Nasza podróż #24 - Barcelona

in #polish7 years ago

Dotarliśmy do Hiszpanii! Długo czekaliśmy na to żeby w końcu wykąpać się w morzu, no i wykorzystać nasze umiejętności hiszpańskiego, którego uczyliśmy się dwa tygodnie :) i może to się wydawać nierealne, ale na prawdę nam się to przydało, tych kilka podstawowych zwrotów, słówek. Byliśmy zdziwieni, że w Hiszpanii jest wiele osób, które nie mówią po angielsku, zaczynając od naszych gospodarzy po sprzedawców w sklepie. Ale jak się chce to da się dogadać, my po angielsku oni po hiszpańsku, trochę zrozumieliśmy, trochę nie ale daliśmy radę :) Hiszpański to fajny język, musimy kontynuować naukę po powrocie do Polski.

Pierwszą rzeczą, którą musieliśmy zobaczyć była Sagrada Familia, która na żywo wyglądała niesamowicie, nie da się tego przekazać na zdjęciach to trzeba zobaczyć! Dalej pomaszerowaliśmy na stare miasto i dzielnicę gotycką po drodze przyglądając się Casa Mila i Casa Batllo, budynki zupełnie oderwane od architektury pobliskich bloków, tak jakby nagle wyrastały gdzieś pomiędzy nie wiadomo dlaczego :)

Podążając przez starówkę wąskimi uliczkami mogliśmy obserwować wiele różnych ciekawych budynków, katedr, kościołów i spotkać całą masę ludzi grających i śpiewających.

Przypadkowo trafiliśmy też do Pałacu Roberta, w którym urodziny obchodziło jedno z hiszpańskich stacji radiowych gdzie można było przyłożyć głośnik do ściany i usłyszeć największe hity danego roku, w większości były to światowe hity które my też znaliśmy. Taką muzyczną wędrówkę można było sobie urządzić od roku 1992 do 2017...

Oczywiście odwiedziliśmy też plażę i stwierdziliśmy, że musimy w końcu wykąpać się w morzu mimo tego że było wietrznie i padał deszcz. Zdjęć z plaży niestety nie mamy, bo idąc tam nie braliśmy nic poza kluczami do mieszkania z tego względu, że podobno jest tam sporo kradzieży o czym przekonaliśmy się na własnej skórze, podczas zwiedzania. Aby zrobić dobre zdjęcie trzeba zdjąć plecak. Położyliśmy go obok naszych nóg. W trakcie robienia zdjęć ktoś po prostu wziął nasz plecak i nawet mamy tą osobę na kamerze, telefonie... a co ciekawe dokładnie widać tam twarz, ale policja nie uznaje tego za dowód. Ze względu że nie było widać dokładnie momentu kradzieży, a jedynie ujęcia gdzie ta osoba podeszła oraz szybko odeszła od naszego plecaka. Sprawa zgłoszona, ale ciężko ocenić czy odzyskamy te rzeczy. Na szczęście klucze, telefony i kamerkę mieliśmy przy sobie... z ważnych rzeczy to jedynie dowody osobiste straciliśmy. Przed wyjściem stwierdziliśmy, że nie bierzemy nic innego bo mogą nam to ukraść :D

Aaa i oczywiście odwiedziliśmy stadion FC Barcelony i muzeum w nim stworzone. Mnóstwo pucharów, piłek, butów, koszulek gromadzonych od wielu lat można tam oglądać. Cała wycieczka trwa około godziny, można przejść przez szatnię, miejsce gdzie odbywają się konferencje prasowe i usiąść na trybunach. Niesamowite przeżycie! Polecam wszystkim nawet osobom, które nie są wielkimi kibicami.

W końcu w Barcelonie udało mi się też wziąć udział w lekcjach tańca w dwóch szkołach. Bardzo fajne jest to, że w każdym miejscu te zajęcia wyglądają inaczej, prowadzone są w trochę inny sposób i można nauczyć się wielu rzeczy i mieć większy pogląd na różne style mimo tego, że nie znasz języka :)

Zawsze chciałem pojechać do Barcelony, wielokrotnie jednak słyszałem, że jest przereklamowana i rozczarowująca - jak byście się odnieśli do takiej oceny? Bo czytając Wasz tekst mam wrażenie, że jesteście raczej oczarowani tym miastem niż rozczarowani (pomijając incydent z plecakiem).

Zawsze staramy się szukać plusów ;) podobała nam się bardzo, aczkolwiek trochę się zgadzam z tym że jest trochę przereklamowana, osobiście oczekiwalam większego wow. Ale nie można powiedzieć, że to miasto jak każde inne bo na prawdę ma wiele ciekawych miejsc i zdecydowanie warto je odwiedzić

Dzięki za szczerą opinię :) Kiedyś się wybiorę, żeby wyrobić własną, mam nadzieję, że prędzej niż później ;)

Hi! I am a @rakib05l. I just upvoted you!
Impressive!Thanks for the post

Jestem pod wrazeniem Waszych aktywnych, pozytywnych podrozy .....:)

Dziękujemy za miłe słowa :)

Jedno z miast, które chciałbym zobaczyć :)
Jest ma mojej liściei to nie tylko ze względu na sam klub piłkarski :)