Pokolenie przełomu❄

in #polish4 months ago

My się zimy nie boimy...
Urodzeni 1966-1975, ludzie określani jako pokolenie przełomu.
Moim zdaniem są to ludzie, którzy widzą więcej. 😉

20240109_143502.jpg
Dzieci wychowane na trzepaku i w kolejkach po kawę.
Pamiętam paczki w kościele i pierwszy lumpeks w salkach katechetycznych.
Dostawaliśmy mleko w proszku i możliwość pogrzebania w ubraniach w zachodu.
Te ubrania były takie, że nawet nie chodziły by w tym stare babki.
Mlekiem suchym biliśmy się wychodząc z religii.
Na religię chodzili wszyscy, bo te lekcje były na luzie. Nikt mnie na nie nie woził miałam ok. 4 km, albo szliśmy na nogach albo autobusem. Na przystanku była piekarnia i wszyscy kupowali świeży chleb na ćwiarki. Suchy, gorący i chrupiący. Ten kto kupił dzielił się z innymi. Do dziś widzę tą parę gorącego pysznego chleba.
Po drodze biliśmy się śniegiem i robiliśmy orły. Mrozy były takie, że sople wisiały z nosa.
Rękawiczki wełniane i czapki z soplami, wszystko przemoknięte.
Na szczęście kupili mi srebrne Relaksy i nie miałam już mokrych skarpet.

20240109_135833.jpg
Moi rodzice kupowali mi wszystkie sportowe zabawki. Muszę to mieć, kupcie mi to!
To były moje marzenia.
Miałam wszystko🥰
Sanki zrobione solidne, przetrwały nie jeden kulig. Łyżwy pod choinkę figurówki rozmiar 41 ( mam 38), tylko takie można było kupić, jeździłam z watą.
Plastikowe i drewniane narty ( paski skórzane trzymały but) na tych nartach nie lubiłam jeździć. Wolałam się ślizgać na butach.
Koniecznie smarując buty świeczką.
Miałam też po komunii rower, nie był to składak Wigry czerwony , bo o takim marzyłam, ale jakiś podobny z cccp. Niebieski i bez patentregla( bagażnika)
Miałam piłki , paletki, gry planszowe, karty.
Kredę do malowania na asfalcie i gumę do skakania.
W tamtych czasach miałam wszystko i tak się czułam😊, byłam szczęśliwa otoczona dziećmi. Nigdy mi się nie nudziło. Dzień wydawał się za krótki...
Moim wynalazkiem były płytki podłogowe linoleum. Zielone kwadraty z tych płytek zrobiłam sobie dupolot i tak spędziłam z nim całe ferie. ❄❄❄
Moje dzieci to pokolenie Z, córka 1995, syn 2004.
Moje dzieci też chodziły do szkoły na nogach lub jeździły busem mieli ok 1,5 km do podstawówki.
Latem jeździli na rowerze, a pieniądze za bilet mieli dla siebie.
Moje dzieci pokolenie Z też uprawiali sporty( córka nie chętnie, bo wszyscy mieli zwolnienia z Wf, a ja ją "zmuszałam" się męczyć. Przemęczyła się i teraz jest ratownikiem wodnym, pływa jachtem, biega i jeździ na nartach.
Syn grał w piłkę nożną, jeździ po 100 km na rowerze i chodzi po 20 km.
Różnica jest taka, że muszą już mieć dobre buty, narty, świetne kurtki oddychające.
Ubrania do każdej dyscypliny. Pokolenie przełomu uprawiało sport w tym co było.
Dzieci Z miały wszystko o czym rodzice mogli tylko pomarzyć.
Baseny, boiska, hale sportowe, siłownie.
0statnio z mężem wybraliśmy się na spacer i na górkę.

20240109_132301.jpg
W plecaku termos z herbatą i dupoloty.
Zima jak z bajki. Przeszliśmy ok 15 km, nigdzie nie było dzieci.
Pokolenie Alpha, siedzi w szkole, siedzi w domu, siedzi w aucie.

20240109_145503.jpg
Górka w Arboretum.
Miejsce cudowne i puste. Gdzie są te dzieci??? Mają teraz świetne ubrania, ekstra sprzęt zimowy, sanki, dupoloty.
Mają też telefony, czipsy i zapracowanych rodziców.
Pół godziny byłam królową górki.
Po czasie przyszedł Millenials ze swoim dzieckiem. Facet też widać szczęśliwy jak dziecko. Dziecko odebrał z przedszkola ( nie autem) z sankami.
Jeździł ze swoją córką, która z radości piszczała jak ja.

20240109_140644.jpg
Za moich czasów przestrzegali zawsze mnie by nie wjechać z górki pod auto, nie wchodzić na lód, nie mówili by, nie dotykać klamki w mróz jezykiem więc to wiem z własnego doświadczenia. ( nie próbujcie tego!!!)
Górka specjalnie usypana na zjazd sankami i na trasie zjazdu lampa metalowa i drewniana wiata.
Zastanawia mnie z jakiego pokolenia projektował to bałwan?☃️
Lampę już zabezpieczyli, a wiata to tor przeszkód. Facet z dzieckiem potrafił świetnie wjechać w jej środek. Ja na moim dupolocie nie dojechałam tak daleko.
Piszę to , bo zbliżają się ferie dzieci będą może przebywać na ' świeżym" smogowym powietrzu.
Miejsca, które mają atesty i wydawane są na nie miliony z miasta projektują Bałwany, radzę więc zanim wypuścicie swoje dzieci porozmawiajcie z nimi o zasadach bezpieczeństwa i najlepiej iść tam z nimi i pokazać, że też nadal jest w nas Szczęśliwe Dziecko, nie ważne z jakiego pokolenia. ❤

20240109_145531.jpg
Ps.
Wszystkim z Pokolenia Przełomu polecam film na Netflix -" Tajemnice polskich fortun"👍

Sort:  

To były piękne czasy 😀
Zaraz po szkole torbę rzucało się w kąt i leciało się pograć w pilkę ze znajomymi z osiedla. Powrót do domu dopiero, gdy zapadał zmrok. Tak wzmacniało się więzi społeczne i umiejętność pracy w grupie, czego obecnemu pokoleniu Z totalnie brakuje.

Tylko co jakiś czas przez okno matka darła się

  • ( imię...) do domu !!!🙂

Hello gryfno.frelka!

It's nice to let you know that your article will take 12th place.
Your post is among 15 Best articles voted 7 days ago by the @hive-lu | King Lucoin Curator by kargul09

You receive 🎖 0.7 unique LUBEST tokens as a reward. You can support Lu world and your curator, then he and you will receive 10x more of the winning token. There is a buyout offer waiting for him on the stock exchange. All you need to do is reblog Daily Report 178 with your winnings.

2.png


Invest in the Lu token (Lucoin) and get paid. With 50 Lu in your wallet, you also become the curator of the @hive-lu which follows your upvote.
Buy Lu on the Hive-Engine exchange | World of Lu created by szejq

If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP or to resume write a word START