Problemy z żywnością czy po prostu Biedronki padają?

in #polish2 years ago

Ostatnio żonka poprosiła żebym z nią poszedł na zakupy do Biedronki. Dawno nie byłem, bo w sumie nie miałem po co. Padłem w osłupienie, kiedy zobaczyłem co się dzieje. Patrząc przez pryzmat Biedronki, ten co wejdzie do sklepu może odnieść wrażenie że w Polsce mamy kryzys żywnościowy. Puste pułki, brak podstawowych artykułów. O co chodzi?

IMG_20220706_192640.jpg

Nieukrywam że troszkę się zaniepokoiłem. Żona powiedziała że tak jest już od kilku dni. Postnowiłem zadzwonić do koleżanki która pracuje w Biedronce i dopytać o co chodzi.

Okazuje się że problem tkwi w pracownikach w sortowni na województwo łódzkie. Brakuje 70 ludzi potrzebnych do sortowania i układania palet na konkretne sklepy. Podobno jest tak dobrze w Biedronce że ludzie zamiast się zatrudniać wolą się zwolnić.

Codziennie na poszczególne sklepy przychodzą tylko od 2 do 4 palet towaru, gdzie zawsze codziennie przyjeżdzał cały TIR. Ciekawy jestem co się stanie jeśli sytuacja będzie się powtarzać cały czas. Biedronka straci wielu klientów, tym bardziej że zawsze obok tego sklepu są inne znane markety w których towar jest i nie ma problemu z zakupem.

Trochę się zagotowałem, chciałem kupić moją ulubioną musztardę, cukier oliwę, serek wiejski i vegetę, i niestety musieliśmy pojechać na zakupy zupełnie gdzie indziej. Szkoda bo do Biedronki mieliśmy najbliżej. A teraz po prostu będziemy jeździć w przeciwnym kierunku do Lidla.

Sort:  

Ogólnie to brakuje pracowników przez sytuację na Ukrainię, u nas na budowie to też jest odczuwalne, a uchodźcy (głównie kobiety) nie zastąpią pracowników na każdym stanowisku.

Patrząc z optymistycznej perspektywy to powinno to doprowadzić do wzrostu płac i załagodzić skutki inflacji.

Cóż, są na szczęście jeszcze inne sklepy poza owadem.

Może to zdjęcie rzuci jakieś światło na całą sytuację 😀...

___zabkaibiedronka292440123_581319116688453_8245096548301370517_n.jpg

Z tego co wiem pracownicy Biedry uciekają do inny sklepów, przyczyną są wzrosty obowiązków, płace w miejscu i kontrole dzięki którym pracownicy są bez premii. Kierownicy szukają dziury w całym a pracownicy już nie wytrzymują ciśnienia bo ile można. Jeśli polityka Biedronki się nie zmieni to czarno to widzę :)

Ja się ciesze, biedronka byla jednym z gorszych marketow, jesli chodzi o traktowanie pracownikow + bardzo okradali Polske wywozac wiele podatkow do firmy-matki. Robie zakupy w Dino, bo polska marka i maja w większości lepsze promki (poza chemia i zarciem dla taco).

Congratulations @ilodz24hd! You have completed the following achievement on the Hive blockchain and have been rewarded with new badge(s):

You distributed more than 18000 upvotes.
Your next target is to reach 19000 upvotes.

You can view your badges on your board and compare yourself to others in the Ranking
If you no longer want to receive notifications, reply to this comment with the word STOP

To support your work, I also upvoted your post!

Check out the last post from @hivebuzz:

Our Hive Power Delegations to the June PUM Winners
Feedback from the July 1st Hive Power Up Day
Support the HiveBuzz project. Vote for our proposal!