Żołądek - Jeden z kluczy do zdrowia

in #pl-artykuly6 years ago (edited)

klucz.jpg
Czy kiedy kolwiek zastanawiałeś się nad tym jaki wpływ może mieć trawienie na Twoje zdrowie? Nie znam osoby, która kiedyś nie miała zgagi - osobiście miewałam bardzo często. Moja mama jako, że posiada w domu całą aptekę zawsze podsuwała mi popularny preparat na tę dolegliwość i zgaga mijała - do następnego razu oczywiście. Jakoś szczególnie nie zastanawiałam się nad tym jak to działa i jaki ma wpływ na moje zdrowie - jednak temat jest ważny i warto wziąć go pod lupę

Skąd bierze się zgaga ?

zgaga.jpg

Teraz otworz oczy i przeczytaj dokładnie : Zgaga bierze się z niedokwaszenia żołądka - masz za mało kwasu to z kolei powoduje, że żołądek musi silne reagować żeby wykorzystać to co ma-wtedy powstaje ciśnienie tylne i następuje przepływ tego kwasu, który żołądek ma do dyspozycji. Cofa się on do przełyku i zgaga gotowa. Co zatem dzieję się kiedy łykasz magiczną tabletkę na zgagę? Neutralizujesz kwaśne środowisko, które żołądkowi jest tak bardzo potrzebne do odpowiedniej pracy i trawienia - Ty czujesz co prawda ulgę ale za to Twoj żołądek nie będzie już w stanie wykonać dla Ciebie odpowiedniego Trawienia ponieważ do tego potrzebne mu jest PH wynoszące 1-3 a po magicznej tabletce zneutralizujemy je do 6-7PH ( woda ma 7ph). Czy pozbyłeś się zgagi? Nie! Zwieracz odgradzający żołądek od przełyku dalej chlupie na prawo i lewo treścią zołądka tyle , że zneutralizowaną - datego Ty już tego nie czujesz. Im mniej Kwaśno masz w żołądku tym zwieracz bardziej się otwiera - jaki z tego morał ? Kluczem do pozbycia się zgagi jest odpowiednie zakwaszenie żołądka.

Co spowoduje złe trawienie ?

bakii.jpg

  • zgaga , niestrawność , gazy
  • infekcje jelitowe , niestwiona żywośc w kale
  • astma
  • migrena
  • depresja
  • chroniczne zmeczęnie
  • kiepski stan skory , włosów, paznokci
  • różne choroby autoimmunologiczne
  • przewlekła Candida
  • trądzik

Zgaga należy tylko do 1 z wielu konsekwecji złego trawienia spowodowanego niską kwasowością zołądka jednak wspomniałam o tym na początku ponieważ wiekszość ludzi ją ma i spożywa znane preparaty aby ją wyelimionować - jak już wiecie - masło maślane. Neutralizacja żołądka prowdzi do zaburzeń trawienia a te prowdzą nas do listy objawów i chorób. Jeżeli mamy ph w żołądku powyżej 3 to możemy się spodziewać, że białko z warzyw czy mięsa nie zostanie do końca strawione bez udziału kwasu solnego -nie będzie przyswojone- zostanie więc gnijąc w naszym jelicie razem z innymi resztkami i utworzy nam się poprostu szambo i powstaną procesy patogenne jelit! Takie toksyny mogą i już naprawdę dobrze namieszać w naszym organizmie. Oczywiście wszystko to do pewnego momentu jest odwracalne dzięki dobrej diecie i higienie wewnetrznej jednak dopoki nie zadbasz o zakwaszenie zołądka to utkniesz w błędnym kole - nawet jeżeli jesteś tym szcześliwcem który zgagi nie miewa i nie bierze neutralizujących pigułek to i tak możesz się spodziewać, że z wiekiem PH w żołądku się podwyższa samoistnie.

Test na zakwaszenie żałądka

test.jpg

Żeby sprawdzić zakwaszenie żołądka nie trzeba wcale biec do laboratorium i wydawać pieniędzy - można zrobić prosty test w domu co zajmie nam 5 min. Potrzeba do tego 1 łyżeczka sody oczyszczonej i 1/2 - 3/4 szklanki wody. Wypijamy magiczną miksture na pusty żołądek i patrzymy kiedy nam się odbije:

  • do 40 sek po wypiciu, to nadkwasota (im bliżej 40 sek tym mniejsza)
  • 40 – 90 sek - dobre zakwaszenie żołądka
  • od 90 do 3 minut, to słabe (im bliżej 3 minut, tym gorzej)
    Jeśli nie ma beknięcia powyżej 3minut to jest naprawdę zle.

Jak sobie pomóc?

ocet.jpg

Ocet Jabłkowy

Dobrym sposobem na szybkie zakwaszenie żołądka jest pożycie 1 łyżki dobrej jakości octu jabłkowego (najlepiej nierafinowany z matką) na poł szklanki wody ok 15 min przed posiłkiem.

piołun.jpg

Gorzkie trawienie

Piołun jest jednym z gorzkich ziół, które maja zbawienny wpływ na nasze trawienie i podwyższają produkcje kwasów w żołądku dzięki reakcji neuro - jezykowej ( tak samo działa to w przypadku wątroby i wytwarzaniu żółci)

zla dieta.jpg

Dieta

Zła dieta bogata w tłuszcze , oleje rafionowane, alergeny i żywność typu fast- food nie będzie miała dobrego wpływu na PH zołądka. Powiem więcej napewno będzie miała zły - wybór jak zawsze należy do Ciebie.

Sama spożywam ocet jabłkowy i piję gorzkie zioła codziennie z wyjątkiem posiłków składających się tylko z owoców, które mają już swoje kwasy- wtedy octu jabłkowego nie piję. Zauważyłam bardzo duży wpływ na moje zdrowie - zgaga nie wraca - paznokcie przestały się łamać - wstaję rano pełna energii

zródło grafiki

Sort:  

Baaaardzo często prawie codziennie pod koniec ub.r. miałem zgagę a to wszystko było spowodowane tym, że pochłaniałem w siebie śmieciowe jedzenie i litry piwa. Na drugi dzień po takim "zdrowym odżywianiu" zgaga była murowana.

A no właśnie :) ja wiem że to cieszy kubki smakowe ale nie koniecznie jest dobre dla organizmu - człowiek czasami się zapomina i zamiast traktować swoje ciało z szacunkiem to traktuje je jak śmietnik - wiem sama po sobie co kiedyś wyprawiałam :P Teraz juz na szczęscie się opamietałam :) Dzieki za komantarz.

Popraw proszę tytuł, bo prawie oślepłem :)

o matko - dziekuje :P

podobno przez żołądek do serca ;-)

bardzo mnie zaciekawilas i zamierzam zrobic test jutro rano:)
ciekawe tez, ze przez ostatnie tygodnie poczulam pociag do popijania piolunu i robie to prawie kazdego wieczoru - moje ulubione ziolo, pozdrawiam serdecznie

Super daj znać zatem jak wynik Ci wyszedł :) kuracja piłunem 3 tyg powinna załatwić problem w razie niedokwasoty.

test przelozyl sie na jutro rano, bo dzis pospiech byl zbyt duzo, by czekac na "odbicia";)

i jak wyszło?

Czuje niepewnosc, co do wynikow mojego testu i chyba musze go powtorzyc. Po ok. 45sekundach mialam takie cos, jak minimalne bekniecie:))), ale nie wiem, czy moge to liczyc, bo bylo nieslyszalne, tylko czulam je leciutko. Nastepne bekniecia byly dopiero po 3-4 minutach i tez bardzo malenkie. Za to przez nastepne pol godziny zoladek jakby ze mna rozmawial;) Wydawal rozne smieszne odglosy, lacznie z tymi mini-beknieciami:))))) Sek w tym, ze mi sie (ogolnie w zyciu, nie tylko na tescie) prawie w ogole nie odbija i nie umiem wydac tego odglosu w sposob, jak wiele osob potrafi nawet na zawolanie. I w zwiazku z tym moze to bylo juz wszystko, do czego moj zoladek byl zdolny jesli chodzi o te kwestie?;)
I moze jeszcze ma to znaczenie, ale pare minut po wypiciu wody z soda wypilam szklanke wody z cytryna i moze to razem tak buszowalo w brzuchu:) Co myslisz o tym?

skoro pijesz piolun i odbilo sie po 45sek to wg mnie jest wszytsko ok :)

Dzieki!!!:)

świetny artykuł! jak pijesz piołun? ja nie jestem w stanie go przełknąć - jest zbyt gorzki! :/ a czytałam że nie można słodzić..

Jeżeli posłodzisz nie będzie reakcji neuro-jezykowej a tutaj ten gorzki smak jest ważny - mi to nie przeszkadza - ze wgledu na brak woreczka musiałam pokachać gorzkie smaki :) Mozesz go połaczyć z miętą pieprzową, może wtedy dasz radę :)zobacz wtedy pół łyżeczki piołunu plus mieta pieprzowa i rumianek. ja biorę łyżeczkę i parze 15min. Jednak najwiecej piję korzeń mniszka lekarskiego + ocet jabłkowy przed posiłkiem wieczornym bo wtedy jem warzywa.

dzięki! na pewno tak zrobię! :)

@naila7894 bardzo ciekawie napisałaś, i akurat w moim temacie ;) kiedyś miałam problem stricte z refluksem (powrót treści żołądkowej aż do jamy ustnej) co ustało dzięki drastycznemu obniżeniu spożywania tłustego jedzenia oraz chleba. natomiast od jakiegoś czasu mam problem innej natury, nie jestem pewna czy do końca mogę go nazwać zgagą, ale chyba tak. pali od dolnych części żołądka aż po gardło, jedno z twoich zdjęć dobrze to obrazuje. najbardziej boli w klatce piersiowej, czasem z bólu doprowadza mnie do płaczu. szkoda, że z tym angielskim NHS dostanie się na zwykłą gastroskopię trwa lata świetlne, przez co muszę się tak męczyć. biorąc pod uwagę jeden z czynników wywoławczych (wg moich przypuszczeń - stres) mogą być to wrzody żołądka.

dziwi mnie to wszystko, bo przez ostatnie lata byłam przekonana, że się tak super zdrowo ożywiam i jestem w 100% zdrowa. a jednak to nie takie proste.

dzięki za artykuł, zastosuję niektóre z Twoich rad i zobaczymy czy coś się poprawi :)

@mykitchenlab Jeżeli masz wrzody lub myslisz, że masz polecam kupic wyciskarke wolnoobrotowa i pić rano sok z kapusty - ale wypic go od razu po zrobieniu bo po 5 minutach traci on cenna witamie (L-metylo-metionino-sulfonian) i jej wałsciwosci lecznicze. 7-30dni i powinnas pozbyc sie problemu - poza tym zrob sobie tez test na zakwaszenie. Pozdrawiam

@naila7894 dzięki za radę! słyszałam o soku z kapusty, szwagierka też testowała i polecłaa, wiem że to bardzo dobry sposób. niestety przez kolejny rok jeszcze nie będzie nas stać na taki wydatek (mowa oczywiście o wyciskarce wolnoobrotowej, nie kapuście 🤪

wiesz, mnie się wydaje, że to albo są wrzody i coś jeszcze, albo coś bardziej skomplikowanego -długo by gadać, ale od dawna prowadzę obserwacje. teraz idę na gastrskopię w lipcu/sierpni u w sierpni w PL na masę różnych testów, więc powinno się wtedy wyjaśnić :) dzięki!
również pozdrawiam.

@mykitchenlab jak zaczynałam przygodę z surowym jedzeniem to nie wiedziałam czy wytrzymam i kupiłam wyciskarkę za 60Funtów i od poł roku uzywam jej codziennie a nawet kilka razy dzienie i ma się swietnie.

@naila7894 jestem pewna, że używałabym ją niemalże codziennie, jak mówię u nas to teraz kwestia głównie funduszy, na pewno kupimy jak tylko się uda ;) dzięki za zachętę!

na szczęście nie ma z tym problemu :D

Z tym octem jabłkowym już nie raz słyszałam, ale jeszcze nie próbowałam. Zdarzają mi się dni w których gorzej jem i w następne dni po prostu jem mniej. Przed ciąża tez bardzo lubiałam sobie robić krótkie posty, regularnie, np. Jeden dzień w tygodniu bez jedzenia albo po prostu okno żywieniowe, gdzie jem 6-7 godzin w ciągu dnia a pozostałe godziny sa bez pokarmów. Niestety w ciąży zdarza mi się mieć zgagę, ale nigdy nie biorę na to żadnych leków. Woda pH 7? Z tego wynika, ze na zgage lepiej nic nie pic tylko po prostu przeczekać aż organizm sam sobie z tym poradzi i przejdzie.