Giełdy, czyli jak coś mieć i nie mieć zarazem

in #polish4 years ago

No i jest afera, bo kilka giełd ponoć użyło STEEMa swoich użytkowników, aby zamienić go na SP i wprowadzić chińskie porządki. Czy mnie to dziwi? Bynajmniej. Taka już specyfika giełd. Podobnie banków. Trzymając środki w tych instytucjach mamy je, a zarazem nie do końca. Ostatnio jeden z banków na Podkarpaciu ogłosił upadłość. Okazało się, że 80 milionów było tylko cyfrowym zapisem. Ot, klasyka: "Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?"

Screenshot_2020-03-03 Daybit.png

Podobnie jest z giełdami. Trzymając na nich środki, tylko w teorii są one nasze. Inna kwestia, że giełdy z dnia na dzień mogą delistować tokeny. Swego czasu Bittrex zdelistował POWR. Potem przyrócił, ale ja już zdążyłem zrobić transfer. Akurat miałem 50 tokenów. Zapłaciłem 10 za przelew i przesłałem je na DayBit, którego używam do wymiany HUNTów. Dziś wchodzę. Patrzę. I przecieram oczy. W parze do BTC pozostał tylko HUNT i giełdowy DAY. Wszystkie inne tokeny zostały zdelistowane. Ale zaraz - myślę sobie - co z moimi 40 POWRami o wartości 4$? Okazuje się, że leżą, ale nic z nimi nie mogę zrobić. Wymienić się nie da, bo są zdelistowane. Przesłać też, bo minimalna kwota to 70 POWR. No i mam je, a zarazem nie mam. Jak to na giełdzie...

Sort:  

Steem już zdążył się zapisać w historii kryptowalut. Pierwszy atak na sieć przeprowadzony przez giełdy.

Jestem ciekaw jakie będą konsekwencje bo szum o steemie zrobił się potężny w światku krypto. Binance ma wersje gieldy w US pod nadzorem SEC, wiec moga miec niezle problemy.

Jeśli śledził byś Creiga Wrighta, to wiedział byś, ze wróży więzienie CZ i JS. Jak zrobisz własny reserch o Binance, to może tak być za jakiś czas. Będzie to powtórka z Mt gox.

The Steem blockchain is currently being attacked by a central authority in order to take control of the witnesses. If you are not managing your witness votes, please consider setting @berniesanders as your witness voting proxy by clicking here to help restore the decentralization of Steem.