Cień Steema

in #polish3 years ago

Opowiadanie o Hive nie jest rzeczą łatwą. HIVE, HBD, Hive Power, up- i down-voty, nagrody kuracyjne... System jest złożony i trudno go opisać w kilku zdaniach. Taki już mamy klimat.

Jakby tego było mało, to jeszcze dochodzi kwestia hardforku. W moich rozmowach wątek ten zwykle pojawia się, gdy zaczynam mówić o początkach: "Konto na Hive mam od grudnia 2017 roku". Zaraz potem jednak gryzę się w język i prostuję, że w zasadzie to nie na Hive, tylko na Steem, no ale potem doszło do podziału sieci, bo pojawił się Chińczyk i społeczność emigrowała na nowy blockchain.

Ogólnie piękna to jest opowieść, która pokazuje, że pieniądze to nie wszystko, że nie zawsze wygrywa gruba ryba i że można budować zdecentralizowane media społecznościowe. Warto więc podkreślać te korzenie. Z drugiej jednak strony trochę dziwi mnie, że po 1,5 roku od hardforku na stronie Hive-Engine wciąż jest logo... Steema.

screenshot_2021_10_02_at_04_06_04_hive_engine_smart_contracts_on_the_hive_blockchain.png

Tak na marginesie, nie wiem czy zostało to zauważone i odnotowane, ale na początku września HIVE przegonił STEEMa. Zarówno jeśli chodzi o cenę, jak i market cap. Obecnie jest 62 do 51 (centów). HIVE zajmuje 254, a STEEM 271 miejsce.

Sort:  

Tak na marginesie, nie wiem czy zostało to zauważone i odnotowane, ale na początku września HIVE przegonił STEEMa

Zauważyłam!!! Byłam bardzo zadowolona z tego powodu! Na binance wchodzę kilka razy w tygodniu i zawsze mnie kłuło w oko, że steem był parę oczek przed hive. Warto być cierpliwym :)

Warto być cierpliwym :)

A jak! :)

Myślałem, że steem jest od dawna w tyle za hive. Może się mylę bo nie śledzę tematu aktywnie.

Było tak niedługo po hardforku, ale potem się pozmieniało.

W maju 2020 nagrałem ten podcast:

Ok 18:40 mówię, że HIVE zajmuje 54 miejsce i jest 2x więcej wart niż STEEM.

Chińczykami to będziemy mieli jeszcze długie lata walki. Nazwa utkwi nam jako czerwona lampka ostrzegawcza na stałe. Steem to padaczka ledwo zipiąca. Co do Hive to rusza się temat, więc wskazuje zainteresowanie wąskim urwisku- co to jest? Czy warto składować? Problem taki że na steem ludzie mieli moc i było więcej ludzików. Przypomina mi to steema droga z przed 8$ jak:)

Na Steemie było więcej ludzi, ale i więcej dram. Hive ma szansę iść inną drogą. Na razie zdaje się, że mu się to udaje. Przynajmniej na #polish.

!PIZZA

@hallmann! I sent you a slice of $PIZZA on behalf of @barbarzynca.

Learn more about $PIZZA Token at hive.pizza (1/10)

Ja od razu zauważyłem przez jeden dzień HIVE było nawet w top 200