin Yeşil'liğini ise bulunduğu semt olan Yeşil'den alan türbe, bulunduğu mevki itibariyle de eski Bursa'yı buram buram yaşatıyor.

Elbette Bursa'nın Han'larını unutmuyoruz.

bursa-3.jpg

Grandbazaar.jpg

IMG_0002-Large.jpg

Ne yazık ki anlatılacak ve yazılacak o kadar çok şey var ki...Bunlar için ne benim yazmaya ne sizlerin okumaya vakti olacağını sanmıyorum. Gerçekten gelip 4-5 gün boyunca gezebilmenizi bu güzellikleri dünya gözünüzle görebilmenizi dilerim.
İyi akşamlar sizlerin olsun.
bursa.jpg

Sort:  

Gerçekten çok kaliteli paylaşım emek verilmiş yeşil bursamızı laikiyle tanıtmışsınız başarılarınızın devamını dilerim.

Congratulations @alexstrasza! You have completed some achievement on Steemit and have been rewarded with new badge(s) :

Award for the number of posts published
Award for the number of upvotes
Award for the number of upvotes received

Click on any badge to view your own Board of Honor on SteemitBoard.
For more information about SteemitBoard, click here

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

By upvoting this notification, you can help all Steemit users. Learn how here!

Güzel çalışma tebrikler.

teşekkürler :)

Olmus..

teşekkür ediyorum sağolun :)

Çok güzel bir yazı olmuş. İstanbullu gelini izlediğimden beri zaten hep git ek istediğim bursaya daha da çok gitmek oraları gezmek istiyorum. Ayrıca islendere de bayılırım. Fotoğrafını görünce üzerine dökülen yapın cosss sesini duydum desem . :)

Öncelikle yorumunuz için çok teşekkür ederim. Kesinlikle gezmeli ve güzel anılar biriktirmelisiniz. Dediğim gibi iskenderden çok bahsetmiyorum, gecenin bu saatinde insanların midesine bela olmak hiç hoş olmazdı :))

Merhaba dostum, yazını beğendim. Biz türkler şu zamanlar sitede parmakla sayılabilecek kadar az kişiyiz. Bu nedenle birbirimizden haberdar ve destek olmak için seni takibe aldım. sende alırsan sevinirim :)

Öncelikle teşekkür ediyorum :) ve kesinlikle dediklerine katılıyorum. Takibe aldım ben de.