13 Posterunek, czyli serial, który nigdy mi się nie znudzi Konkurs #pl-filmy

in #pl-filmykonkurs6 years ago (edited)

Jako małe, kilkuletnie dziecko nie za bardzo lubiłem polskie seriale i filmy komediowe, ale to się z czasem zmieniło, zacząłem rozumieć żarty oraz wyłapywać smaczki w nich zawarte. Jednym z takich seriali był 13 Posterunek, jak byłem oglądałem to tylko ze względu, że występuje tam Cezary Pazura, dopiero po upływie tych kilku lat serial ten stał się dla mnie czymś wielkim, kultowym.

Kiedy już trochę podrosłem i zacząłem rozumieć większość żartów, to do tej pory potrafię się z nich śmiać. Moją ulubioną postacią, jak nietrudni się domyśleć, jest Cezary Cezary, którego zagrał Cezary Pazura.
Posterunkowy Cezary jest postacią bardzo barwną i wielce zabawną, może i odstaje trochę od normy, ale w gruncie rzeczy to dobry człowiek. Często marzy o wzbogaceniu się, często nawet nie do końca w uczciwy sposób, ale jeśli zdarzy się szansa by spełnić to marzenie to nie wykorzysta jej. Kiedy Czarek odnalazł samochód wraz z córką jakiegoś bogatego gościa, to nie potrafił wypowiedzieć swojego nazwiska, zamiast tego kazał mężczyźnie wypisać czek na 50 tysięcy na Dom Dziecka w Józefosławiu, Czarek był też w posiadaniu 100 000 dolarów, ale oddał prawie wszystko Stępniowi na operacje wzroku. Posterunkowy Cezary jest także erotomanem, udowodnił to w wielu odcinkach.

Jedna ze śmieszniejszych scen jakie pamiętam to te, w których Cezary realizuje swoje pomysły, na przykład gdy buduje prysznic na posterunku, postanawia udawać geja albo opiekuje się psem komendanta; albo kiedy przyjmuje interesantów np. chwyta swoich interesantów za słowa, lub zadaje tak szczegółowe pytania, że gubią się w swoich myślach, czasem jednak okazuje się pomocny.

Aktor: Czy autor tej sztuki był debilem?
Czarek: Ty jesteś debilem!
Aktor: Ja jestem aktorem.
Czarek: A ja jestem piekarzem...
Aktor: Poproszę bagietkę.
Czarek: A w ryj chcesz?!
Aktor: Nie ma bagietek?

Najlepszym przyjacielem Czarka jest Arni, postać wzorowana na Arnoldzie Schwarzeneggerze, choć jak mówi Czarek Arni jest idiotą to ma on wielkie serce. Arnie uwielbia filmy z udziałem swojego pierwowzoru, horrory oraz gry komputerowe np. Wolfenstein'a.

Inni bohaterowie 13 Posterunku to

Kasia, to młoda i urocza blondynka, na zabój zakochana w Czarku
Stępień, dawny as wydziału kryminalnego, ma problemy ze wzrokiem, alkoholem oraz z żoną, z którą się rozwodzi
Komendant Władysław Słoik, komunista, który zyskał swój stopień dzięki układom, miał trzy kochanki ale miłością jego życia jest jego pies Pershing, pozwala Agnieszce, siostrze Czarka mówić do siebie wujku

Czarek: A co by pan powiedział, gdyby ktoś obraził miłość pańskiego życia?
Zofia: Właśnie, Władku, to ciekawe.
Komendant: Gdyby ktoś obraził Pershinga, dostałby w mordę.

Luksus, prawdziwy pies na baby, stąd jak twierdzi wziął się jego pseudonim, erotoman, bardzo dobrze dogaduje się z Czarkiem
Dwie Zofie, które odbierały telefon na posterunku, były kochankami komendanta oraz nie lubiły Cezarego
W drugim sezonie do załogi na wymianę dochodzą Rysiu, który jest w połowie robotem oraz Andżelika, która zostaje nową kochanką komendanta.

Mimo upływu wielu lat serial się nie zestarzał, często oglądam go na poprawienie humoru. Serial ma wiele bardzo śmiesznych i udanych odcinków, więc nie mogłem się zdecydować na wybranie ulubionego. Żałuję, że powstało tak niewiele odcinków tego świetnego serialu. Polecam każdemu przypomnieć losy policjantów z 13 Posterunku ;)

A wy dlaczego oglądaliście 13 Posterunek?

https://makeagif.com/gif/13-posterunek-najlepsze-sceny-3Evgby

http://memy.pl/mem/125899/13_posterunek_Gimby_nie_znajo?rsidebar

Sort:  

Dla mnie najlepszy polski serial komediowy
PS miałem słabość do posterunkowej Kasi :p

Jestem pewny, że nie jesteś jedyny ;)

ja do dzisiaj nie lubię polskich produkcji, jednak "13 Posterunek" jest wyjątkiem (jednym z dwóch). mistrzowska kreacja postaci i świetny scenariusz :) sądzę, że najbardziej lubię w tym serialu szaleństwo - w nim wszystko jest możliwe. niezbyt podobał mi się drugi sezon, uważam nie dorównywał pierwszemu.

gdy pisałeś o Arnim to przypomniała mi się genialna scena, gdy na posterunek przybył Niemiec z Murzynem i spytali Arniego w co gra, a że grał w Wolfensteina to odpowiedział, że w niej "zabija się Niemców" :D

To właśnie z tej sceny przypomniałem sobie, że Arni grał w Wolfensteina :D

Z wielką radochą oglądałem 13 posterunek :D Fajnie wymyślone odcinki, a Pazura wymiatał w tej komediowej roli. A gdy byłem nastolatkiem, to serialowa Kasia mnie wręcz oczarowała i byłem zły na Cezarego, że czasami tak nią pomiatał...

Tak właśnie był napisany scenariusz, Pazura doskonale wypada w swoich rolach :D