Wizyta na Rakowickim

in #polish4 years ago

IMG_5243.jpg

Upał ostatnio daje się we znaki. Mimo to zebrałem dziś drużynę i w końcu uporządkowaliśmy grób Stanisławy Dowgiałłówny, działaczki polskiej z Inflant Polskich, pierwszej prezes powołanego w 1922 roku Związku Polaków w Łotwie i dyrektorki (w latach 1925-27) państwowej polskiej szkoły średniej w Rzeżycy. W 1925 roku była polską delegatką na I Międzynarodowym Kongresie Mniejszości Narodowych w Genewie. W historii zapisała się jednak głównie jako pierwsza studentka Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Grób był cały zarośnięty bluszczem. Do tego pełno samosiejek. Godzina pracy i wygląd trochę się zmienił. Przynajmniej wygląda tak, jakby ktoś o niego dbał.

IMG_5239.jpg

Cmentarz Rakowicki to chyba moje ulubione miejsce w pobliżu miejsca, w którym obecnie mieszkam. Korzystam więc z tej bliskości, póki mogę. A tego czasu nie mam już zbyt wiele, bo we wrześniu przeprowadzamy się z @foggymeadow bliżej KBK. 40-minutowy spacer skróci się do 3-minutowego. Co prawda z Olszy II połączenia są całkiem dobre, ale łącznie z dojściem i czekaniem każdego dnia pochłania mi to jakąś godzinę. Zaoszczędzę więc 15 dni w roku ;) Ot, dodatkowe ferie.

Na sam cmentarz pewno będę zaglądał, ale znając życie już nie tak często jak dotychczas. Poniżej kilka zdjęć.

IMG_5249.jpg

IMG_5250.jpg

A to chyba najbardziej intrygujący grób, na jaki trafiłem dzisiaj. Chyba leży w nim jakiś faraon...

IMG_5253.jpg

IMG_5255.jpg

IMG_5256.jpg

IMG_5257.jpg

IMG_5258.jpg

PS. Rzeźba na ostatnim zdjęciu trochę straszna, no nie?

Sort:  

Manually curated by EwkaW from the Qurator Team. Keep up the good work!